Hallo allemaal,
sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van een hele mooie Nikon D70s. Nou wil ik dus de basisopleiding van de Fotoacademie te Amsterdam gaan volgen. Nou wilde ik graag weten of hier ook mensen zijn die zo'n soort gelijke opleiding hebben genoten en of het wel waard is. Het is namelijk een smak met geld.
Het betreft een opleiding van zeven of acht zaterdagen van 10.00 tot 16.00. Na deze ontmoetingen krijg je een opdracht mee waaraan je in de week zelf nog zo'n 15 tot 20 uur mee bezig bent.
Ik wil deze opleiding doen omdat ik in januari een wereldreis ga maken en de belangrijkste reden om meer te weten te komen over alles wat je met een digitale camera kan doen.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg,
Dennis Vegter
Fotoacademie
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het Utrechts centrum voor de kunsten biedt een cursus reisfotografie aan:
http://www.uck.nl/_product.aspx?subject ... lineid=130
Wellicht een stuk voordeliger.
http://www.uck.nl/_product.aspx?subject ... lineid=130
Wellicht een stuk voordeliger.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Hoi,
Heb zelf geen ervaring met de fotoacademie, maar ken hen wel. Ze profileren deze basisopleiding als vooropleiding voor hun studie vakfotograaf. Dat moet je er dus ook van verwachten: gericht op het vak van fotograaf. Voor een cursus "leuke plaatjes maken op vakantie" (met alle respect) zijn er vast alternatieven met een minder hoog prijskaartje. Kijk ook eens bij een lokale fotoclub, misschien hebben die iets collectiefs?
Veel plezier op vakantie!
Marnix
Heb zelf geen ervaring met de fotoacademie, maar ken hen wel. Ze profileren deze basisopleiding als vooropleiding voor hun studie vakfotograaf. Dat moet je er dus ook van verwachten: gericht op het vak van fotograaf. Voor een cursus "leuke plaatjes maken op vakantie" (met alle respect) zijn er vast alternatieven met een minder hoog prijskaartje. Kijk ook eens bij een lokale fotoclub, misschien hebben die iets collectiefs?
Veel plezier op vakantie!
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
lees dit eens http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=
Misschien voor meer vragen ff mailen
Misschien voor meer vragen ff mailen
Persoonlijk zou ik het geld nu niet meer uitgeven aan het volgen van een cursus. Overweeg eerder het aanschaffen van een lichtsterke zoomlens, een imagetank (handig voor op reis) en een 1-been statief.
Heb in het verleden ook veel cursisten gehad die in een paar uur wilden leren waar een ander jaren over had gedaan.
Je kunt al die info toch niet onthouden.
Neem een aantal leesbare boekjes mee over digitale reisfotografie.
Heb in het verleden ook veel cursisten gehad die in een paar uur wilden leren waar een ander jaren over had gedaan.
Je kunt al die info toch niet onthouden.
Neem een aantal leesbare boekjes mee over digitale reisfotografie.
Dank je voor jullie reacties, maar ik wil er eigenlijk gewoon ook misschien wel meer mee doen dan alleenmaar mooie plaatjes schieten tijdens mijn vakantie. Ik weet alleen nog niet of ik daarna ook door ga, maar tot nu toe vind ik het zo leuk dat ik gewoon eigenlijk door wil gaan, en een fotoreiscursus kan ik altijd nog volgen. Heb nu nog een paar maanden en wil gewoon eigenlijk wat te doen hebben, heb namelijk een jaartje vrij genomen van de universiteit, dus dat is eigenlijk de reden dat ik het wil doen. Ik verveel mij namelijk en wil gewoon een goede cursus doen, en om te kijken of ik het echt heel erg leuk vind, tot nu toe namelijk heel erg.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als je googled "amsterdam fotocursus" dan kom je tegen dat de door jouw genoemde opleiding niet voor je geschikt zal zijn.
Ik kwam wel dit tegen:
http://www.koningaap.nl/www/index.php?m ... ikel7.html
een oud bericht uit 2005, dus ik hoop er geen reclame mee te maken.
Of dit een goede cursus is weet ik niet, maar het is waarschijnlijk precies wat je bedoeld.
Zelf heb ik een hekel aan een cursus. Het kost geld en je weet niet of het klikt tussen docent en leerling.
Ik ga dus naar de bibliotheek, en bekijk alle boeken die er over gaan. Van de boeken die me leuk lijken neem ik er 3 mee naar huis. Dan bekijk ik het nog eens rustig en de meest leuke of heldere cursus doe ik dan.
Ik kwam wel dit tegen:
http://www.koningaap.nl/www/index.php?m ... ikel7.html
een oud bericht uit 2005, dus ik hoop er geen reclame mee te maken.
Of dit een goede cursus is weet ik niet, maar het is waarschijnlijk precies wat je bedoeld.
Zelf heb ik een hekel aan een cursus. Het kost geld en je weet niet of het klikt tussen docent en leerling.
Ik ga dus naar de bibliotheek, en bekijk alle boeken die er over gaan. Van de boeken die me leuk lijken neem ik er 3 mee naar huis. Dan bekijk ik het nog eens rustig en de meest leuke of heldere cursus doe ik dan.