Kerst 2008 in Parijs

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Kenji

Kerst 2008 in Parijs

Bericht door Kenji » do jan 08 2009 10:21 am

Hier zijn wat nieuwe foto's van mij, ge-edit met me nieuwe Macbook en Aperture2:

1
Afbeelding

2 (geschoten uit me hand)
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6 (dit was eigenlijk een snapshot van de omgeving Sacre Coeur, maar bleek toch wat in te zitten wat interesant lijkt)
Afbeelding

7 (leuke momentopname tijdens kerstdinner)
Afbeelding

Meer foto's komen later :)

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Kerst 2008 in Parijs

Bericht door George Fennes » do jan 08 2009 10:29 am

Hoi Kenji, volgens mij heb jij wat met Parijs :)
En waarom niet het is een zeer fotogenieke stad.
Ik vind de opnames mooi qua compositie, maar komen alleen op mijn scherm wat donker over.
Maar dat kan aan mijn simpele Acer schermpje liggen.
Maar wel leuk om te zien.
Die andere foto's mag je van mij ook plaatsen hoor, we kijken er naar uit.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Kenji

Bericht door Kenji » do jan 08 2009 10:35 am

George Fennes schreef:Hoi Kenji, volgens mij heb jij wat met Parijs :)
En waarom niet het is een zeer fotogenieke stad.
Ik vind de opnames mooi qua compositie, maar komen alleen op mijn scherm wat donker over.
Maar dat kan aan mijn simpele Acer schermpje liggen.
Maar wel leuk om te zien.
Die andere foto's mag je van mij ook plaatsen hoor, we kijken er naar uit.

Groetjes George :D
Beste George,

Bedankt voor je commentaar :)

Ik gebruik me Aperture2 in combinatie met me LED Macbook of volle lichtsterkte. Ik denk dat hier het probleem aan lig dat het op mijn LED Scherm goed belicht is , maar op een conventionele LCD scherm te donker uitziet.

Iemand hiervoor een oplossing? Moet ik mijn manier van editen aanpassen / op een LCD Monitor offe ???

dennis1985

Bericht door dennis1985 » do jan 08 2009 11:05 am

Bij mij komen ze niet te licht over, dus het zal vast nog uitmaken WAT voor lcd scherm je hebt.
De favorieten zijn nummer 2 en 3. Mooie serie!

Gr. Dennis

H.Vos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door H.Vos » do jan 08 2009 7:32 pm

Ik verbaas me iedere keer weer over je mooie foto's, nu ook weer, prachtige beelden, mooie composties en zwart/wit blijft fascinerend.
Groet,

Henk
Lid NCN

Sigma 35mm f 1.4
http://500px.com/hvos-5f0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/27580340@N07/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://henconblogadres.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mikemix

Bericht door mikemix » do jan 08 2009 8:41 pm

Foto's zijn wat donker maar niet té.
Kenji, je maakt grote sprongen, prachtige foto's.
Foto als 6 vind ik dus geweldig, persoonlijk had ik deze iets lager genomen, waardoor de jongen
aan de toonbank zijn benen nog behoudt.
Qua sfeer staan ze als een huis en is het écht Parijs.

Kenji

Bericht door Kenji » do jan 08 2009 8:58 pm

mikemix schreef:Foto's zijn wat donker maar niet té.
Kenji, je maakt grote sprongen, prachtige foto's.
Foto als 6 vind ik dus geweldig, persoonlijk had ik deze iets lager genomen, waardoor de jongen
aan de toonbank zijn benen nog behoudt.
Qua sfeer staan ze als een huis en is het écht Parijs.

Bedankt voor je tip! Alleen heb ik ook zo het foto gemaakt op brandpunt 44mm :roll: Volgende keer wat meer op letten :lol:

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » do jan 08 2009 9:59 pm

Mooi z/w werk! 1 en 3 voor mij de toppers, heel fraai. Ik had nummer 7 - hoe schattig ook - er niet bij geplaatst, past niet in de serie.

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door unga » vr jan 09 2009 12:40 am

zeer fraaie serie Kenji, nummers 1 en 3 vindt ik super
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr jan 09 2009 12:45 am

Geweldig mooie z/w serie Kenji. Zoals al gezegd, ook hier wat aan de donkere kant wat nog verder wordt geaccentueerd door de aangebrachte vignettering, t'is op het randje.

Nr 5 vind ik erg fraai en nr 6 is inderdaad echt Frankrijk. Als het goed is gaan we eind maart die kant op. Hopelijk mooi weer voor de broodnodige plaatjes.

Kenji

Bericht door Kenji » vr jan 09 2009 5:40 pm

remoss schreef:Geweldig mooie z/w serie Kenji. Zoals al gezegd, ook hier wat aan de donkere kant wat nog verder wordt geaccentueerd door de aangebrachte vignettering, t'is op het randje.

Nr 5 vind ik erg fraai en nr 6 is inderdaad echt Frankrijk. Als het goed is gaan we eind maart die kant op. Hopelijk mooi weer voor de broodnodige plaatjes.
Beste Remos,

Bedankt voor je commentaar. Betekend dat dus dat ik na het vignettering nog even naar de belichting moet kijken en daarna eventueel nog extra moet belichten?

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr jan 09 2009 6:32 pm

Kenji schreef:
remoss schreef:Geweldig mooie z/w serie Kenji. Zoals al gezegd, ook hier wat aan de donkere kant wat nog verder wordt geaccentueerd door de aangebrachte vignettering, t'is op het randje.

Beste Remos,

Bedankt voor je commentaar. Betekend dat dus dat ik na het vignettering nog even naar de belichting moet kijken en daarna eventueel nog extra moet belichten?
Nou, wat mij betreft zou dat wel mogen bij een aantal foto's. Nr 3, 4 en 6 zijn naar mijn idee mooie platen maar mogen naar mijn smaak echt iets lichter. Maar het is smaakgebonden hoor. Hele volkstammen denken er welllicht anders over.

Misschien eerst iets meer licht geven (RAW?) en daarna vignetteren?

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr jan 09 2009 6:59 pm

Mooie serie, 1 t/m 6. Geven echt Parijs weer. Mogen ietsje lichter, zowel op TFT als notebook wat donker.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Kenji

Bericht door Kenji » vr jan 09 2009 10:18 pm

remoss schreef:
Kenji schreef:

Beste Remos,

Nou, wat mij betreft zou dat wel mogen bij een aantal foto's. Nr 3, 4 en 6 zijn naar mijn idee mooie platen maar mogen naar mijn smaak echt iets lichter. Maar het is smaakgebonden hoor. Hele volkstammen denken er welllicht anders over.

Misschien eerst iets meer licht geven (RAW?) en daarna vignetteren?
Ik denk dat ik in Raw gewoon meer licht moet geven inderdaad, gezien de fot bij vignetteren wat donkerder zal worden aan het eind :mryellow:

Kenji

Bericht door Kenji » vr jan 09 2009 10:20 pm

chip54 schreef:Mooie serie, 1 t/m 6. Geven echt Parijs weer. Mogen ietsje lichter, zowel op TFT als notebook wat donker.
Roger That!

Ik maak ff wat foto's lichter hierboven en zet ik ze weer in deze post. Hopelijk zien jullie dat het wat beter is geworden. Zo ja, is het voor mij ook weer een lesje welke lichtniveau ik moet handhaven op me nieuwe mac.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”