1

2 (geschoten uit me hand)

3

4

5

6 (dit was eigenlijk een snapshot van de omgeving Sacre Coeur, maar bleek toch wat in te zitten wat interesant lijkt)

7 (leuke momentopname tijdens kerstdinner)

Meer foto's komen later

Beste George,George Fennes schreef:Hoi Kenji, volgens mij heb jij wat met Parijs![]()
En waarom niet het is een zeer fotogenieke stad.
Ik vind de opnames mooi qua compositie, maar komen alleen op mijn scherm wat donker over.
Maar dat kan aan mijn simpele Acer schermpje liggen.
Maar wel leuk om te zien.
Die andere foto's mag je van mij ook plaatsen hoor, we kijken er naar uit.
Groetjes George
mikemix schreef:Foto's zijn wat donker maar niet té.
Kenji, je maakt grote sprongen, prachtige foto's.
Foto als 6 vind ik dus geweldig, persoonlijk had ik deze iets lager genomen, waardoor de jongen
aan de toonbank zijn benen nog behoudt.
Qua sfeer staan ze als een huis en is het écht Parijs.
Beste Remos,remoss schreef:Geweldig mooie z/w serie Kenji. Zoals al gezegd, ook hier wat aan de donkere kant wat nog verder wordt geaccentueerd door de aangebrachte vignettering, t'is op het randje.
Nr 5 vind ik erg fraai en nr 6 is inderdaad echt Frankrijk. Als het goed is gaan we eind maart die kant op. Hopelijk mooi weer voor de broodnodige plaatjes.
Nou, wat mij betreft zou dat wel mogen bij een aantal foto's. Nr 3, 4 en 6 zijn naar mijn idee mooie platen maar mogen naar mijn smaak echt iets lichter. Maar het is smaakgebonden hoor. Hele volkstammen denken er welllicht anders over.Kenji schreef:Beste Remos,remoss schreef:Geweldig mooie z/w serie Kenji. Zoals al gezegd, ook hier wat aan de donkere kant wat nog verder wordt geaccentueerd door de aangebrachte vignettering, t'is op het randje.
Nr 5 vind ik erg fraai en nr 6 is inderdaad echt Frankrijk. Als het goed is gaan we eind maart die kant op. Hopelijk mooi weer voor de broodnodige plaatjes.
Bedankt voor je commentaar. Betekend dat dus dat ik na het vignettering nog even naar de belichting moet kijken en daarna eventueel nog extra moet belichten?
Ik denk dat ik in Raw gewoon meer licht moet geven inderdaad, gezien de fot bij vignetteren wat donkerder zal worden aan het eindremoss schreef:Nou, wat mij betreft zou dat wel mogen bij een aantal foto's. Nr 3, 4 en 6 zijn naar mijn idee mooie platen maar mogen naar mijn smaak echt iets lichter. Maar het is smaakgebonden hoor. Hele volkstammen denken er welllicht anders over.Kenji schreef:Beste Remos,remoss schreef:Geweldig mooie z/w serie Kenji. Zoals al gezegd, ook hier wat aan de donkere kant wat nog verder wordt geaccentueerd door de aangebrachte vignettering, t'is op het randje.
Bedankt voor je commentaar. Betekend dat dus dat ik na het vignettering nog even naar de belichting moet kijken en daarna eventueel nog extra moet belichten?
Misschien eerst iets meer licht geven (RAW?) en daarna vignetteren?
Roger That!chip54 schreef:Mooie serie, 1 t/m 6. Geven echt Parijs weer. Mogen ietsje lichter, zowel op TFT als notebook wat donker.