Ik heb ze wel enigszins bewerkt, weet niet of dat mag hier, af dat je de originele moet plaatsen.
Al het commentaar is welkom.
Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Foto 4:

Dat wil eigenlijk zeggen met spiegelreflex camera's, heb het niet helemaal duidelijk omschreven.Esveldt schreef:Ja ja geen enkele ervaring.![]()
Die ijsbeer vind ik wel erg mooi.
Deze foto's zijn allemaal genomen met een Nikkor 55-200 objectief met VR.wsterk schreef:Wouw, echt mooie foto's, wil je wat geheimen prijsgeven van deze foto's?
dan doel ik op camera stand (m,a,s,p, difragma, sluitertijd, lens etc???)
idd, deze info was ik benieuwd naar.... dank je wel!RBO schreef:Deze foto's zijn allemaal genomen met een Nikkor 55-200 objectief met VR.wsterk schreef:Wouw, echt mooie foto's, wil je wat geheimen prijsgeven van deze foto's?
dan doel ik op camera stand (m,a,s,p, difragma, sluitertijd, lens etc???)
Camera stond in P stand.
Foto 1: Diafragma F/4,8 - Sluitertijd: 1/125 - ISO 320
Foto 2: Diafragma F/5,6 - Sluitertijd: 1/160 - ISO 800
Foto 3: Diafragma F/4,8 - Sluitertijd: 1/100 - ISO 800
Foto 4: Diafragma F/5,6 - Sluitertijd: 1/250 - ISO 800
Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.
Ben zelf nog niet zo thuis met al de bovenstaande instellingen, moet dat nog leren. Weet wel wat het inhoud, maar nog niet zelf mee gespeeld.
Thanks, ik ga even wat proberen qua kleuren, zijn helaas niet van die kleurrijke beestjes.cookie1397 schreef:Mooie foto's.Ben er zelf ook niet al te lang geleden geweest en toen kon je nog niet bij de ijsberen. Moet nog een keer terug op een zeer zonnige dag. Stokstaartjes waren mijn favoriet. Zou met name die foto een klein beetje aanpassen via niveaus. Wordt de foto ietsje minder grijs van ren stokstaartje spreekt ietsje meer aan (d.w.z. voor mij).
Groetje Ed
Kan ik me voorstellen dat je dat zegt, de achtergrond is wel noodzakelijk als je het verhaal erachter kent denk ik.Snadaa schreef:Mooie foto's, goede compositie! Ik vind alleen foto drie de mindere door de drukke achtergrond die het oog van het onderwerp wegtrekt...
Kortom blijf ons lastig vallen met dit soort mooie platen
Zoiets? Qua kleur vind ik hem zelf beter uitkomen zo.cookie1397 schreef:Mooie foto's.Ben er zelf ook niet al te lang geleden geweest en toen kon je nog niet bij de ijsberen. Moet nog een keer terug op een zeer zonnige dag. Stokstaartjes waren mijn favoriet. Zou met name die foto een klein beetje aanpassen via niveaus. Wordt de foto ietsje minder grijs van ren stokstaartje spreekt ietsje meer aan (d.w.z. voor mij).
Groetje Ed
RBO schreef:Thanks, ik ga even wat proberen qua kleuren, zijn helaas niet van die kleurrijke beestjes.cookie1397 schreef:Mooie foto's.Ben er zelf ook niet al te lang geleden geweest en toen kon je nog niet bij de ijsberen. Moet nog een keer terug op een zeer zonnige dag. Stokstaartjes waren mijn favoriet. Zou met name die foto een klein beetje aanpassen via niveaus. Wordt de foto ietsje minder grijs van ren stokstaartje spreekt ietsje meer aan (d.w.z. voor mij).
Groetje Ed
Kan ik me voorstellen dat je dat zegt, de achtergrond is wel noodzakelijk als je het verhaal erachter kent denk ik.Snadaa schreef:Mooie foto's, goede compositie! Ik vind alleen foto drie de mindere door de drukke achtergrond die het oog van het onderwerp wegtrekt...
Kortom blijf ons lastig vallen met dit soort mooie platen
Die vis was namelijk van de penguin met dat rode armbandje net achter de reiger. Hij had de vis al in zijn bek en die reiger pikt hem er zo uit. Vervolgens loopt hij zo leuk verslagen weg, dat hij er wel bij moest. Deze foto was wel min of meer een lucky shot.
Bedankt voor alle critiek voor zo ver.