Zijn er hier op het forum gebruikers van de 28-200mm G lens op een DX camera en zo ja hoe zijn die ervaringen.
Ken Rockwell is laaiend enthousiast - zelfs op zijn D3 - maar zijn mening neem ik niet altijd serieus
In het onderzoek van Hans Braakhuis scoort hij een 7,5 op basis van 4 exemplaren - niet slecht.
Op andere sites als slrgear.com en fred&miranda zijn de ervaringen wisslend, maar meestal toch wel erg positief.
Ik weet dat deze lens niet echt voor de hand ligt voor een DX camera startend bij 28mm, maar als hij beter scoort dan de 18-200mm VR, met name boven de 100mm dan vind ik het toch een interessante allroundlens.
Dus als er hier ervaringen zijn met deze lens boven de 100mm, dan ben ik zeer benieuwd naar de resultaten.
Ervaringen met Nikon 28-200mm f/3.5-5.6G ED-IF AF?
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ervaringen met Nikon 28-200mm f/3.5-5.6G ED-IF AF?
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Nikon 28-200mm f/3.5-5.6G ED-IF AF?
Ik denk dat je juist boven de 100mm de VR gaat missen van de 18-200, waardoor in mijn ogen de 18-200 beter zal presteren op de langere brandpuntafstanden. De 18-200 heeft ook nog eens een flink stuk meer groothoek bereik.ArendV schreef:Zijn er hier op het forum gebruikers van de 28-200mm G lens op een DX camera en zo ja hoe zijn die ervaringen.
Ik weet dat deze lens niet echt voor de hand ligt voor een DX camera startend bij 28mm, maar als hij beter scoort dan de 18-200mm VR, met name boven de 100mm dan vind ik het toch een interessante allroundlens.
Gezien het feit dat je het over een allround objectief hebt denk ik dat de 18-200 een stuk handiger zal zijn. En de kwaliteit? Hier is al veel over geschreven op het forum. Uiteraard presteren de 17-55 2.8 en de 70-200 2.8 beter, maar als we het over 1 allround objectief hebben vind ik de 18-200 een fantastische allround lens en zou niet zonder kunnen als ik op vakantie ga of geen zin heb om met objectieven te slepen en te wisselen.
Groet,
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
18-200mm: vakantie objectief voor je D300
28-200mm: vakantie objectief voor je D700
Hoewel ik liever m'n hele glasbak meesjouw, nog geen luchtvaartmaatschappij horen klagen over m'n handbagage.... :mrgreen:
28-200mm: vakantie objectief voor je D700
Hoewel ik liever m'n hele glasbak meesjouw, nog geen luchtvaartmaatschappij horen klagen over m'n handbagage.... :mrgreen:
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb 'm kort gehad en weer snel doorverkocht.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties
Dus dat betekent Cees, dat je niet tevreden was over de resultaten?chip54 schreef:Ik heb 'm kort gehad en weer snel doorverkocht.
Groeten - Arend / flickr