opleiding flitsen

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
slofsky

opleiding flitsen

Bericht door slofsky » do jan 22 2009 11:07 am

Zou graag alles willen leren over flitsen. Door een buitenkansje ben ik goedkoop in het bezit gekomen van een Nikon 900 flitser. Voel mij nu iemand die net zijn rijbewijs heeft en in een Porsche zit.
Zie dat er in maart tijdens de alg led. verg. een onderdeel is met de heer van Leeuwen over flitsen. zou dat niet bestemd zijn voor een ieder die al ervaring en kennis heeft van flits-technieken?

Als iemand een cursus kent die "flitsen voor beginners" in het pakket heeft of dat onze club plannen in die richting heeft dan hoor ik dat graag.
Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties.
Slofsky

florist

Re: opleiding flitsen

Bericht door florist » do jan 22 2009 11:20 am

fotogram geeft speciale cursussen met betrekking tot flitsen,
zie www.fotogram.nl

slofsky

Bericht door slofsky » do jan 22 2009 11:26 am

Dank voor je idee, Fotogram heb ik bekeken alleen is dan belichting onderdeel van een algemene cursus. zou graag alleen alles willen leren over belichten zonder de overige cursus delen, bij navraag bleek dat men dat niet had.
slofsky

florist

Bericht door florist » do jan 22 2009 11:34 am

oh, das wel apart, op de site lees ik dat ze een speciale werkgroep hebben; http://www.fotogram.nl/fotografischetec ... litsen.asp

slofsky

Bericht door slofsky » do jan 22 2009 11:44 am

Opnieuw gebeld met ze, men dacht dat ik een basis cursus wilde, inderdaad is de door jou genoemde cursus beter geschikt.
Nogmaals dank voor de goede suggestie. Wellicht een idee voor onze club om naast de fameuze cursus capture NX ook iets voor de beginnende flitser te doen.
Slofsky

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » do jan 22 2009 9:55 pm

en natuurlijk zelfstudie via http://strobist.blogspot.com (niet alleen de dagelijkse tips, je vindt er ook een paar documenten)

dragon2

Bericht door dragon2 » do jan 22 2009 10:36 pm

Of je gaat naar 1 of meerdere workshops bij Cameratools, ik ben bij portretfotografie (studio flitsen) en reportageflitsen (strobist) geweest, beiden zijn aanraders. Ik heb bij reportageflitsen de meeste ideeen opgedaan en bij portretfotografie het meest geleerd over licht.

Marco

Bericht door Marco » do jan 22 2009 10:42 pm

En nog een goede link: Planet Neil

slofsky

Bericht door slofsky » vr jan 23 2009 12:56 am

Allemaal hartelijk dank, kende de door jullie genoemde links niet.
enfin ik ga dus nu maar aan de slag
tzt zien jullie de foto's wel op presentatie pagina.
Slofsky

jpauwels

Bericht door jpauwels » vr jan 23 2009 9:54 am

Marco Handgraaf schreef:En nog een goede link: Planet Neil
ziet er inderdaad erg goed uit. Ik heb er gelijk een PDF van gemaakt dus als er iemand is die er interesse in heeft, stuur me maar een pb met je emailadres :P

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”