Hallo allemaal,
over een aantal weekjes moet ik een feestavond fotograferen.
Het feest zal gegeven worden in een kasteeltje. Er is alleen maar kunstlicht en zoals je je kunt voorstellen in een sfeervolle zaal is dat schemerlicht.
Omdat ik dit nog niet eerder gedaan heb en ik sowieso nog veel aan het leren ben over fotograferen ben ik op dit forum gaan zoeken naar tips.
Ik zie dat daar dan tips worden gegeven over indirect flitsen.
Ik heb echter een behoorlijk standaard camera (D40 met kitlens, zonder externe flitser). Wel heb ik inmiddels een statief. En ik vraag me af welke instellingen ik het beste kan gebruiken om mooie resultaten te krijgen.
Volgens mij is het het mooist om niet direct te flitsen want dan krijg je van die fletse foto's waarop alle sfeer is weggeflitst. Maar niet flitsen betekent lange sluitertijd en dat wordt weer lastig met bewegende mensen.
Ik heb wel ontdekt dat je de flits kunt aanpassen waardoor de foto's minder flets worden maar ik weet niet of dat een goede oplossing is. Verder heb ik bedacht dat ik de ISO wat omhoog kanschroeven (maar niet te veel).
Wie kan mij tips geven over instellingen? Eventueel ook nog tips over waar ik op moet letten met compositie?
Groeten, Marianne
Feest fotograferen
Re: Feest fotograferen
Hoi Marianne,
Probeer de zoekfunctie even. Daar zal je een hoop tips vinden.
Zoek maar eens op partyfotografie (vb link)
Probeer de zoekfunctie even. Daar zal je een hoop tips vinden.
Zoek maar eens op partyfotografie (vb link)
Re: Feest fotograferen
Hoi Dennis,
bedankt voor de link. Had ik toch nog niet goed genoeg gezocht..
Groeten, Marianne
bedankt voor de link. Had ik toch nog niet goed genoeg gezocht..
Groeten, Marianne