Greenscreen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
daniel86

Greenscreen

Bericht door daniel86 » wo feb 04 2009 1:05 pm

Even een hele erge beginnersvraag hoor... Ik moet voor school 3 soorten portretten maken. 1 candid(betrapt), 1 posed(geposeerd) en 1 manipulated(geënsceneerd).
Nu wil ik voor de het geënsceneerde portret een foto maken voor een greenscreen. Wij hebben op school 2 greenscreens, maar nu is mijn vraag: hoe kan ik het beste zo'n foto nemen? Waar moet ik op letten? Ik ben in het bezet van een d80...

Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt!

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Greenscreen

Bericht door noogle » wo feb 04 2009 1:23 pm

Ik heb geen ervaring met greenscreens (of bluescreens, behalve die in windows...) maar ik kan me zo voorstellen dat eventuele slagschaduw op het screen bij flitsen een mindere werking van de latere invulling KAN veroorzaken (ben hier dus niet zeker van). Dus ik zou er iig voor zorgen dat het scherm egaal belicht blijft. Ook lijkt het mij handig van tevoren al te weten op welke achtergrond je uiteindelijk de persoon in kwestie gaat plakken, zodat je eventueel al rekening kunt houden met de hoek van lichtinval (staat en beetje raar als op de achtergrond het licht van rechts komt, terwijl de persoon op de voorgrond vanaf de linkerkant belicht wordt) En in RAW fotograferen zodat je de persoon qua b.v. witbalans ook vlekkeloos in de achtergrond kunt laten opnemen.

Dat zijn de dingen die me zo even te binnen schieten.

Succes!

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”