Ik heb een paar dagen geleden, gevraagd wat voor groot hoek ik het beste op mijn D200 kon gebruiken.
Mijn voorkeur ging uit naar een vastbrandpunt lens.
Ik kreeg een aantal reactie`s, ( koop een zoom lens )mijn antwoord hier op was dat is voor de luie fotograaf.
Een aantal leuke reactie`s op mijn antwoord gehad, maar het bracht me toch aan het twijfelen of een zoomlens
toch geen betere lens is.
Ik wilde eerst een tokina 12-24 kopen, maar zag op marktplaats een Nikon 12-24mm f/4 staan, voor iets meer als de tokina.
Een bod gedaan, twee uur later had ik hem in huis, Ik heb er een aantal foto`s mee gemaakt.
En jullie hadden gelijk, dit is echt top.
Ik ben blij met de reactie`s, en met mijn nieuwe lens.
luie fotograaf
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: luie fotograaf
En nu dus ook een luie fotograaf! :mrgreen:
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Welkom tot het luie gilde. 
Alleen is de AF-S DX Zoom-Nikkor 12-24mm f/4G IF-ED (2.0x) een DX lens en niet geschikt voor de D700 die je in de toekomst wilde kopen.
De AF-S DX Zoom-Nikkor 12-24mm f/4G IF-ED (2.0x) is nu ongeveer 540 euro waard. Als je hem echter over een tijdje verkoopt zul je hier niet al teveel op verliezen.
De AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED (1.7x) die werd aangeraden is wel geschikt voor de D700, maar ook een poepie duurder.
Beginnen met tweedehands vind ik een slimme zet. Doe ik zelf ook.

Alleen is de AF-S DX Zoom-Nikkor 12-24mm f/4G IF-ED (2.0x) een DX lens en niet geschikt voor de D700 die je in de toekomst wilde kopen.
De AF-S DX Zoom-Nikkor 12-24mm f/4G IF-ED (2.0x) is nu ongeveer 540 euro waard. Als je hem echter over een tijdje verkoopt zul je hier niet al teveel op verliezen.
De AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED (1.7x) die werd aangeraden is wel geschikt voor de D700, maar ook een poepie duurder.
Laatst gewijzigd door yoyo op wo feb 04 2009 6:08 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Niet lui maar slim.
Wij missen geen belangrijke momenten omdat we net aan het lens wisselen zijn.

Wij missen geen belangrijke momenten omdat we net aan het lens wisselen zijn.

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Op zich waar, maar de winst in het bereik is met de 14-24 een heel stuk minder. Ik vind het een prima keuze. En zoals gezegd: je schrijft er toch niet veel op af!yoyo schreef:Welkom tot het luie gilde.
Leuk, om te lezen dat een spiegel voorhouden ook zijn uitwerking heeft.
Welkom bij de groep der luie fotografen
Veel plezier met je objectief.
Welkom bij de groep der luie fotografen

Veel plezier met je objectief.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****

Je hebt altijd alles erop......

Groeten Eelco

...Ruud, je hebt een mooie keuze gemaakt gefeleiciteerd...
http://500px.com/EelcoVandeKamp
"Ik wilde eerst een tokina 12-24 kopen, maar zag op marktplaats een Nikon 12-24mm f/4 staan, voor iets meer als de tokina.
Een bod gedaan, twee uur later had ik hem in huis, Ik heb er een aantal foto`s mee gemaakt.
Ik ben blij met de reactie`s, en met mijn nieuwe lens.Ruud O "
Gefeliciteerd met je aankoop. Je zult er zeker geen spijt van hebben. Vond en vind het nog steeds een perfekte zoomlens voor de DX-serie.
Vanaf de 18mm stand ook bruikbaar op een D700m, maar niet ideaal in de praktijk.
Ik ben blij met de reactie`s, en met mijn nieuwe lens.Ruud O "
Gefeliciteerd met je aankoop. Je zult er zeker geen spijt van hebben. Vond en vind het nog steeds een perfekte zoomlens voor de DX-serie.
Vanaf de 18mm stand ook bruikbaar op een D700m, maar niet ideaal in de praktijk.