capture of nx op mac???

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Hans Theunissen

capture of nx op mac???

Bericht door Hans Theunissen » za feb 07 2009 10:29 pm

Hallo Mensen

ik probeer er achter te komen of je Capture bij nikon kunt opwaarden naar een NX versie, nu werk ik met een mac en dan kom je op de Nikon site allerlei struikelblokken tegen (is al jaren ellende). halve pagina,s niet kunen scrollen of downloaden etc..
Mijn eerste capture op de mac draaien onder systeem 9 , dat werkte voor geen meter, verder nooit meer geprobeert.
Ik heb nu een tweede versie capture, maar nu heb ik systeem 10,5.5 LEOPARD , daar kan ik deze tweede versie niet op installeren,
Op de nikon site staat iets over NX2.

weet iemand hier meer van ???

Groet Hans

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: capture of nx op mac???

Bericht door Patrick » zo feb 08 2009 1:14 am

Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo feb 08 2009 1:26 am

De meest recente versie is Capture NX2. Je kan een probeerversie hier downloaden: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... aqid=26422
Ik gebruik het naar volle tevredenheid op mijn Mac met OSX 10.5. Heb overigens geen problemen met de webpagina's van de Nikon website...

Als je een oude versie hebt kan je mogelijk met een voordeliger prijs opwaarderen naar NX2. Informeer daarvoor bij je Nikon dealer.

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ruud V. » ma feb 09 2009 5:30 pm

Klopt helemaal Onno. Heb zelf ook eens de trial versie gedownload en gedraaid. Geen probleem, alleen dat de NCN site wat traag laadt. Maar dat is weer een ander verhaal.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

Hans Theunissen

Bericht door Hans Theunissen » ma feb 09 2009 7:42 pm

Het is me gelukt, ik heb een trial versie, hiermee kan ik niet opwaarderen op mijn oude capture serienummers (ik heb er zelfs twee) opwaarderen bij nikon kost dan 117 euro

Op de nikon site staat overigens een lespagina van NX die staand is opgemaakt, op een liggend scherm kun je niet scrollen om het hele beeld te zien, je kunt alleen verkleinen tot de pagina onleesbaar wordt, kan dat nu niet anders zou Bennie Jolling zeggen!!!

Groet Hans

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”