Schaamteloze Chinese kopie MB-D80 besteld

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Capivara

Schaamteloze Chinese kopie MB-D80 besteld

Bericht door Capivara » zo feb 08 2009 8:26 pm

Via eBay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0352267782

Prijs incl. verzending ongeveer € 45. Zodra hij binnen is zal ik 'm eens flink aan de tand voelen en vergelijken met het origineel.

Ze hebben ze ook voor de D300 / D700, voor ongeveer € 72 (incl. verzending): http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... 0299024697

Hans
Laatst gewijzigd door Capivara op do feb 19 2009 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Schaamteloze Chinese kopie MB-D80 besteld

Bericht door olle_griese » zo feb 08 2009 9:09 pm

Ze zien er precies zo uit als de originele van nikon.
Scheelt nogal wat.
Ik gaf ruim 200 euro voor de MB-D10 voor de D300
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Marco

Bericht door Marco » zo feb 08 2009 9:43 pm

olle_griese schreef:Ze zien er precies zo uit als de originele van nikon.
Scheelt nogal wat.
Ik ben wel benieuwd of deze dezelfde bouwkwaliteit heeft.
Want daar heeft Nikon met de MB-D10 een forse inhaalslag gemaakt tov. van bijvoorbeeld de MB-D200.

Ik ga tzt voor origineel.

Capivara

Bericht door Capivara » zo feb 08 2009 9:52 pm

Marco schreef: Ik ben wel benieuwd of deze dezelfde bouwkwaliteit heeft.
Want daar heeft Nikon met de MB-D10 een forse inhaalslag gemaakt tov. van bijvoorbeeld de MB-D200.

Ik heb de MB-D10 al, zat in de kit (D700+grip+SB 900). Ik ga er vanuit dat deze D80 grip een redelijke indicatie geeft van de bouwkwaliteit. Het gaat nog een dag of 7 duren, daarna weet ik meer.

duck304

Bericht door duck304 » ma feb 09 2009 9:49 am

niet duur... ik heb de MB-D80 gekocht overigens gewoon in NL voor 80 euries dus scheelt niet zo heel veel...

ben benieuwt naar de kwaliteit...

groetjes
ducky

Her

Bericht door Her » zo feb 15 2009 8:31 pm

Capivara schreef:Via eBay: http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... 0299849374

Prijs incl. verzending ongeveer € 54. Zodra hij binnen is zal ik 'm eens flink aan de tand voelen en vergelijken met het origineel.

Ze hebben ze ook voor de D300 / D700, voor ongeveer € 72 (incl. verzending): http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... 0299024697

Hans
IK heb hetzelfde voor de orginele betaalt, waarom dan immitatie?

Herman.
Laatst gewijzigd door Her op za feb 21 2009 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Capivara

Bericht door Capivara » do feb 19 2009 9:19 am

Her schreef: IK heb hetzelfde voor de orginele betaalt, waarom dan immitatie?
Hermn.
Er is een tijd geweest dat je de originele grip voor minder dan 50 euro kon kopen. Nu is de laagste prijs ongeveer 80 euro, dus het scheelt wel degelijk. Behalve de prijs komt er ook een stukje nieuwsgierigheid om de hoek kijken.

Ik heb de grip vanmorgen binnengekregen en ga er zo even mee op pad.

mikemix

Bericht door mikemix » do feb 19 2009 9:24 am

Marco schreef:
olle_griese schreef:Ze zien er precies zo uit als de originele van nikon.
Scheelt nogal wat.
Ik ben wel benieuwd of deze dezelfde bouwkwaliteit heeft.

Idd, die MB-D200 heb ik nooit begrepen, klepje aan de achterkant die altijd kraakt bij het schieten, waardeloos.
Fraaie v/d MB-D10 is dat deze niet meer van plastic is zoals de MB-D200 en fatsoenlijke accu's gebruikt
die degelijk aan de zijkant erin gaan.

Capivara

Bericht door Capivara » do feb 19 2009 12:31 pm

Even een eerste indruk: een exacte kopie. De grip 'voelt' zelfs hetzelfde, qua afwerking en bediening. Pasvorm is perfect, alle instelwieltjes en schakelaars reageren zoals het hoort. Nergens voelt de grip 'goedkoop' aan.

In tegenstelling tot veel andere Chinese produkten zijn verpakking en (Engelstalige) handleiding op niveau.

Hans

mikemix

Bericht door mikemix » do feb 19 2009 12:43 pm

Daar zijn die Chinezen groot mee geworden, kopiëren.
Nu gaan ze hun eigen producten kopiëren :?

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do feb 19 2009 5:46 pm

ik heb al eens een keer wat foto's neergezet van de MB-D10 kopie
ze zijn gewoon goed...verkoop ze regelmatig [ BP300 icm BL-3 deksel ]
waarom imitatie ?? nou deze had ik zondermeer onder mijn body gezet als ze toen al uit waren. ipv 225,00 per grip te betalen.
scheelt de helft ! dacht ik zo

let op !! dat de initatie met de voorgevormde hand in de grip icm de plug voor sigarettenaansteker [ auto ] een slechte uitvoering is
deze zit te los onder de body voelt plastic aan en is geenzins te vergelijken met de vernieuwde uitvoering wat bijna een exactie kopie is.

mocht er nog iemand foto's willen zien zal ik ze even op zoeken of kijk even op MP

Arend....

Marco

Bericht door Marco » do feb 19 2009 6:04 pm

mikemix schreef: Idd, die MB-D200 heb ik nooit begrepen, klepje aan de achterkant die altijd kraakt bij het schieten, waardeloos.
Fraaie v/d MB-D10 is dat deze niet meer van plastic is zoals de MB-D200 en fatsoenlijke accu's gebruikt
Niet alleen het klepje, maar ook de scharnierpunten waar het kreng in gemonteerd zit.
Deze sneuvelden dus samen met het klepje na een tikje op de vakantie. Heb er nu dus wel weer spiksplinternieuwe voor terug. :mrgreen:

V.w.b. een toekomstige MB-D10 hou ik het nog steeds op origineel, zakken in prijs, laatst gezien voor € 167,-
Wanneer ik dan toch een dure camera koop wil ik niet bezuinigen op de accessoires. Zo ook voor de accu's, gewoon 4 stuks origineel Nikon.

Maar ieder zijn keuze.

gr.
Marco

Capivara

Bericht door Capivara » do feb 19 2009 6:18 pm

Arend-ho schreef: let op !! dat de initatie met de voorgevormde hand in de grip icm de plug voor sigarettenaansteker [ auto ] een slechte uitvoering is. Deze zit te los onder de body voelt plastic aan en is geenzins te vergelijken met de vernieuwde uitvoering wat bijna een exacte kopie is.

mocht er nog iemand foto's willen zien zal ik ze even op zoeken of kijk even op MP

Arend....
Klopt. Je hebt kopieën en kopieën. Die van het merk Meike, die o.a. door link-delight-oz verkocht worden, zijn op het oog niet van het origineel te onderscheiden. De Meike's zijn echter niet weather sealed. Als dat belangrijk voor je is, dan ga je voor het origineel. Zo niet, dan koop je lekker een kopie voor bijna een derde van de prijs.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » do feb 19 2009 7:05 pm

Marco schreef:
mikemix schreef: Idd, die MB-D200 heb ik nooit begrepen, klepje aan de achterkant die altijd kraakt bij het schieten, waardeloos.
Niet alleen het klepje, maar ook de scharnierpunten waar het kreng in gemonteerd zit.
Deze sneuvelden dus samen met het klepje na een tikje op de vakantie. Heb er nu dus wel weer spiksplinternieuwe voor terug. :mrgreen:

V.w.b. een toekomstige MB-D10 hou ik het nog steeds op origineel, zakken in prijs, laatst gezien voor € 167,-
Wanneer ik dan toch een dure camera koop wil ik niet bezuinigen op de accessoires. Zo ook voor de accu's, gewoon 4 stuks origineel Nikon.

Maar ieder zijn keuze.

gr.
Marco
Deel geheel je mening Marco...
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”