Onderstaande route was de planning maar hebben we bij lange niet gehaald.
Route blijft desalniettemin interessant genoeg om nog eens te lopen
Stadswandeling Middelburg
P1 (Parkeerplaats Hof van Tange) vandaar loopt u door de Langeviele naar de Pottenmarkt en links om de hoek is de Markt met het verzamelpunt
Verzamelen tussen 10.00 en 10.30 uur op het terras van Cafe Bommel, Markt 85.
Dit cafe staat op de Markt, links van het stadhuis.
Na de koffie en eventueel wat aanvulling op het vroege ontbijt van velen, lopen we via de Lange Noordstraat en de Latijnse Schoolstraat richting De Abdij. Daar bezoeken we de Koorkerk en de Kruidentuin.
De Lange Jan (Abdijtoren) is open en de toren kan beklommen worden (207 treden).
De toren van de Lange Jan is 90,5 meter lang. Als het weer meewerkt kun je vanaf de Lange Jan niet alleen heel Walcheren zien liggen, maar ook een gedeelte van de omringende Zeeuwse eilanden.
Voor zover ik weet kunnen we niet helemaal naar boven klimmen en hebben we alleen uitzicht door de ramen. Het uitzicht op Middelburg is mooi maar wel door glas.
Voor de jazzliefhebbers, onder aan de overkant van De Lange Jan is het Jazz eetcafe Desafinado.
Na ons bezoek aan de Kerk, de Lange Jan en de Kruidentuin lopen we naar het imposante Abdijplein.
Tegen die tijd hebben we allemaal honger en we hebben afgesproken dat we in het MuseumCafe op het Abdijplein de lunch zullen gebruiken.
In het MuseumCafe heb ik gevraagd voor iedereen 2 broodjes klaar te maken. Kosten Euro 6.00 per man excl. koffie,thee of fris. Na de lunch gaat het richting Spanjaardstraat en via Spuistraat, Molstraat, Singelstraat richting Oostkerk en weer terug via Brakstraat en de Schutvlotstraat door de Pijpstraat terug naar De Dam.
Van daaruit richting Kuiperspoort. Een straatje dat u niet mag missen. Dit blijft waarschijnlijk lang op uw netvlies achter als herinnering aan de fotoshoot in Middelburg.
Na de Kuiperspoort komen we op de Rouaansekaai en gaan linksaf richting Spijkerbrug/Buitenhaven, nemen even ’n kijkje in de Dokhaven en lopen via de Kinderdijk naar de Bellinkbrug.
Steken het water weer over en gaan linksaf via de Bierkaai, Londensekaai, Houtkaai en Turfkaai naar de Vismarkt.
Via de Sint Jansstraat lopen we weer richting Markt.
Op de Markt lopen we richting Cafe Bommel en gaan voor Cafe Bommel linksaf de Vlasmarkt in.
Aan het eind rechts zit De Mug waar we wat zullen drinken en het wandeldeel zullen afsluiten.
Daarna is er voor de liefhebbers een hapje in De Geere
De Geere is een eetcafe en voor grote groepen als die van ons hebben ze een menukaart met keuze uit vlees, vis of vegetarisch.
Een menu, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht zal om en nabij de 25 euro kosten, excl. drank
Ik heb geen vaste afspraak gemaakt, eenieder kan dus zelf kiezen wat hij/zij eet.
Cafe Bommel weet dat we met dit aantal de koffie zullen gebruiken en bij De Geere heb ik voor 20/25 man gereserveerd voor de mensen die aangegeven hebben te willen blijven eten.
Zorg voor een paar goede wandelschoenen, er liggen aardig wat keitjes in Middelburg

We denken niets vergeten te zijn maar je weet het nooit. Laat het weten als u nog wat tegen komt en denkt dat mogen ze niet vergeten !