wie kan mij een goede tip geven
wie kan mij een goede tip geven
hallo mensen
Ik ben van plan om de d80 aan te gaan schaffen, heb die van iemand anders vast mogen houden en mogen proberen, en ik ben er verliefd op geworden.
die keuze heb ik dus gemaakt, maar ik heb nog geen verstand van alle camera's en bijbehorende termen. dus nu heb ik echt geen idee wat een goede lens voor mij zou zijn, Ik wil namelijk een cursus gaan volgen en heb (denk ik) een lens nodig waar ik veel verschillende dingen mee kan.
Nu hoop ik dat er hier mensen zijn die mij een goede tip kunnen geven, zodat ik een keuze kan maken.
groetjes astrid
Ik ben van plan om de d80 aan te gaan schaffen, heb die van iemand anders vast mogen houden en mogen proberen, en ik ben er verliefd op geworden.
die keuze heb ik dus gemaakt, maar ik heb nog geen verstand van alle camera's en bijbehorende termen. dus nu heb ik echt geen idee wat een goede lens voor mij zou zijn, Ik wil namelijk een cursus gaan volgen en heb (denk ik) een lens nodig waar ik veel verschillende dingen mee kan.
Nu hoop ik dat er hier mensen zijn die mij een goede tip kunnen geven, zodat ik een keuze kan maken.
groetjes astrid
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: wie kan mij een goede tip geven
Typische 'beginnerslenzen' zijn de 18-55 en 18-70, voor meer allround de 18-200 maar die is ook veel duurder.
gr. Melliw
gr. Melliw
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dag Astrid, welkom op het forum.
Wat een vraag, je zult veel iets verschillende adviezen krijgen. Van 18-55, 18-70 en 16-85, via 18-105 en 18-135 tot 18-200. Daartussen zul je denk ik, moeten gaan kiezen en dan houd ik het bij alleen Nikon objectieven.
Succes.
Wat een vraag, je zult veel iets verschillende adviezen krijgen. Van 18-55, 18-70 en 16-85, via 18-105 en 18-135 tot 18-200. Daartussen zul je denk ik, moeten gaan kiezen en dan houd ik het bij alleen Nikon objectieven.
Succes.
Groet, Cees