Welke rugtas is het beste voor de 70-200

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Welke rugtas is het beste voor de 70-200

Bericht door vulture » do feb 19 2009 12:31 pm

Moet aan een nieuwe tas. Nieuwe lens 70- 200 past niet in mijn huidige tas. Standaard zit de 16-85 op mijn D90. Statief moet er ook aan kunnen. Welke tassen hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Welke rugtas is het beste voor de 70-200

Bericht door ruud » do feb 19 2009 5:22 pm

heb hier nog een tas liggen vulture voor 4 tientjes mag je hem hebben heeft dik 100 euri gekost en nagenoeg niet gebruikt.
moet even op zolder kijken voor het merk want dat weet ik even niet.
heb even gekeken inmiddels , het is een tenba staat geen type op maar het is een backpack camera met 70/200 met 1.7 converter
past er precies mooi in.
als je interresse hebt hoor ik het wel.

groet ruud

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » do feb 19 2009 5:38 pm

vulture schreef:Moet aan een nieuwe tas. Nieuwe lens 70- 200 past niet in mijn huidige tas. Standaard zit de 16-85 op mijn D90. Statief moet er ook aan kunnen. Welke tassen hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik de Lowepro Flipside 300, kost rond 80 E. Ik heb er een D300 + grip, een 70-200 en nog 2 objectieven in zitten, waarvan 1 op de camera (17-55 mm). Er is dan nog ruimte over voor wat klein spul. Op de rugzak heb ik een statief. Het is een mooie ranke tas waar eigenlijk best wel veel in gaat. Draagt prima omdat ie zo slank is, opening zit aan de binnenkant dus je hoeft niet niet bang te zijn dat er iets uit valt of zo als de rits niet goed hebt dichtgemaakt. Aan de buitenkant nog ruimte voor een veldfles etc.

Voor foto zie: http://www.twenga.nl/prijs-Flipside-300 ... k-434907-0
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

vulture
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door vulture » do feb 19 2009 6:38 pm

sofa2007 schreef:
vulture schreef:Moet aan een nieuwe tas. Nieuwe lens 70- 200 past niet in mijn huidige tas. Standaard zit de 16-85 op mijn D90. Statief moet er ook aan kunnen. Welke tassen hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik de Lowepro Flipside 300, kost rond 80 E. Ik heb er een D300 + grip, een 70-200 en nog 2 objectieven in zitten, waarvan 1 op de camera (17-55 mm). Er is dan nog ruimte over voor wat klein spul. Op de rugzak heb ik een statief. Het is een mooie ranke tas waar eigenlijk best wel veel in gaat. Draagt prima omdat ie zo slank is, opening zit aan de binnenkant dus je hoeft niet niet bang te zijn dat er iets uit valt of zo als de rits niet goed hebt dichtgemaakt. Aan de buitenkant nog ruimte voor een veldfles etc.

Nadeel is wel dat de statief aan de zijkant zit. Dan wordt links zwaarder als rechts. Lijkt me niet lekker dragen. Ben ook wel benieuwd hoe je 70- 200 lens er in zit met zijn lente van 23 cm. Gezien de binnemaat van Binnenmaat :
23 W x 13.8 D x 40.5 H cm

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » do feb 19 2009 6:55 pm

Afbeelding

Hier zie je Monique met de Flipside 300 op de rug, en het statief doe je achterop je tas.
Op de foto zie je de monopod die net uit het flapje onderaan de tas geschoten is eigenlijk blijft ie altijd prima zitten.

Wie weet heb je hier wat aan...

Groeten Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » do feb 19 2009 7:24 pm

vulture schreef:
sofa2007 schreef:

Nadeel is wel dat de statief aan de zijkant zit. Dan wordt links zwaarder als rechts. Lijkt me niet lekker dragen. Ben ook wel benieuwd hoe je 70- 200 lens er in zit met zijn lente van 23 cm. Gezien de binnemaat van Binnenmaat :
23 W x 13.8 D x 40.5 H cm

?? 23 is de breedte van de tas, hoogte is 40,5. Lens staat gewoon rechtop, dat moet lukken binnen 40,5 cm....
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr feb 20 2009 8:11 am

Je hebt nu slechts 3 eisen:
D90 + kit
70-200
statief.

Er zijn echter meer zaken van belang bij aanschaf van een tas. Dat kan voor iedereen anders zijn. Een lijstje van zaken om op te letten:

Alles moet er in passen. Is er ruimte voor een regenjas, flesje drinken, boek, computer, etc.
Je moet er op kunnen staan, want dan kun je bij manifestaties over anderen heen fotograferen.
Is de tas anti statisch?
De tas moet regendicht, of waterdicht zijn?
De tas moet niet opvallend zijn. Een camera merk is uit den boze. Mag er niet uitzien als cameratas.
Is de tas veilig zijn bij een wandeling, met meer riemen zit de tas vast aan je lijf. Heb je je handen vrij.
Heeft de rugzak een draadstalen net tegen diefstal van buitenaf, of een andere beveiliging.
Heeft de tas een aparte regenhoes?
Kunnen de vakken in de tas versteld worden?
Mag de tas mee het vliegtuig in? Elke vliegtuig maatschappij heeft een andere norm.
Is de tas shockproof?
Wat is het gewicht van de tas?
Wil je een heuptas, een schoudertas, een rugzak met een band over één schouder (slingback - snuittas) of een rugzak?
Wat kost de tas?

kijk eens bij cambags.com, dan zie je wat er in past.

verder lezen op m'n website onder vakantie tips (met camera)

psilin
Forumlid
Forumlid

Bericht door psilin » vr feb 20 2009 12:04 pm

Onlangs zelf ook aan het zoeken geweest. D300, 70-200, 12-24,17-55 & SB800 en nog wat klein spul. Probleem waar ik ( ook met de flipsides tegenaan liep ) was niet zozeer het feit of de objectieven er in passen, maar de zonnekappen!
Zelf ben ik daarom uitgekomen op een lowepro micro trekker 200. Statief kan aan de onderzijde met 2 trekriempjes worden bevestigd. Zowel camera + 70-200 gemonteerd alsmede camera+17-55 past er in ( na enige interne herschikking ).

Ik heb nog maar een korte ervaring met deze tas. Nadeel tov flipside is dat de rugtas echt af moet wil je kunnen wisselen ( en met dat zware nikon spul moet je het dan wel neerleggen ). Tevens heeft de flipside door het ontwerp het voordeel dat er van de buitenzijde niets uit je tas gejat kan worden aanezien de ritszijde aan de rugzijde zit.

Ik was/ben dus erg gecharmeerd van het ontwerp van de flipside. De 400 vond ik wel erg groot worden, en in de 300 en lager pastte het echt niet. Ik heb het vakkundig geprobeerd tijdens het uitzoeken en steeds hield ik de zonnekappen over. Voor mij is dat een nogo ( meer als in protectie frontelement dan in flare e.d., maar daar zijn genoeg andere threads over )
Succes met kiezen!

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » vr feb 20 2009 12:46 pm

De volgende spullen sleep ik standaard mee;

- D700 mét MB-10
- Nikkor 24-70 2,8
- Nikkor 70-200 2,8 VR
- Nikkor AF-D 16mm Fisheye
- TCII 1.7 teleconverter
- SB 600 flitser
- Overig klein spul zoals extra accu, CF-kaartjes, blaasbalgje, etc.

De belangrijkste eisen die ik gesteld heb waren:

(1) De tas moet zo compact mogelijk zijn. (ik wil niet steeds met een grote rugzak rondlopen)
(2) De D700 moet er mét de MB-10 rechtop (dus als de tas ligt, met de MB-10 onderaan) in kunnen. (dit kan niet bij zoveel compacte tassen)
(3) De tas moet een ingebouwde regenhoes hebben (kun je 'm ook niet vergeten)
(4) De D700 moet er ook mét de 70-200 er op in passen (ik wil niet eerst elke keer van lens wisselen omdat het anders niet in de tas past.
(5) De tas moet stevig zijn en niet vervormen na korte tijd.

Na veel uitproberen ben ik uitgekomen bij de volgende Lowepro:

http://www.cameranu.nl/artikel/15903/Lo ... 0_AW_.html

Afbeelding

(NB: Dit is van de site van Cameranu, niet mijn foto...)

Als je wilt kan ik vanavond wel een foto maken hoe alles er in zit. Ben er zelf in ieder geval zéér gelukkig mee.

NB: Een slingshot is vanwege het gewicht van deze lens + body + overige objectieven niet handig. Het is er gewoon te zwaar voor.

vulture
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door vulture » vr feb 20 2009 1:15 pm

Dank allemaal voor de adviezen. Ik had eigenlijk nog een aanvullende wens. Een apart compartiment voor wat spulletjes of een dunne regenjas. Ben uitgekomen op de Lowepro CompuPrimus AW Artic Blue . Die voldoet aan al mijn wensen.

Overigens een leuk stukje om te lezen Hans , waar je aan moet denken enz...

Allemaal Dank

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » vr feb 20 2009 7:24 pm

Veneboer schreef:De volgende spullen sleep ik standaard mee;

- D700 mét MB-10
- Nikkor 24-70 2,8
- Nikkor 70-200 2,8 VR
- Nikkor AF-D 16mm Fisheye
- TCII 1.7 teleconverter
- SB 600 flitser
- Overig klein spul zoals extra accu, CF-kaartjes, blaasbalgje, etc.

http://www.cameranu.nl/artikel/15903/Lo ... 0_AW_.html

Afbeelding
De tas heb ik al, alleen veel van de dingen die er in kunnen nog niet.
Moet maar ff met mijn vrouw praten over de mogelijkheden van deze tas.
Het zou zonde wezen om al die ruimte niet te gaan gebruiken .. :lol:
Ik ga maar voor de 70-200.

@veneboer, laat maar eens zien hoe je spulletjes er in zitten, ben wel benieuwd.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za feb 21 2009 6:39 am

Hoi,

Ik heb onlangs deze tas erbij gekocht. http://www.kata-bags.com/product.asp?p_ ... sion=Photo
Is nu in de aanbieding bij KE http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=25463

De D3 met 70-200mm erop kan erin (met omgedraaide zonnekap welliswaar)
Met de 24-70 erop past het wel met gemonteerde zonnekap.

Deze tas heeft "the best of both worlds"
Het draagcomfort van een gewone rugzak en het gemak van een slingshot/flipside, en ook voor linkshandigen geschikt trouwens.
Bekijk volgend filmpje maar eens http://www.youtube.com/watch?v=8dMcIBM2WX4

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » za feb 21 2009 12:23 pm

V70ORD5 schreef:
De tas heb ik al, alleen veel van de dingen die er in kunnen nog niet.
Moet maar ff met mijn vrouw praten over de mogelijkheden van deze tas.
Het zou zonde wezen om al die ruimte niet te gaan gebruiken .. :lol:
Ik ga maar voor de 70-200.

@veneboer, laat maar eens zien hoe je spulletjes er in zitten, ben wel benieuwd.
Vanmorgen ff mijn foto-tas op de foto gezet zoals ik 'm meestal meeneem. (niet alles gaat mee maar onderstaande altijd)

(1) Met de 70-200 VRII 2.8 er op. Met de TCII er tussen past het trouwens ook nog zonder problemen.

Afbeelding

(2) Met de 24-70 2.8 er op. Wanneer ik de 70-200 niet in gebruik heb gaat de SB600 naar het plekje waar eerst de 24-70 zat.

Afbeelding

(3) Om de boel goed te beschermen (en vast te zetten) gebruik ik nog twee extra schuimpjes. Daarbovenop komt nog silicagel om de boel droog te houden en een etui met klein spul.

Afbeelding

BUG322

Bericht door BUG322 » za feb 21 2009 12:26 pm

Ik heb de Lowepro mini trekker AW gehaald .
Daar past makkelijk mijn camera in met 300MM F4 en dan heb ik aan de overkant nog ruimte.(2e camera)
Aan de zijkant past nog makkelijk een 17-55 2,8 en evnt een 80-200.
plus nog wat.
Er zit een regen hoes in verwerkt die je er overheen kan trekken.
Hij zit lekker op je rug plus dat je hem nog extra om je middel kan bevestigen. (meer comfort bij lange wandelingen)

Verder kun je in het voorvak nog prima wat spullen kwijt zoals wat boterhammen en een jasje.
De prijs is ook redelijk rond de 100 euro nieuw en dan heb je goeie kwaliteit.

Oja je kun er ook nog een statief aan hangen met een speciale flap zodat hij niet gaat slingeren.

Ben er erg blij mee.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”