windowsXP en D300
windowsXP en D300
Ik heb sinds kort een D300.
Onder Linux kan ik al mijn foto's van de camera ophalen.
Bij Windows XP lukt het me niet. Hij herkent de D300 niet. Installatie van drivers vanaf de CDRom geïnstalleerd.
Ik heb alle Nikonsoftware verwijderd en het register schoongemaakt.
Driver van de Nikon site gedownload en geïnstalleerd. De D300 wordt nog steeds niet herkend.
De vraag neergelegd bij Nikon. De adviezen van Nikon leiden ook niet tot een oplossing.
Mijn OS onder windows is WindowsXP professional, servicepack3.
Kan iemand mij helpen?
Onder Linux kan ik al mijn foto's van de camera ophalen.
Bij Windows XP lukt het me niet. Hij herkent de D300 niet. Installatie van drivers vanaf de CDRom geïnstalleerd.
Ik heb alle Nikonsoftware verwijderd en het register schoongemaakt.
Driver van de Nikon site gedownload en geïnstalleerd. De D300 wordt nog steeds niet herkend.
De vraag neergelegd bij Nikon. De adviezen van Nikon leiden ook niet tot een oplossing.
Mijn OS onder windows is WindowsXP professional, servicepack3.
Kan iemand mij helpen?
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: windowsXP en D300
Vreemd, ook ik heb een D300 met XP pro SP3, en dat werkt gewoon.
Dus blijven zoeken, maar waar weet ik ook niet
Dus blijven zoeken, maar waar weet ik ook niet
Hier ook windows xp en een d300.
Geen enkel probleem.
Heb ook nooit actief een driver geinstalleerd. Ik gebruik gewoon de usb kabel om de camera aan te sluiten en kan 'm daarna terugvinden in "my computer".
Groeten
Anne-Marie
Geen enkel probleem.
Heb ook nooit actief een driver geinstalleerd. Ik gebruik gewoon de usb kabel om de camera aan te sluiten en kan 'm daarna terugvinden in "my computer".
Groeten
Anne-Marie
-
- Forumlid
Onnodig dat gedoe met drivers.
Gewoon NIKON Transfer installeren.
Dat is daar speciaal voor. Gratis.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
In welke mode staat de camera? Ik neem aan dat je ook de D300 als storage device of als xxx (even vergeten hoe dat heet, geen camera in de buurt).
Een kaartlezer is trouwens veel handiger; kost niet zoveel, is meestal veel sneller en het kost je geen batterijen tijdens de overdracht.
Een kaartlezer is trouwens veel handiger; kost niet zoveel, is meestal veel sneller en het kost je geen batterijen tijdens de overdracht.
Mass Storage of PTP...?Patrick schreef:In welke mode staat de camera? Ik neem aan dat je ook de D300 als storage device of als xxx (even vergeten hoe dat heet, geen camera in de buurt).
Zou bij XP niet uit moeten maken...
Ook XP en geen problemen. Kijk even of de juiste vinkjes aan/uit staan in het tabblad voorkeuren.
Ik heb de eerste aanstaan waardoor het programma zelfstandig opstart. Even wisselen tussen de tabbladen wil ook nog wel eens helpen om de D300 te herkennen.
grt
Ilco
Ik heb de eerste aanstaan waardoor het programma zelfstandig opstart. Even wisselen tussen de tabbladen wil ook nog wel eens helpen om de D300 te herkennen.
grt
Ilco
Ik gebruik NIKON transfer. De camera wordt niet herkend.Marten schreef:Onnodig dat gedoe met drivers.
Ik heb het idee dat andere programma's of drivers elkaar in de weg zitten.
Tijdelijke oplossing "overzenden naar pc via linux of kaartlezer, en vervolgens onder windows bewerken.
Verder Windows XP opnieuw installeren.
-
- Forumlid
Hmm, vreemd. Welke versie?jack schreef:Ik gebruik NIKON transfer. De camera wordt niet herkend.
Ik heb het een keer meegemaakt dat na het installeren van een USB-netwerkadapter de overgebleven USB-aansluitingen niet meer bruikbaar waren. Voor elk apparaat werd om het installeren van een driver gevraagd, en dat is niet echt nodig voor met memory-stick.
Is het probleem vergelijkbaar?
Is het probleem vergelijkbaar?
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Probeer ook eens een van de andere USB poorten en ook een ander USB kabel.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Even op een rijtje;
- Als je de d300 aansluit (en aan zet). Ziet XP nu wel of niet dat er nieuwe hardware wordt gevonden?
indien XP dat wel ziet maar daarna geen schijf koppeld. Kijk dan via mijn computer (rechtermuis knop->beheren->opslag->schijfbeheer) of je een schijf tegenkomt met de grootte van jou geheugenkaartje.
Misschien wordt er een schijf gekoppeld die eingelijk al in gebruik is.
Probeer ook eens een andere XP machine.
En het is al eerder gezegd een externe lezer werkt velen malen prettiger en sneller.
grt Anoop
- Als je de d300 aansluit (en aan zet). Ziet XP nu wel of niet dat er nieuwe hardware wordt gevonden?
indien XP dat wel ziet maar daarna geen schijf koppeld. Kijk dan via mijn computer (rechtermuis knop->beheren->opslag->schijfbeheer) of je een schijf tegenkomt met de grootte van jou geheugenkaartje.
Misschien wordt er een schijf gekoppeld die eingelijk al in gebruik is.
Probeer ook eens een andere XP machine.
En het is al eerder gezegd een externe lezer werkt velen malen prettiger en sneller.
grt Anoop