Appel (1ste keer tabletop-fotografie)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Hans

Appel (1ste keer tabletop-fotografie)

Bericht door Hans » do feb 19 2009 5:25 pm

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een statief gekocht en ben aan de slag gegaan met tabletop-fotografie (en een beetje photoshoppen). Het is voor mij de eerste keer dat ik foto's ter beoordeling instuur.

Alle foto's zijn gemaakt met f2.8, ISO 100 en een hele lange sluitertijd :wink: (~15"). Hier zijn de foto's:

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

Ik ben benieuwd...

Groetjes,
Hans

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Appel (1ste keer tabletop-fotografie)

Bericht door Patrick » do feb 19 2009 6:04 pm

Leuk hoor!

De foto's zijn wel wat vreemd wat kleur betreft. En ik weet niet of ik de knik in de schaduw wel helemaal geslaagd vind. Maar het idee is geweldig, en de uitvoering prima!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Hans

Bericht door Hans » do feb 19 2009 6:24 pm

Dank je voor je reactie. Wat betreft je opmerkingen:

- de kleur is inderdaad vreemd, zeker omdat ik wit karton als achtergrond en ondergrond heb gebruikt. Eens kijken of ik dat kan voorkomen

- de knik komt doordat daar de ondergrond en achtergrond bij elkaar komen. Misschien maar een langere tafel gebruiken of de schaduwen korter maken.

grtz, Hans

Hans

Bericht door Hans » za feb 21 2009 10:30 pm

Update:

Na mijn eerste fotoserie ben ik aan de slag gegaan met het commentaar en me vooral gericht op de witbalans. Ik wil graag wat nieuwe foto's laten zien en ik hoop wederom op jullie mening (zeker over de witbalans, maar ander commentaar mag ook).

Hier zijn ze:

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

Ben erg nieuwsgierig naar jullie mening... :)

Grtz, Hans

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”