Mede dankzij ALE laat ik hier mijn eerste HDR zien. Laat maar horen jullie commentaar, opbouwende kritiek, etc

Ik vind het een leuke techniek maar heb nog veel te leren.
Groet Patrick
Hoi pbreev,pbreev schreef:Hallo,
Mede dankzij ALE laat ik hier mijn eerste HDR zien. Laat maar horen jullie commentaar, opbouwende kritiek, etc![]()
Ik vind het een leuke techniek maar heb nog veel te leren.
Groet Patrick
iJoost schreef:Ehm... Ik en Frederix hadden natuurlijk alleen jouw JPEG om mee te werken. Dat begrijp je.
Uhm, ja logisch. ik zat nog in "mijn wereld".
Wat ik deed was:
Gewoon de lege stukken links en rechts uit het histogram halen (de driehoekjes links en rechts in Levels tegen de grafiek aantrekken en daarna de middelste verschuiven tot de belichting weer goed is). Een klein beetje contrast verhogen in Curves (even kijken naar het histogram om te zien waar je het maximale effect van S curve wilt hebben). En even trekken aan het middelstje driehoekje in de Blauw- en Rood-Levels om zo op het oog de ergste kleurzwemen er uit te halen. Eigenlijk is dat een soort minimum nabewerking die ik op al mijn foto's toepas. Plus croppen en verscherpen dan, maar dat heb ik hier dus niet gedaan.
Bedankt voor de tip ga ik ook eens mee spelen. Kijken wat het mij brengt.
Er zijn altijd weer mensen die moeten overtreffen.... haantjes gedragyoyo schreef:
:mrgreen: