probleem 70-300 Garantiebewijs -UPDATE-
- Jos van den Elshout
- Clublid
- Berichten: 518
- Lid geworden op: do mei 08 2008 9:05 pm
- Locatie: Dongen
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
probleem 70-300 Garantiebewijs -UPDATE-
Hoi.
Ik heb sinds mei 2008 een Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR, Nederlands
Sinds deze week ging hij echter steeds "vervelender" doen, met als resultaat dat hij nu helemaal niet meer automatisch scherpstelt???
Wel maakt hij een rammelend geluid tijdens het scherpstellen, en dat blijft hij dan ook doen, omdat hij niet scherpstelt
Bonnetjes en garantiebewijs opgezocht, maar niet gevonden.
Kopij factuur opgevraagd bij kamera-express.nl en dezelfde dag heb ik de factuur via mail gekregen. (pdf formaat)
Als ik echter online bij het "Nikon service point" een nieuwe reparatie wil aanbieden, dan ben ik volgens het formulier verplicht een garantiebewijs te overleggen. En het ziet ernaar uit dat ik dat niet kan.
Hangt de garantie echt af van een geel papiertje, of zijn er andere mogelijkheden??
Ik heb toch een factuur, dus bewijs dat hij in Nederland is gekocht (door mij)
Wie kan mij helpen, dan wel adviseren, of heeft een soortgelijk probleem gehad.
Overigens heb ik nog geen telefonisch contact gehad met Beverwijk
Ik heb sinds mei 2008 een Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR, Nederlands
Sinds deze week ging hij echter steeds "vervelender" doen, met als resultaat dat hij nu helemaal niet meer automatisch scherpstelt???
Wel maakt hij een rammelend geluid tijdens het scherpstellen, en dat blijft hij dan ook doen, omdat hij niet scherpstelt
Bonnetjes en garantiebewijs opgezocht, maar niet gevonden.
Kopij factuur opgevraagd bij kamera-express.nl en dezelfde dag heb ik de factuur via mail gekregen. (pdf formaat)
Als ik echter online bij het "Nikon service point" een nieuwe reparatie wil aanbieden, dan ben ik volgens het formulier verplicht een garantiebewijs te overleggen. En het ziet ernaar uit dat ik dat niet kan.
Hangt de garantie echt af van een geel papiertje, of zijn er andere mogelijkheden??
Ik heb toch een factuur, dus bewijs dat hij in Nederland is gekocht (door mij)
Wie kan mij helpen, dan wel adviseren, of heeft een soortgelijk probleem gehad.
Overigens heb ik nog geen telefonisch contact gehad met Beverwijk
Laatst gewijzigd door Jos van den Elshout op zo mar 15 2009 7:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
- Cees
- Forumlid
- Berichten: 15275
- Lid geworden op: di nov 07 2006 5:16 pm
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: probleem 70-300
De reparatie hoort via KE te gaan, jij hoeft daarvoor niets anders te doen dan de lens in Capelle af te leveren en tegen KE te zeggen "Hij doet het niet meer, ik heb nog garantie, los het maar op."
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Jos van den Elshout
- Clublid
- Berichten: 518
- Lid geworden op: do mei 08 2008 9:05 pm
- Locatie: Dongen
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: probleem 70-300
Cees,
ik heb om advies gevraagd en gekregen in de vorm van, "wij sturen u een copij van de rekening, en dan kunt u zelf contact opnemen met Beverwijk".
Leek mij redelijk, tot het moment dat ik een klein papiertje niet meer kan vinden. (ik weet het, slordig van mijzelf)
Nou ik jou reactie zo bekijk lijkt het mij inderdaad dat de winkelier de service moet verlenen.
Komt dit probleem meer voor, en mocht het geen garantiegeval zijn, waar moet ik dan aan denken voor wat betreft de kosten??
Jos
ik heb om advies gevraagd en gekregen in de vorm van, "wij sturen u een copij van de rekening, en dan kunt u zelf contact opnemen met Beverwijk".
Leek mij redelijk, tot het moment dat ik een klein papiertje niet meer kan vinden. (ik weet het, slordig van mijzelf)
Nou ik jou reactie zo bekijk lijkt het mij inderdaad dat de winkelier de service moet verlenen.
Komt dit probleem meer voor, en mocht het geen garantiegeval zijn, waar moet ik dan aan denken voor wat betreft de kosten??
Jos
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
- gongon
- Clublid
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: za jun 07 2008 10:21 am
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Denk dat het gewoon onder garantie hoort.
En zoals Cees zei, KE hoort het voor je te regelen.
En zoals Cees zei, KE hoort het voor je te regelen.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- V70ORD5
- Forumlid
- Berichten: 651
- Lid geworden op: vr nov 16 2007 11:55 pm
- Locatie: Leeuwarden
- Ervaringsniveau: *
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Door de koop, ben je een overeenkomst aangegaan met KE, en KE met jou. KE moet voor jou garantie zorgen....
Op het moment dat er op jou kosten gerepareerd moet worden, dan zullen ze je altijd een indicatie bedrag aan moeten geven en daarop moet jij jou accoord geven.
Stel dat het verwijtbaar jou "fout" is dat de schade is ontstaan, dan weet ik niet hoe KE omgaat met de door hen gemaakte kosten (zoals verzending etc.)
Succes.
Op het moment dat er op jou kosten gerepareerd moet worden, dan zullen ze je altijd een indicatie bedrag aan moeten geven en daarop moet jij jou accoord geven.
Stel dat het verwijtbaar jou "fout" is dat de schade is ontstaan, dan weet ik niet hoe KE omgaat met de door hen gemaakte kosten (zoals verzending etc.)
Succes.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
- Jos van den Elshout
- Clublid
- Berichten: 518
- Lid geworden op: do mei 08 2008 9:05 pm
- Locatie: Dongen
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Hallo.
Ik ben vandaag naar Capelle aan de IJssel gereden (Kamera express), en heb aldaar mijn 70-300 afgegeven.
Nu maar wachten wat men ervan vind. Overigens werd er niet naar het garantiebewijs geïnformeerd??
Maar het kan wel 2 tot 4 weken duren.
Ik hoop hem snel terug te hebben, want met de 28-55 heb ik nooit veel foto's gemaakt, en het mooie weer komt eraan
Ik ben vandaag naar Capelle aan de IJssel gereden (Kamera express), en heb aldaar mijn 70-300 afgegeven.
Nu maar wachten wat men ervan vind. Overigens werd er niet naar het garantiebewijs geïnformeerd??
Maar het kan wel 2 tot 4 weken duren.


Ik hoop hem snel terug te hebben, want met de 28-55 heb ik nooit veel foto's gemaakt, en het mooie weer komt eraan
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
-
- Forumlid
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: zo jul 24 2005 7:30 am
- Locatie: Amersfoort
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Mijn Sb-600 is zonder de gele garantieslip, maar met winkelbon met datum keurig gemaakt, toen ie binnen de garantie stuk ging.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- roel
- Forumlid
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: zo nov 14 2004 11:52 pm
- Locatie: Arnhem
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
KE zal de reparatie ongetwijfeld goed regelen. Het is makkelijker voor hun wanneer je het zelf regelt, daarom zullen ze dat in eerste instantie geadviseerd hebben. Ook zullen veel klanten het zelf willen regelen, omdat ze dan het gevoel hebben er "dichter bovenop" te zitten. Het valt me echter op dat je je zorgen maakt of je zonder het gele garantiebewijs bij Nikon Nederland kunt aankloppen, zonder dat je even met hen belt (schrijf je ook in je startbericht). Je maakt je druk, zonder dat je onderzocht hebt of dat überhaupt nodig is. 

- Jos van den Elshout
- Clublid
- Berichten: 518
- Lid geworden op: do mei 08 2008 9:05 pm
- Locatie: Dongen
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
* Ik maak aanspraak op garantie/coulance. Ik sluit mijn originele Nikon garantiebewijs mee en het originele aankoopbewijs. Let op! Indien u deze documenten niet bijsluit kunt u geen aanspraak maken op garantie! De aankoopdatum van mijn toestel is:
Ik heb het reparatieformulier op de nikon-site ingevuld, tot ik bovenstaande regel tegenkwam. (komt letterlijk uit het "reparatieformulier" van Nikon)
Op de site van KE lees ik heel duidelijk dat ze vragen om de aankoopbon, of eventueel, indien bijgeleverd, het garantiebewijs.
Dus vandaar dat ik advies vroeg bij mensen die naar mijn mening ervaring hebben met Nikon, en hun servicepoint, dan wel garantie.
In de reacties hier lees ik duidelijk dat ik in mijn geval bij KE moet zijn, dus die heb ik uiteindelijk gebeld, en daar heb ik mijn 70-300 afgegeven.
Nu kan ik niet veel meer doen als afwachten...
Ik heb het reparatieformulier op de nikon-site ingevuld, tot ik bovenstaande regel tegenkwam. (komt letterlijk uit het "reparatieformulier" van Nikon)
Op de site van KE lees ik heel duidelijk dat ze vragen om de aankoopbon, of eventueel, indien bijgeleverd, het garantiebewijs.
Dus vandaar dat ik advies vroeg bij mensen die naar mijn mening ervaring hebben met Nikon, en hun servicepoint, dan wel garantie.
In de reacties hier lees ik duidelijk dat ik in mijn geval bij KE moet zijn, dus die heb ik uiteindelijk gebeld, en daar heb ik mijn 70-300 afgegeven.
Nu kan ik niet veel meer doen als afwachten...

Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
heb 2 keer een ervaring gehad dat ze niet naar het gele formuliertje vroegen / kekenjoske13 schreef: * Ik maak aanspraak op garantie/coulance. Ik sluit mijn originele Nikon garantiebewijs mee en het originele aankoopbewijs. Let op! Indien u deze documenten niet bijsluit kunt u geen aanspraak maken op garantie! De aankoopdatum van mijn toestel is:
In de reacties hier lees ik duidelijk dat ik in mijn geval bij KE moet zijn, dus die heb ik uiteindelijk gebeld, en daar heb ik mijn 70-300 afgegeven.
Nu kan ik niet veel meer doen als afwachten...
daarbij opmerkend dat ik persoonlijk langs was geweest en dat het al weeer even geleden is.
afwachten...tja dat zou je ook moeten als je in beverwijk was geweest.
snap verder al die nenuwachtigheid niet voor een geel papiertje.
zoals boven al aangegeven handel je gwoon je service af via de zaak waar je je objectief gekocht heb.
Arend
- Léon Obers
- Forumlid
- Berichten: 14887
- Lid geworden op: vr okt 28 2005 3:26 pm
- Locatie: Eindhoven
- Ervaringsniveau: *****
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Je kent toch wel dat reclamefilmpje op TV waarbij een klein jongetje zijn speelgoed komt terugbrengen omdat het kapot is. Heeft geen aankoopbonnetje meer, maar wel een kopietje van de pinbetaling bij die zaak. Vertelt dan fijntjes dat de winkel aansprakelijk is voor het geleverde etc......
Maar wat was ook weer de website waar dat reclamefilmpje over ging, waar je kon vinden wat je rechten zijn?
Maar wat was ook weer de website waar dat reclamefilmpje over ging, waar je kon vinden wat je rechten zijn?

Vriendelijke groet, Léon Obers
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Volgens mij was dat www.kenjerechten.nl, een site voor kinderen. Maar www.consuwijzer.nl bevat ook veel informatie.
Ik heb mijn spullen geregistreerd op de Nikon-site, dat zou misschien ook nog gewicht in de schaal kunnen leggen.
Overigens is de fabrieksgarantie waar je dat gele papiertje voor nodig hebt iets anders dan de wettelijke garantie (of liever gezegd: de reëele verwachting die je van een bepaald product mag hebben) waar je recht op hebt in het kader van een koopovereenkomst. Enfin:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... n_garantie
Ik heb mijn spullen geregistreerd op de Nikon-site, dat zou misschien ook nog gewicht in de schaal kunnen leggen.
Overigens is de fabrieksgarantie waar je dat gele papiertje voor nodig hebt iets anders dan de wettelijke garantie (of liever gezegd: de reëele verwachting die je van een bepaald product mag hebben) waar je recht op hebt in het kader van een koopovereenkomst. Enfin:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... n_garantie
- gongon
- Clublid
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: za jun 07 2008 10:21 am
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Is allemaal heel mooi gezegd, maar recht op garantie hebben is toch nog heel iets anders dan garantie krijgen.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Jos van den Elshout
- Clublid
- Berichten: 518
- Lid geworden op: do mei 08 2008 9:05 pm
- Locatie: Dongen
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Hoi.
Begin deze week een e-mail, en een sms gekregen van KE dat mijn lens gerepareerd zou zijn, en dat ik hem af kon komen halen tegen betaling van €0 (garantie)
Lens opgehaald, en de motor schijnt vervangen te zijn, en hij is afgesteld, met als resultaat dat ik denk dat hij scherper is als hij ooit is geweest


1

2
Begin deze week een e-mail, en een sms gekregen van KE dat mijn lens gerepareerd zou zijn, en dat ik hem af kon komen halen tegen betaling van €0 (garantie)
Lens opgehaald, en de motor schijnt vervangen te zijn, en hij is afgesteld, met als resultaat dat ik denk dat hij scherper is als hij ooit is geweest


1
2
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27211
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: probleem 70-300 Garantiebewijs
Klinkt als de beste 0 Euro die je ooit uitgegeven hebt!joske13 schreef:Begin deze week een e-mail, en een sms gekregen van KE dat mijn lens gerepareerd zou zijn, en dat ik hem af kon komen halen tegen betaling van €0 (garantie)
Lens opgehaald, en de motor schijnt vervangen te zijn, en hij is afgesteld, met als resultaat dat ik denk dat hij scherper is als hij ooit is geweest![]()


