D300 tweedehands of D90 nieuw
D300 tweedehands of D90 nieuw
Dag iedereen,
Heb de kans een D300 (6 maand oud met 700 clicks en nog 18 maanden garantie, gekocht in Belgische winkel) te kopen met de 16-85lens, uv lens, een lowepro rugzak, extra batterij, draadontspanner en 2cf kaartjes ( 8 en 4 gb ) voor 100 eur meer dan de nieuwprijs van een D90 + 16-85 lens in België. Denk dat dit een goede zaak is, maar mijn vraag is nu : ik ben leek, heb er geen problemen mee dat ik veel zal moeten leren, maar naar ik hoor is de D90 toch wat eenvoudiger door de vele automatische programma's. Het is wel de bedoeling dat ik zo weinig mogelijk op automatisch zal trekken, maar tijdens het leerproces leek mij dit handig.
Is de D300 nu echt wat te ingewikkeld voor een beginner, of valt dit nog mee. Misschien wel belangrijk te vermelden dat ik volgende week start met een opleiding dig.fotografie.
Filmfunctie lijkt mij wel handig, maar niet noodzakelijk.
Heel erg dank voor jullie hulp.
Groetjes,
Sarah
Heb de kans een D300 (6 maand oud met 700 clicks en nog 18 maanden garantie, gekocht in Belgische winkel) te kopen met de 16-85lens, uv lens, een lowepro rugzak, extra batterij, draadontspanner en 2cf kaartjes ( 8 en 4 gb ) voor 100 eur meer dan de nieuwprijs van een D90 + 16-85 lens in België. Denk dat dit een goede zaak is, maar mijn vraag is nu : ik ben leek, heb er geen problemen mee dat ik veel zal moeten leren, maar naar ik hoor is de D90 toch wat eenvoudiger door de vele automatische programma's. Het is wel de bedoeling dat ik zo weinig mogelijk op automatisch zal trekken, maar tijdens het leerproces leek mij dit handig.
Is de D300 nu echt wat te ingewikkeld voor een beginner, of valt dit nog mee. Misschien wel belangrijk te vermelden dat ik volgende week start met een opleiding dig.fotografie.
Filmfunctie lijkt mij wel handig, maar niet noodzakelijk.
Heel erg dank voor jullie hulp.
Groetjes,
Sarah
Re: D300 tweedehands of D90 nieuw