D300 tweedehands of D90 nieuw
D300 tweedehands of D90 nieuw
Dag iedereen,
Heb de kans een D300 (6 maand oud met 700 clicks en nog 18 maanden garantie, gekocht in Belgische winkel) te kopen met de 16-85lens, uv lens, een lowepro rugzak, extra batterij, draadontspanner en 2cf kaartjes ( 8 en 4 gb ) voor 100 eur meer dan de nieuwprijs van een D90 + 16-85 lens in België. Denk dat dit een goede zaak is, maar mijn vraag is nu : ik ben leek, heb er geen problemen mee dat ik veel zal moeten leren, maar naar ik hoor is de D90 toch wat eenvoudiger door de vele automatische programma's. Het is wel de bedoeling dat ik zo weinig mogelijk op automatisch zal trekken, maar tijdens het leerproces leek mij dit handig.
Is de D300 nu echt wat te ingewikkeld voor een beginner, of valt dit nog mee. Misschien wel belangrijk te vermelden dat ik volgende week start met een opleiding dig.fotografie.
Filmfunctie lijkt mij wel handig, maar niet noodzakelijk.
Heel erg dank voor jullie hulp.
Groetjes,
Sarah
Heb de kans een D300 (6 maand oud met 700 clicks en nog 18 maanden garantie, gekocht in Belgische winkel) te kopen met de 16-85lens, uv lens, een lowepro rugzak, extra batterij, draadontspanner en 2cf kaartjes ( 8 en 4 gb ) voor 100 eur meer dan de nieuwprijs van een D90 + 16-85 lens in België. Denk dat dit een goede zaak is, maar mijn vraag is nu : ik ben leek, heb er geen problemen mee dat ik veel zal moeten leren, maar naar ik hoor is de D90 toch wat eenvoudiger door de vele automatische programma's. Het is wel de bedoeling dat ik zo weinig mogelijk op automatisch zal trekken, maar tijdens het leerproces leek mij dit handig.
Is de D300 nu echt wat te ingewikkeld voor een beginner, of valt dit nog mee. Misschien wel belangrijk te vermelden dat ik volgende week start met een opleiding dig.fotografie.
Filmfunctie lijkt mij wel handig, maar niet noodzakelijk.
Heel erg dank voor jullie hulp.
Groetjes,
Sarah
Re: D300 tweedehands of D90 nieuw
Ik denk niet dat een D300 heel veel ingewikkelder is dan een D90. Het eerste dat ik leerde op fotocursus, was de automatische stand niet meer te gebruiken.
Kort en krachtig: neem de D300.
Die automatische standen mis je na 1 avondje fotocursus al niet meer. D300 biedt gewoon veel meer waar voor dat geld.
Die automatische standen mis je na 1 avondje fotocursus al niet meer. D300 biedt gewoon veel meer waar voor dat geld.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Sarah, moeilijke keus.
Voor mijzelf zou ik het wel weten, ik zou de D300 nemen.
Als je bereid bent om in het begin wat meer zweetdruppeltjes en wat meer energie er in te stoppen zou de D300 een goede keuze kunnen zijn.
Velen hier zeggen dat je eenvoudig moet beginnen.
Camera met "pretstanden" maar die mening ben ik niet toegedaan.
In het analoge tijdperk had je ook niet al die pretstanden en ik ben van mening dat je zonder pretstanden het echte fotograferen sneller en beter onder de knie krijgt.
Het voordeel nu is dat je gelijk je resultaten kan zien.
Niet goed, maak je de foto net zo lang over totdat hij wel goed is.
En daar leer je ook veel van.
Succes met je keuze.
Groetjes George
Voor mijzelf zou ik het wel weten, ik zou de D300 nemen.
Als je bereid bent om in het begin wat meer zweetdruppeltjes en wat meer energie er in te stoppen zou de D300 een goede keuze kunnen zijn.
Velen hier zeggen dat je eenvoudig moet beginnen.
Camera met "pretstanden" maar die mening ben ik niet toegedaan.
In het analoge tijdperk had je ook niet al die pretstanden en ik ben van mening dat je zonder pretstanden het echte fotograferen sneller en beter onder de knie krijgt.
Het voordeel nu is dat je gelijk je resultaten kan zien.
Niet goed, maak je de foto net zo lang over totdat hij wel goed is.
En daar leer je ook veel van.
Succes met je keuze.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
D300 ! Helemaal voor de prijs die je noemt. Pretstandjes heb je uiteindelijk niet meer nodig als je thuis bent met de camera
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Als je wilt fotograferen, dan de D300. Absoluut. Als je af en toe niet bezig wilt zijn met de techniek en je wilt overgeven aan wat Nikon voor je uitgedokterd heeft, dan is de D90 een prima alternatief.
Ik zou niet te bang zijn voor het gemis van wat extra hulpjes; de fundamenten van fotograferen zijn nou ook weer niet zo ingewikkeld. Leren kijken en ervaring opdoen, dat kost het echte zweet.
Ik zou niet te bang zijn voor het gemis van wat extra hulpjes; de fundamenten van fotograferen zijn nou ook weer niet zo ingewikkeld. Leren kijken en ervaring opdoen, dat kost het echte zweet.
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
D-300 voor de rede sluit ik me bij de rest aan............ 

http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Beslissing gemaakt. Net onderhandeld met verkoper over prijs. 1300 eur voor het hele boeltje!!! Een koopje vermoed ik. Dit weekend mag ik erom gaan.
Nu kan ik echter wel wat tips gebruiken over waarop ik moet letten bij het testen. Hij is wel nog maar 6 maanden oud, maar toch.
Naar ik vernomen heb is de verkoper volop aan het verbouwen...stof???
Alle tips zijn meer dan welkom!!!
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes,
Sarah
Nu kan ik echter wel wat tips gebruiken over waarop ik moet letten bij het testen. Hij is wel nog maar 6 maanden oud, maar toch.
Naar ik vernomen heb is de verkoper volop aan het verbouwen...stof???
Alle tips zijn meer dan welkom!!!
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes,
Sarah
Ik denk dat als hij aan het verbouwen is dat hij weinig tijd heeft gehad om foto's temaken
En hij heeft blijkbaar 1 lens dus wisselen is er niet bij
Ik heb een paar maanden geleden een gebruikte D300 gekocht in de UK met een 18-200 VR
Geen seconde spijt van gehad
Is zo'n goeie camera dat het eigenlijk een fluitje van een cent is om een mooie foto temaken
Vooral dat je iso waardes kunt gebruiken die ik met mijn vorige camera niet durfde
En hij heeft blijkbaar 1 lens dus wisselen is er niet bij
Ik heb een paar maanden geleden een gebruikte D300 gekocht in de UK met een 18-200 VR
Geen seconde spijt van gehad
Is zo'n goeie camera dat het eigenlijk een fluitje van een cent is om een mooie foto temaken
Vooral dat je iso waardes kunt gebruiken die ik met mijn vorige camera niet durfde
Ben benieuwd. Lijkt me de goede keuze. Controleer nog even het aantal sluiterbewegingen met behulp van een exif reader, bv Opanda.
Ik heb geen last gehad van stof in mijn exemplaar. De hogere iso's zijn echt heerlijk en een welkome aanvulling.
Vergeet je materiaal niet te registreren mocht je tot de aankoop zijn overgegaan.
Succes.
Ik heb geen last gehad van stof in mijn exemplaar. De hogere iso's zijn echt heerlijk en een welkome aanvulling.
Vergeet je materiaal niet te registreren mocht je tot de aankoop zijn overgegaan.
Succes.
- rbfoto.nl
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Om dwalingen te voorkomen gaat deze op slot, verder graag in KLIK HIER