tweedehands, waarop letten??

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
saparapah

tweedehands, waarop letten??

Bericht door saparapah » vr feb 27 2009 8:53 am

Dag iedereen,

Heb deze vraag ook als vervolg gezet op mijn vorig berichtje ( D300 tweedehands of D90 nieuw ), maar krijgt niet veel reactie meer, vandaar de vraag apart.
Ik mag zaterdag een tweedehands D300 gaan halen :P . Is 6 maanden oud met 700 clicks met een 16-85 lens ( nog 18m garantie want in Belgische winkel aangekocht ).
Waar moet ik nu zeker op letten bij het testen? Ik heb de topic ivm een tweedehands lens al gelezen en de tips van daar meegenomen, alhoewel ik die front en backfocus niet zo goed begrijp :? . Als je scherpstelt, wordt er toch op alle punten scherpgesteld, hoe kan dit dan meer naar boven of meer naar beneden zijn? Zoals jullie al kunnen raden ben ik dus een beginnertje.
Alle tips zijn meer dan welkom.

En nog eens bedankt aan iedereen ivm de raad op mijn vorig berichtje.

Groetjes,

Sarah.
Laatst gewijzigd door saparapah op vr feb 27 2009 9:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: tweedehands, waarop letten??

Bericht door Brenzef » vr feb 27 2009 9:18 am

Wat tips: http://www.brenzef.com/brenzef/index.ph ... &Itemid=26

back/front focus heeft te maken met je lens, niet (direct) met de body.
De lens/body combinatie heeft tot gevolg dat de lens iets achter of voor het focus punt scherpstelt.
Verdere info op google.
Denk er al 1.000.000.000.000 artikelen over zijn. :wink: :mrgreen:

patrick91

Bericht door patrick91 » vr feb 27 2009 9:34 pm

Waarop letten: hoe ziet alles eruit.. let op beschadigingen (vallen-stoten) en vraag waarom de verkoper hem al zo snel wegdoet.

Een ander ding is wel: als je echt een beginner bent is de d300 wellicht minder geschikt om mee te beginnen...

saparapah

Bericht door saparapah » zo mar 01 2009 3:03 pm

@brenzef en patrick

bedankt voor de tips, ben intussen de zeer gelukkige eigenaar van een d300!!! Patrick, was ook mijn bezorgdheid ( combi beginner met d300 ), maar voor deze prijs kon ik hem echt niet laten voorbijgaan (met alle accessoires bij 40% minder dan de prijs vandaag bij fotokonijenberg België, en dus veel goedkoper dan de D90 nieuw). Dus zoals Tamron George ook zei op mijn vorige topic, eerst veel zweetdruppeltjes maar uiteindelijk meer dan de moeite waard. Het zweten kan beginnen!!!

Groetjes,

Sarah

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”