Hallo
Ik zat vandaag het nieuwe clubblad te bekijken en zag het artikel over de D1
Nu ben ik een beetje anti micro$oft dus vroeg ik me af, wat doet zo'n camera als hij met fire-wire op een Linux compie is aangesloten.
En dan bedoel ik de functies die alleen met fire-wire kunnen.
Ondertussen ben ik de D1 aan het bekijken via Google;) Wat die kan of kon onder XP;)
Groet Kroontje
D1 en Windows XP
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D1 en Windows XP
K,
Ik heb een D1 nog nooit op linux getest.
De crux van het verhaal is dat camera control en een check up accu's en instellingen alleen via een fire-wire kabel verbinding kunnen (niet via een card-reader).
Groeten, Gijs
De crux van het verhaal is dat camera control en een check up accu's en instellingen alleen via een fire-wire kabel verbinding kunnen (niet via een card-reader).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Misschien een idee om te proberen. Wat betreft Hardware zit je wel goed denk ik. En bij de keuze uit 4.000( of meer) software progje's zit er misschien wel een oplossing bij;)gijs sandberg schreef:K,
Groeten, Gijs
Groet
- Léon Obers
- Forumlid
Ik denk niks.Kroontje schreef: Nu ben ik een beetje anti micro$oft dus vroeg ik me af, wat doet zo'n camera als hij met fire-wire op een Linux compie is aangesloten.
Zover ik weet zijn er enkel drivers/software voor Mac en Windows platform.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za feb 28 2009 8:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
K,Kroontje schreef: Misschien een idee om te proberen. Wat betreft Hardware zit je wel goed denk ik. En bij de keuze uit 4.000( of meer) software progje's zit er misschien wel een oplossing bij;)
Groet
Ik ga op mijn hoofd-PC niet experimenteren met besturingssystemen.
In het verleden heb ik voor een speciale toepassing wel eens een aparte PC aangeschaft, maar die staat nog steeds in de weg.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Oke maar zou hij dan ook niet erkent worden..als een verwisselbaar medium of iets dergelijks?
Proef op de som dan maar denk ik.
Live-cd downloaden ( http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download )
Camera aansluiten en afwachten;)
Groet
Groet
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
Good luck JIM... ik ga het niet proberen.Kroontje schreef:Oke maar zou hij dan ook niet erkent worden..als een verwisselbaar medium of iets dergelijks?
Groet
Groeten, Gijs
Gijs een live-cd hoef je niet te installeren..deze start alleen op vanaf de cd-rom en doet niks met je besturings systeem die op je compie staat.
Maar goed niks moet;)
Was wel benieuwd.. groet
Maar goed niks moet;)
Was wel benieuwd.. groet