Raw via camera

Discussies over fotobewerking en archivering
Gesloten
pdc_2
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Raw via camera

Bericht door pdc_2 » ma mar 02 2009 8:14 am

Ik schiet met Raw +JPG op mijn D60 en als ik het kaartje inlees met een cardreader zie ik netjes de JPG's en de NEF's. Maar als ik de foto's via de USB kabel rechtsstreeks van de camera af wil halen, zie ik in Windows Verkenner alleen de JPG's.
Is dit voor jullie iets heel erg bekends of doe ik iets niet goed.. heb al gezocht op de camera of ik de USB instellingen kan wijzigen naar mass storage of iets dergelijks, maar ik kan dergelijke instellingen op de D60 niet vinden.
Ik heb de nikon Nef codec op de pc staan en als ik Nikon transfer gebruik, lukt het wel.

Iemand een tip?
Gr.

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Raw via camera

Bericht door emiel » ma mar 02 2009 8:43 am

dit is zo'n bekend onderwerp dat exact dezelfde vraag een paar dagen geleden langs is gekomen. Zoekt en gij zult vinden!

ajuus
emiel

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mar 02 2009 9:45 am

pdc_2 schreef:Ik schiet met Raw +JPG op mijn D60 en als ik het kaartje inlees met een cardreader zie ik netjes de JPG's en de NEF's. Maar als ik de foto's via de USB kabel rechtsstreeks van de camera af wil halen, zie ik in Windows Verkenner alleen de JPG's.
Is dit voor jullie iets heel erg bekends of doe ik iets niet goed.. heb al gezocht op de camera of ik de USB instellingen kan wijzigen naar mass storage of iets dergelijks, maar ik kan dergelijke instellingen op de D60 niet vinden.
Ik heb de nikon Nef codec op de pc staan en als ik Nikon transfer gebruik, lukt het wel.

Iemand een tip?
Gr.
Geen tip mogelijk: zo werkt het gewoon. Een kaartlezer zal in het algemeen overigens veel sneller zijn dan je camera, dus ook om die reden gewoon lekker een kaartlezertje gebruiken.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma mar 02 2009 10:34 am

Gaat dit draadje niet over exact hetzelfde?
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 18&t=14400
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » ma mar 02 2009 10:37 am

chip54 schreef:Gaat dit draadje niet over exact hetzelfde?
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 18&t=14400
bijna goed ;-) : http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 17&t=15965

ajuus
emiel

pdc_2
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door pdc_2 » ma mar 02 2009 1:10 pm

joepert schreef:
pdc_2 schreef:Ik schiet met Raw +JPG op mijn D60 en als ik het kaartje inlees met een cardreader zie ik netjes de JPG's en de NEF's. Maar als ik de foto's via de USB kabel rechtsstreeks van de camera af wil halen, zie ik in Windows Verkenner alleen de JPG's.

Iemand een tip?
Gr.
Geen tip mogelijk: zo werkt het gewoon. Een kaartlezer zal in het algemeen overigens veel sneller zijn dan je camera, dus ook om die reden gewoon lekker een kaartlezertje gebruiken.
Jammer dat dat niet werkt zo, maar met de losse reader werken is geen probleem. Als het maar duidelijk is.
Bedankt voor de info.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » ma mar 02 2009 7:40 pm

Probleem opgelost...... :mrgreen:

Hier gaan inderdaad al meerdere draadjes over dus deze gaat dicht.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Gesloten

Terug naar “Fotobewerking en archivering”