nieuwe toestel voor mijn vrouw

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
cane

nieuwe toestel voor mijn vrouw

Bericht door cane » di mar 03 2009 8:37 pm

Hallo mijn vrouw is jarig over 2 maanden ik wil voor haar een d90 kopen ze is niet echt een ervaren fotograaf maar wel ambitieus.
Nu wil ze graag weten of je de camera ook zo kan in stellen dat wanneer ze foto's heeft gemaakt de gegevens van instellingen altijd terug te vinden zijn ??

iJoost

Re: nieuwe toestel voor mijn vrouw

Bericht door iJoost » di mar 03 2009 8:41 pm

Ja, dat zit er standaard in. Het heet EXIF. Als je de zoekfunctie gebruikt dan vind je meer dan je lief is over dit onderwerp. ;-)

Ondermeer over de software die je nodig hebt om het te bekijken. Op een PC dan wel te verstaan. Op een Mac is het standaard.

Woudschim

Bericht door Woudschim » di mar 03 2009 8:52 pm

Op en pc is het ook te bekijken met "rechtermuisknop - eigenschappen - geavanceerd"

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di mar 03 2009 9:00 pm

Overigens kan dat meteen op de camera al, door op de selectieknop omhoog of omlaag te drukken bij het tonen van de foto, alle info van de gemaakte opname komt dan op je scherm (althans, zo werkt het bij de D200 en D300, zal voor de D90 niet anders zijn lijkt mij)

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

cane

Bericht door cane » di mar 03 2009 9:38 pm

Ok dank voor de reactie en de links.
Wat betreft op de mac: Ik neem aan dat dit ook geld voor Iphoto of heb ik de software van nikon nodig ??

iJoost

Bericht door iJoost » di mar 03 2009 10:20 pm

Dat geldt zeker in iPhoto. Maar ook al gewoon in Voorvertoning. Appeltje-I Zelfs met een kaartje erbij als er ook GPS-gegevens inzitten (maar dat is op de D90 nog net niet standaard).

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”