commentaar is welkom,
groeten Ben.
1

2

3

Met hyperfocaal ( de voorste grens van het scherptedieptegebied bij een bepaalde f) heb ik niet echt uitgerekend, heb gewoon bij een groot diafragma vrij dicht vanaf mijn standpunt scherpgesteld en de scherptediepteknopt gebruikt om het een en ander te checken. als dit ook valt onder hyperfocaal scherpstellen, dan zij het zo.jettiny schreef:Alhoewel ik niet zo gauw de camera kantel, moet ik zeggen dat het me hier erg goed bevalt.
Foto 1 mooi scherp, mooi licht en een sfeervolle foto.
Foto 2 weer mooi scherp en heel mooi de diepte weergegeven, met verschillende karakteristieke bomen.
Foto 3 daar oordeel ik niet op, dat is niet mijn ding.
Wel een vraagje nog, heb je speciaal voor het hyperfocale scherpstellen, de foto's verticaal genomen?
Of neem je de foto's gewoon zo graag?
vr gr
IDD, de laatste is wel in het museum aldaar genomen en meer als experimentje die je even los moet zien van de eerste 2 foto,s en titel( had hem beter in een apart draadje kunnen plaatsen, maar ja.Ome Jan schreef:De middelste foto (zal nummer 2 zijn?) heeft een sterke compositie
De laatste foto vind ik niet bij de titel/serie passen
Geeft niet, foto 3 is in zijn genre wel apart, zeker in zwart wit wel sterk.benikon schreef:IDD, de laatste is wel in het museum aldaar genomen en meer als experimentje die je even los moet zien van de eerste 2 foto,s en titel( had hem beter in een apart draadje kunnen plaatsen, maar ja.Ome Jan schreef:De middelste foto (zal nummer 2 zijn?) heeft een sterke compositie
De laatste foto vind ik niet bij de titel/serie passen![]()
dank voor t,kommentaar,
groeten Ben