Goedemiddag:
Even een voor de hand liggende vraag: waarom zou je dit uitzetten, ofwel waarom kún je dit uitzetten?
Groet,
Leon
D300 Beeld-authenticiteit
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D300 Beeld-authenticiteit
Leon,
Verscholen in de helpfiles van Nikon Transfer staat ongeveer het volgende:
Als de ImgAuth AAN staat kan Nikon Transfer geen EXIF/XMP data toevoegen of wijzigen.
m.i. betekent dit dat alle data die in NEF of JPG file staan onder de checksum-bescherming/controle van de ImgAuth routine vallen.
Ik ontdekte dit ook alleen maar toen ik erover struikelde.
Oftewel: als je met Transfer informatie wil kunnen toevoegen moet op de kamera de optie ImgAuth UIT staan.
Groeten, GIjs
Verscholen in de helpfiles van Nikon Transfer staat ongeveer het volgende:
Als de ImgAuth AAN staat kan Nikon Transfer geen EXIF/XMP data toevoegen of wijzigen.
m.i. betekent dit dat alle data die in NEF of JPG file staan onder de checksum-bescherming/controle van de ImgAuth routine vallen.
Ik ontdekte dit ook alleen maar toen ik erover struikelde.
Oftewel: als je met Transfer informatie wil kunnen toevoegen moet op de kamera de optie ImgAuth UIT staan.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: D300 Beeld-authenticiteit
Hallo Gijs,
Dank je voor de info. Gelukkig is het programma Transfer niet zo heel noodzakelijk
Ik heb het even geprobeerd in photoshop en je kunt wel IPTC Core-info toevoegen en bewerken.
Het verschil is dus heel klein.
Groet,
Leon
Dank je voor de info. Gelukkig is het programma Transfer niet zo heel noodzakelijk

Ik heb het even geprobeerd in photoshop en je kunt wel IPTC Core-info toevoegen en bewerken.
Het verschil is dus heel klein.
Groet,
Leon