USB Instelling Nikon D60
USB Instelling Nikon D60
Hallo,
Ik ben benieuwd of iemand weet of de type instelling van de USB poort op de D60 te veranderen is.
Op de D40 is er de keuze tussen MSD (Mass Storage Device) en een aantal andere smaken.
Mijn Philips TV heeft een USB ingang waarmee je dus de D40 (in de MSD stand) rechtstreeks aan kan sluiten en zo heel gemakkelijk door de foto's van de camera kan stappen en zelfs slideshows hiervan kan weergeven.
Op de D60 vind ik helaas nergens de mogelijkheid om deze setting te veranderen. Gevolg: Mijn TV geeft aan 'Niet ondersteund massa geheugen'.
Iemand een idee? Of is dit probleem bijvoorbeeld op te lossen met een nieuwere firmware?
Rick
Ik ben benieuwd of iemand weet of de type instelling van de USB poort op de D60 te veranderen is.
Op de D40 is er de keuze tussen MSD (Mass Storage Device) en een aantal andere smaken.
Mijn Philips TV heeft een USB ingang waarmee je dus de D40 (in de MSD stand) rechtstreeks aan kan sluiten en zo heel gemakkelijk door de foto's van de camera kan stappen en zelfs slideshows hiervan kan weergeven.
Op de D60 vind ik helaas nergens de mogelijkheid om deze setting te veranderen. Gevolg: Mijn TV geeft aan 'Niet ondersteund massa geheugen'.
Iemand een idee? Of is dit probleem bijvoorbeeld op te lossen met een nieuwere firmware?
Rick
Nikon D60 - Nikon NIKKOR 18-55mm F/3.5-5.6G VR DX en AF-S DX NIKKOR 18-105MM F/3.5-5.6G ED VR Objectief
Re: USB Instelling Nikon D60
Niemand een idee? Ik moet eerlijk bekennen dat ik van Nikon zelf ook nog altijd geen reactie heb mogen ontvangen.
Een nare Bug want het is zo eenvoudig om een apparaat als 'Mass Storage Device' te laten fungeren. Zelfs mijn Nokia N95 phone kan dit.
Een nare Bug want het is zo eenvoudig om een apparaat als 'Mass Storage Device' te laten fungeren. Zelfs mijn Nokia N95 phone kan dit.
Nikon D60 - Nikon NIKKOR 18-55mm F/3.5-5.6G VR DX en AF-S DX NIKKOR 18-105MM F/3.5-5.6G ED VR Objectief
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
In het Setup menu (de steeksleutel) tussen "Commentaar" en "Folders" in. Het kan zijn dat je eerst de instelling CSM/Setup menu (of Nederlands equivalent) moet instellen op uitgebreide menu's in plaats van simpel.
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Hier had ik inderdaad aan gedacht maar mijn inziens staat deze op 'uitgebreid'. Er zijn '3' smaken. Simpel, uitgebreid en User. Ik heb hem op uitgebreid gezet zodat alle menuopties beschikbaar zijn.MvBoetzelaer schreef:In het Setup menu (de steeksleutel) tussen "Commentaar" en "Folders" in. Het kan zijn dat je eerst de instelling CSM/Setup menu (of Nederlands equivalent) moet instellen op uitgebreide menu's in plaats van simpel.
Toch bedankt voor het meedenken!
Ben bang dat ik toch een extra kabeltje moet gaan halen om de video uitgang te benutten. Jammer dat Nikon zelf ook niet reageert op vragen.
Is helaas niet mogelijk. Indien je de foto's op een TV wil bekijken heb je videokabel EG-D100 nodig.
Hope this helps,
ALE
Hope this helps,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
En als je nou een kaartlezertje koopt? Die wordt misschien ook wel herkend als massa-geheugen. Er bestaan van die usb-stickjes waar je een geheugenkaartje in kan steken. Ik heb het met de d60 nog niet geprobeerd maar mijn ervaring met videokabeltjes naar de TV is dat het matig beeld geeft.
Gebruik zelf ook een simpel kaartlezertje. Goedkoper dan een extra nikon kabeljoepert schreef:En als je nou een kaartlezertje koopt? Die wordt misschien ook wel herkend als massa-geheugen. Er bestaan van die usb-stickjes waar je een geheugenkaartje in kan steken. Ik heb het met de d60 nog niet geprobeerd maar mijn ervaring met videokabeltjes naar de TV is dat het matig beeld geeft.
ik heb een kabeltje gekocht bij Saturn voor 10 euro.
Kostte 19.95, maar even praten met de verkoper dat hij te duur was leverde 10 euro op.
Kostte 19.95, maar even praten met de verkoper dat hij te duur was leverde 10 euro op.
Da's makkelijk verdiend! Toch zou ik eens vergelijken tussen gebruik van een videokabeltje en direct via een USB-stick oid. Ik zou zeggen dat de laatste optie een beter resultaat oplevert en bovendien als voordeel zal hebben dat je met de afstandsbediening van je TV kunt bladeren.
Ik heb het nog anders opgelost;
Ik heb een 'Knak hem dubbel en het is een USB stikkie' geheugenkaartje.

Die plaats ik direct in de USB poort van mijn TV en het zaakje werke. Geen tussenkomst van kabels or whatsoever.
Nadeel blijft dat, wat met de D40 WEL kan, met de D60 NIET kan.
Groet,
Rick
Ik heb een 'Knak hem dubbel en het is een USB stikkie' geheugenkaartje.

Die plaats ik direct in de USB poort van mijn TV en het zaakje werke. Geen tussenkomst van kabels or whatsoever.
Nadeel blijft dat, wat met de D40 WEL kan, met de D60 NIET kan.
Groet,
Rick