Over op Opera (of toch maar Firefox?)

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Over op Opera (of toch maar Firefox?)

Bericht door Skippy » wo mar 11 2009 10:37 pm

Jawel, ik ben van Internet Explorer overgestapt op Opera. Ook even Safari geprobeerd maar Opera bevalt tot nu toe goed en lijkt me op Windows een betere/veiliger keuze dan IE en Safari.
Laatst gewijzigd door Skippy op wo mar 11 2009 11:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

yoyo

Re: Over op Opera

Bericht door yoyo » wo mar 11 2009 10:59 pm

Join the club.
Heb je de mouse gestures al in gebruik..?

iJoost

Bericht door iJoost » wo mar 11 2009 11:02 pm

Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of Opera ook al kleurprofielen ondersteunt. Kun je even snel testen?

http://www.color.org/version4html.xalter

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 11 2009 11:06 pm

yoyo schreef:Join the club.
Heb je de mouse gestures al in gebruik..?
Nog niet maar ziet er handig uit, dank je. Meer tips welkom.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 11 2009 11:10 pm

iJoost schreef:Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of Opera ook al kleurprofielen ondersteunt. Kun je even snel testen?

Getest, worden niet ondersteund.

iJoost

Bericht door iJoost » wo mar 11 2009 11:30 pm

Jammer. Dan hou ik het voorlopig even bij Firefox.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 11 2009 11:34 pm

iJoost schreef:Jammer. Dan hou ik het voorlopig even bij Firefox.
Ik kreeg hier ook al een PB over van Marco, wat is nou het grote voordeel van de weergave van alle kleurprofielen in je browser? Dat je o.a. adobeRgb goed weergegeven krijgt? Komt dat dan vaak voor?

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 11 2009 11:35 pm

Skippy schreef:
iJoost schreef:Jammer. Dan hou ik het voorlopig even bij Firefox.
Ik kreeg hier ook al een PB over van Marco, wat is nou het grote voordeel van de weergave van alle kleurprofielen in je browser? Dat je o.a. adobeRgb goed weergegeven krijgt? Komt dat dan vaak voor?
Overigens, dit bericht is getikt in Firefox, toch ook maar proberen (en wel veel sneller dan Opera !!!).

iJoost

Re: Over op Opera (of toch maar Firefox?)

Bericht door iJoost » wo mar 11 2009 11:43 pm

Het voordeel is voorlopig dat je er niet afhankelijk van bent of al die webmasterts en fotoposterts wel zo slim zijn om hun foto's naar het sRGB-profiel te converteren. En dat komt eigenlijk hopeloos vaak voor. Bijvoorbeeld. En ooit in een verre toekomst kunnen we dan misschien wel gewoon foto's op het web zetten in elk willekeurig profiel wat we maar willen. En daar heb je dan als early adapter natuurlijk wel je steentje aan bijgedragen. Voor het goede doel dus! ;-)

Overigens in Firefox staat kleurprofiel support ook nog steeds standaard uit. Je moet het zelf aanzetten. Maar Safari... :-D

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 11 2009 11:50 pm

iJoost schreef:Het voordeel is voorlopig dat je er niet afhankelijk van bent of al die webmasterts en fotoposterts wel zo slim zijn om hun foto's naar het sRGB-profiel te converteren. En dat komt eigenlijk hopeloos vaak voor. Bijvoorbeeld. En ooit in een verre toekomst kunnen we dan misschien wel gewoon foto's op het web zetten in elk willekeurig profiel wat we maar willen. En daar heb je dan als early adapter natuurlijk wel je steentje aan bijgedragen. Voor het goede doel dus! ;-)

Overigens in Firefox staat kleurprofiel support ook nog steeds standaard uit. Je moet het zelf aanzetten. Maar Safari... :-D
OK, snappie. Het idee ondersteun ik volledig, dat hele kleurgedoe is inderdaad niet meer van deze tijd. Hoe zet ik het aan dan?

iJoost

Bericht door iJoost » do mar 12 2009 12:01 am

Even kijken hoor...

Zo.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do mar 12 2009 12:10 am

iJoost schreef:Even kijken hoor...

Zo.
Het werkt, bedankt Joost. Ik ga de komende dagen nog vergelijken tussen Opera en Firefox, beide sowieso een hele verbetering t.o.v. MS IE.

Marco

Bericht door Marco » do mar 12 2009 12:16 am

Nu nog even een I-fox schilletje eromheen en het ziet er allemaal superstrak uit........ :mryellow:

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do mar 12 2009 1:07 am

iJoost schreef:Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of Opera ook al kleurprofielen ondersteunt. Kun je even snel testen?

Gelukkig doet Flock dat wel. Niemand schijnt het te kennen, laat staan te gebruiken. Een uitgebreide Firefox eigenlijk. Zelfs de meeste add-ons en extensions van FF werken in Flock. Wie eens handig wil moet echt eens kijken. en wel hier
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mar 12 2009 1:11 am

Eeuw schreef:

Gelukkig doet Flock dat wel. Niemand schijnt het te kennen, laat staan te gebruiken. Een uitgebreide Firefox eigenlijk. Zelfs de meeste add-ons en extensions van FF werken in Flock. Wie eens handig wil moet echt eens kijken. en wel hier
Ze zijn beide gebaseerd op Mozilla. Dus niet helemaal vreemd dat dat werkt.

Ik had er nog nooit van gehoord. Sta ook niet te trappelen het te gaan proberen moet ik bekennen. Wat zou de reden moeten zijn volgens jou? Een browser aandikken met extensies kan ik zelf wel. Sterker nog: ik kies addons liever zelf.

Opera of Firefox. Opera is een oude liefde van me. Ik heb het een maand of wat geleden weer eens geprobeerd. Toch weer snel teruggekeerd naar Firefox. Doet het wat mij betreft toch het best! :egeek:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”