Over op Opera (of toch maar Firefox?)
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Over op Opera (of toch maar Firefox?)
Jawel, ik ben van Internet Explorer overgestapt op Opera. Ook even Safari geprobeerd maar Opera bevalt tot nu toe goed en lijkt me op Windows een betere/veiliger keuze dan IE en Safari.
Laatst gewijzigd door Skippy op wo mar 11 2009 11:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Over op Opera
Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of Opera ook al kleurprofielen ondersteunt. Kun je even snel testen?
http://www.color.org/version4html.xalter
-
- Moderator
- Contacteer:
Nog niet maar ziet er handig uit, dank je. Meer tips welkom.yoyo schreef:Join the club.
Heb je de mouse gestures al in gebruik..?
-
- Moderator
- Contacteer:
Getest, worden niet ondersteund.iJoost schreef:Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of Opera ook al kleurprofielen ondersteunt. Kun je even snel testen?
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik kreeg hier ook al een PB over van Marco, wat is nou het grote voordeel van de weergave van alle kleurprofielen in je browser? Dat je o.a. adobeRgb goed weergegeven krijgt? Komt dat dan vaak voor?iJoost schreef:Jammer. Dan hou ik het voorlopig even bij Firefox.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik kreeg hier ook al een PB over van Marco, wat is nou het grote voordeel van de weergave van alle kleurprofielen in je browser? Dat je o.a. adobeRgb goed weergegeven krijgt? Komt dat dan vaak voor?Skippy schreef:iJoost schreef:Jammer. Dan hou ik het voorlopig even bij Firefox.
Overigens, dit bericht is getikt in Firefox, toch ook maar proberen (en wel veel sneller dan Opera !!!).
Re: Over op Opera (of toch maar Firefox?)
Het voordeel is voorlopig dat je er niet afhankelijk van bent of al die webmasterts en fotoposterts wel zo slim zijn om hun foto's naar het sRGB-profiel te converteren. En dat komt eigenlijk hopeloos vaak voor. Bijvoorbeeld. En ooit in een verre toekomst kunnen we dan misschien wel gewoon foto's op het web zetten in elk willekeurig profiel wat we maar willen. En daar heb je dan als early adapter natuurlijk wel je steentje aan bijgedragen. Voor het goede doel dus! 
Overigens in Firefox staat kleurprofiel support ook nog steeds standaard uit. Je moet het zelf aanzetten. Maar Safari...

Overigens in Firefox staat kleurprofiel support ook nog steeds standaard uit. Je moet het zelf aanzetten. Maar Safari...

-
- Moderator
- Contacteer:
OK, snappie. Het idee ondersteun ik volledig, dat hele kleurgedoe is inderdaad niet meer van deze tijd. Hoe zet ik het aan dan?iJoost schreef:Het voordeel is voorlopig dat je er niet afhankelijk van bent of al die webmasterts en fotoposterts wel zo slim zijn om hun foto's naar het sRGB-profiel te converteren. En dat komt eigenlijk hopeloos vaak voor. Bijvoorbeeld. En ooit in een verre toekomst kunnen we dan misschien wel gewoon foto's op het web zetten in elk willekeurig profiel wat we maar willen. En daar heb je dan als early adapter natuurlijk wel je steentje aan bijgedragen. Voor het goede doel dus!
-
- Moderator
- Contacteer:
Het werkt, bedankt Joost. Ik ga de komende dagen nog vergelijken tussen Opera en Firefox, beide sowieso een hele verbetering t.o.v. MS IE.
Nu nog even een I-fox schilletje eromheen en het ziet er allemaal superstrak uit........ 

- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Gelukkig doet Flock dat wel. Niemand schijnt het te kennen, laat staan te gebruiken. Een uitgebreide Firefox eigenlijk. Zelfs de meeste add-ons en extensions van FF werken in Flock. Wie eens handig wil moet echt eens kijken. en wel hieriJoost schreef:Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of Opera ook al kleurprofielen ondersteunt. Kun je even snel testen?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ze zijn beide gebaseerd op Mozilla. Dus niet helemaal vreemd dat dat werkt.Eeuw schreef:Gelukkig doet Flock dat wel. Niemand schijnt het te kennen, laat staan te gebruiken. Een uitgebreide Firefox eigenlijk. Zelfs de meeste add-ons en extensions van FF werken in Flock. Wie eens handig wil moet echt eens kijken. en wel hieriJoost schreef:Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of Opera ook al kleurprofielen ondersteunt. Kun je even snel testen?
Ik had er nog nooit van gehoord. Sta ook niet te trappelen het te gaan proberen moet ik bekennen. Wat zou de reden moeten zijn volgens jou? Een browser aandikken met extensies kan ik zelf wel. Sterker nog: ik kies addons liever zelf.
Opera of Firefox. Opera is een oude liefde van me. Ik heb het een maand of wat geleden weer eens geprobeerd. Toch weer snel teruggekeerd naar Firefox. Doet het wat mij betreft toch het best!