tank s Rally

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
jais
Forumlid
Forumlid

tank s Rally

Bericht door jais » zo mar 22 2009 2:48 pm

een verslag van de diy weekend verreden tank s rally.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
nikon d90+16-85vr+70-300vr.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: tank s Rally

Bericht door Patrick » zo mar 22 2009 11:33 pm

Ik denk persoonlijk dat het beter gekund had. Ik snap de instellingen ook niet helemaal die je gebruikt hebt. Ik heb de laatste er even uit gepikt. Daar heb je gebruikt:

375mm (dat is fors inzoomen)
1/160 (dat kan je niet stil houden bij 375mm!)
f/22 (waarom? Boven de f/11 neemt de scherpte van je objectief snel AF. Ik zou hier f/5.6 of zo gebruikt hebben)
ISO 500

Je hebt de camera ook volgens mij op S gehad, dus zelf 1/160 gekozen...

Kan je eens aangeven wat je probeerde te bereiken met deze laatste plaat? Dan kunnen we je wellicht wat tips geven.

Het lijkt me trouwens wel een leuk evenement om te bezoeken!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

jais
Forumlid
Forumlid

Bericht door jais » ma mar 23 2009 5:03 pm

Hallo,
inzoomen tot 375mm lijkt mij erg moeilijk met een 70-300 lens,hij was inderdaad ingezoomd tot 300mm omdat ik er niet dichterbij kon staan,in verband met de veiligheid.
ben ook niet in het bezit van een pershesje dus mag je ook niet voor het lint staan.
inderdaad de sluitertijd op 160 ingesteld om zo wat snelheid in de foto te krijgen anders lijkt het of de auto stil staat.
de s stand was een probeersel en viel mij niet tegen.
na 4jaar met olympus gefotogafeerd te hebben was dit de eerste keer met nikon dus wel even wennen.
maar alle tips en reacties zijn welkom dus bedankt.
nikon d90+16-85vr+70-300vr.

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » ma mar 23 2009 5:09 pm

Ik heb ook rallyauto's staan stoppen afgelopen zaterdag.
Met de 80-200 stond ik soms te dichtbij!
Als je aan 300mm niet genoeg hebt dan sta je volgens mij op de verkeerde plaats.

groet, Melliw
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma mar 23 2009 6:23 pm

Je S instelling is in principe niks mis mee, om ‘meetrekkers’ en beweging in de foto te krijgen, dit icm 1/160s.
Is een beetje aftasten of dit een goede sluitertijd is om toch scherpe maar bewogen foto’s te krijgen. Maar dit kun je nog bijstellen naar boven of onder…na wat opnames gemaakt te hebben

Verder kun in dit geval de ISO waarde nog wat naar beneden schroeven omdat je diafragmagetal erg hoog is.
Als je naar ISO 200 gaat kun je 2 1/3 stop winnen, dus krijg je een diagragma van ong f/8 ipv f/20. Bij f/11 en f/11 zit op de optimale scherpte van het objectief. En heb je de minste ruis in je foto's (niet dat het in deze lichtomstandigheden toch weinig ruis zichtbaar is op ISO500 maar goed, minder is beter)

#4 en #5 zijn wel VET, ze komen echt het beeld in gescheurd! Dit willen we zien :twisted:
#2 is goed gezien! Idee voor een volgende keer is proberen om de auto nog groter in het gat te vangen, dus op het moment dat ie bijna langs je gereden komt!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mar 23 2009 7:42 pm

jais schreef:inzoomen tot 375mm lijkt mij erg moeilijk met een 70-300 lens,
375 Op DX komt neer op 250mm op je objectief. Maar je werkt gewoon met 375mm in de praktijk hoor... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”