Kasteel Groeneveld, Baarn

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Remco H

Kasteel Groeneveld, Baarn

Bericht door Remco H » zo mar 22 2009 9:30 pm

Gisteren heb ik van het mooie weer geprofiteerd, door bij kasteel Groeneveld in Baarn rond te wandelen.
Alle foto's zijn gemaakt met een gevoeligheid van ISO 200. De brandpuntafstanden betreffen het FX-formaat.
Graag jullie beoordelingen van deze foto's.

Afbeelding
1.
200mm - f/5,6 - 1/400sec

Afbeelding
2.
28mm - f/4 - 1/1000sec

Afbeelding
3.
17mm - f/11 - 1/160sec

Afbeelding
4.
17mm - f/11 - 1/125sec

Afbeelding
5.
26mm - f/5,6 - 1/250sec

Afbeelding
6.
35mm - f/11 - 1/125 sec

Afbeelding
7.
200mm - f/5,6 - 1/500sec

Afbeelding
8.
112mm - f/5,6 - 1/400sec

Afbeelding
9.
48mm - f/5,6 - 1/640sec

Afbeelding
10.
58mm - f/5,6 - 1/320sec

GdP

Re: Kasteel Groeneveld, Baarn

Bericht door GdP » zo mar 22 2009 9:52 pm

Een mooie omgeving Remco.

Ik vind wel veel foto's wat ruim belicht. Maar de stand van de zon zat je ook niet mee.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mar 22 2009 10:47 pm

Prima uitsneden (behalve 7 met die tak zo in beeld zonder dat het iets bijdraagt). De belichting is inderdaad wat aan de lichte kant over het algemeen!Prima serie dus.

Je mag ze trouwens best wat groter posten! :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Remco H

Bericht door Remco H » ma mar 23 2009 10:29 am

GdP schreef:Een mooie omgeving Remco.

Ik vind wel veel foto's wat ruim belicht. Maar de stand van de zon zat je ook niet mee.
Mijn camera (D700) heeft inderdaad de neiging om wat ruim te belichten. Dat in tegenstelling tot mijn vorige digitale camera (D70s), die eerder de neiging had om wat krap te belichten. Ik moet dan ook wel eens een belichtingscorrectie naar de minkant toepassen.
Net alsof ze bij het ontwerpen van de camera gedacht hebben: deze camera kan hogere gevoeligheden aan, dus kunnen we hem ook wel wat ruimer laten belichten.

En nog een keer 's morgens terugkomen, voor als de zon meer voor op het gebouw staat, zou een goed idee zijn. Dat zijn van die dingen waar je achter komt door er te zijn.

Remco H

Bericht door Remco H » ma mar 23 2009 10:32 am

Patrick schreef:Prima uitsneden (behalve 7 met die tak zo in beeld zonder dat het iets bijdraagt). De belichting is inderdaad wat aan de lichte kant over het algemeen!Prima serie dus.

Je mag ze trouwens best wat groter posten! :wink:
Dank je! :D

Die tak vond ik wel mooi voor het voorgrondeffect. Maar eigenlijk zou hij daarvoor wat hoger in het beeld moeten zijn. Dat kon echter niet, want dan zou ik ergens op het water geweest moeten zijn. Ik lag nu al plat voorover aan de waterkant.

Dat ze wat klein zijn, kan zijn. Dit is in ieder geval een manier waarbij ik weet dat het werkt. Ik weet niet of het gaat werken als ik een directe link plaats naar het bestand op die website. Heb ik eens gedaan, maar dan stond zo'n foto er een paar minuten, en na die tijd zag je niks. :(

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”