Is hier een ervaringsdeskundige?
Het overspelen (Nikon Transfer) van foto’s van mijn CF kaart (Sandisk Ultra II 8 GB) vanuit mijn camera (D 200) naar mijn Mac, stopt onverwacht steeds bij hetzelfde nummer en is niet meer op gang te krijgen.
Ik heb het ook geprobeerd via een kaartlezer, met hetzelfde resultaat.
Omdat ik eerst dacht aan een beschadigd bestand, heb ik de verdachte foto gewist, maar zonder resultaat.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Het probleem heeft zich nooit eerder voorgedaan.
Alvast dank voor de adviezen.
Frank
technisch probleem
- Frank van de Garde
- Forumlid
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: technisch probleem
Een beschadigde indeling van je geheugenkaart?
Probeer het met een recovery programma (krijg je misschien je gewiste opname tevens weer terug).
Ik ben niet op de hoogte van Mac recovery programma's. Doe eens een zoekactie hier gewoon op het forum.
Er is veel over geschreven.
Altijd een goede gewoonte nadat je een kaartje helemaal hebt leeggehaald voordat je opnieuw begint je kaartje in de camera opnieuw te formatteren, begin je altijd met een nieuw opgebouwde FAT-tabel, waardoor latente foutjes worden teniet gedaan.
Probeer het met een recovery programma (krijg je misschien je gewiste opname tevens weer terug).
Ik ben niet op de hoogte van Mac recovery programma's. Doe eens een zoekactie hier gewoon op het forum.
Er is veel over geschreven.
Altijd een goede gewoonte nadat je een kaartje helemaal hebt leeggehaald voordat je opnieuw begint je kaartje in de camera opnieuw te formatteren, begin je altijd met een nieuw opgebouwde FAT-tabel, waardoor latente foutjes worden teniet gedaan.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Re: technisch probleem
Laat Schijfhulpprogramma er eens een keer op los. Of gewoon opnieuw formatteren.