Update ViewNX (1.3.0)

Discussies over fotobewerking en archivering
Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Update ViewNX (1.3.0)

Bericht door Jur » di mar 24 2009 10:39 am

Er is een nieuwe versie (1.3.0) van ViewNX beschikbaar.

Wijzigingen in versie 1.3.0

- Alle beeldverbeteringsfuncties in het palet Snelle aanpassing kunnen nu worden toegepast op zowel NRW- als NEF RAW-beelden. (Belichtingscorrectie, Witbalans, Picture Control*, Scherpte, Contrast, Helderheid, Hoge lichten, Schaduwen, D-Lighting HS, Kleurversterking, Longitudinale chromatische aberratie) *COOLPIX Picture Controls worden niet ondersteund.
- Helderheid kan nu worden aangepast via het palet Snelle aanpassing.
- Longitudinale chromatische aberratie kan nu worden aangepast via het palet Snelle aanpassing.
- De knop Vorige versie is toegevoegd aan het palet Snelle aanpassing. Hiermee kan de oorspronkelijke staat worden hersteld van RAW (NEF, NRW)-beelden die zijn verbeterd met functies in het palet Snelle aanpassing.
- De Picture Control Opgenomen waarde wordt nu weergegeven in het palet Snelle aanpassing.
- 3D Google Maps kan nu worden gebruikt met de GeoTag-functie. Als u klikt op de knop Aarde in het GeoTag-venster, schakelt de mapweergave over naar de 3D-weergave van Google Maps. De 3D-weergave van Google Maps ondersteunt diverse driedimensionale weergaven met schuifmogelijkheden. De plug-in Google Earth moet echter zijn geïnstalleerd als u 3D Google Maps wilt gebruiken.
- Een functie waarmee GPS-gegevens kunnen worden verwijderd, is toegevoegd aan de GeoTag-functie.
- Een functie waarmee metagegevens kunnen worden bewerkt, is toegevoegd aan de GeoTag-functie. Deze functie kan worden gebruikt om handmatig trefwoorden toe te voegen en automatisch geografische (plaats)namen op te halen via Wikipedia.
- Een functie waarmee automatisch of handmatig de kaartserver en de standaardpositie op de kaart (thuislocatie) kunnen worden geselecteerd, is toegevoegd aan de GeoTag-functie.
- De functie Pad weergeven is toegevoegd aan de GeoTag-functie. Hiermee kunnen opnamelocaties via een rechte lijn worden verbonden, kan de kaart automatisch worden verschoven op basis van de route die door de lijn wordt aangegeven en kunnen beelden langs de route worden weergegeven in de volgorde waarin ze zijn gemaakt.
- Een functie die zoeken op regionaam ondersteunt, is toegevoegd aan de GeoTag-functie. Geef een regionaam of adres op in het tekstvak en klik op Zoeken in Maps. De regionaam of het adres wordt gezocht en die locatie wordt weergegeven.
- De optie Origineel herstellen... is toegevoegd aan het menu Bewerken. Als backups van JPEG- of TIFF-beelden zijn opgeslagen voordat aanpassingen zijn aangebracht, kan de originele staat van deze beelden worden hersteld.
- De optie Miniaturenlijst is toegevoegd aan de statusbalk in de miniatuurweergave.
- Als bestanden worden geconverteerd naar een andere indeling, kunnen de geconverteerde bestanden nu worden opgeslagen in dezelfde map als de originele beelden of in een aparte map die is opgegeven door de gebruiker.
- Als de wijzigingsdatum en -tijd van RAW (NEF)- en JPEG-beelden die tegelijk zijn opgeslagen verschilt, kunnen deze beelden nu worden weergegeven als één beeld of als aparte beelden. Hiervoor schakelt u het selectievakje 'Niet weergeven als één bestand als de beelden op verschillende tijden zijn opgeslagen' voor NEF + JPEG in het paneel Opties/Voorkeuren in of uit.
- U kunt standaardmappen nu wel of niet weergeven door het selectievakje Standaardmappen weergeven bij Favoriete mappen in het paneel Opties/Voorkeuren in of uit te schakelen.
- De opties Originele naam+nieuwe naam en Nieuwe naam+originele naam zijn toegevoegd aan de opties voor voorvoegsel en achtervoegsel voor Bestanden benoemen.
- De optie Geen volgnummer toevoegen is toegevoegd als Opnamedatum is geselecteerd voor het middelste gedeelte van mapnamen in het dialoogvenster Mappen benoemen.
- De optie Bestands- en cameragegevens exporteren… is toegevoegd aan het menu Bestand. Deze optie exporteert bestands- en cameragegevens voor de geselecteerde bestanden in de indeling .TXT (door tabs gescheiden) of .CSV (door komma's gescheiden).
- Het menu XMP/IPTC-voorinstelling is toegevoegd aan Opties/Voorkeuren.
- Het maximumaantal afdrukken dat kan worden opgegeven in het dialoogvenster Afdrukken is gewijzigd in 99.
- Ondersteuning van Picture Mail is toegevoegd aan de uploadfunctie van my Picturetown.
- Bij albums die zijn gedeeld via de uploadfunctie van my Picturetown wordt dit nu aangegeven door een speciaal pictogram.
- Trefwoorden bij beelden kunnen nu als tags worden toegevoegd met de uploadfunctie van my Picturetown.
- Scores kunnen nu worden toegevoegd als scores voor favorieten met de uploadfunctie van my Picturetown.
- De opslagruimte die is gebruikt in my Picturetown, wordt nu weergegeven als een percentage van de totale hoeveelheid beschikbare opslagruimte voor de uploadfunctie van my Picturetown.

Windows versie: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... a_id/27150
Mac versie: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... a_id/27127
Jur

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Update ViewNX (1.3.0)

Bericht door gijs sandberg » di mar 24 2009 12:32 pm

Dames en heren,

Er is ook een nieuwe Nikon Transfer verschenen, versie 1.40.

Als U een andere versie dan de Nederlands wilt hebben: log in op de nikon-site met Uw voorkeurstaal.
Voor europese Nikon sites geldt dat Uw nederlandse gebruikersnaam en wachtwoord ook daar geldig zijn.

De downloads staan op de nikonimglib server: de snelheid kan tegenvallen.
Wacht zo nodig enige dagen met het ophalen van deze updates.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

GdP

Bericht door GdP » di mar 24 2009 2:33 pm

Nog niet beschikbaar.

Ik krijg wel een 'Welkom G. de Pater'.

Maar ook 'Toegang gewijgerd'. Dit antwoord is niet meer beschikbaar.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » di mar 24 2009 4:54 pm

Ik kan alleen de Macversie vinden. Klopt dat?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mar 24 2009 5:06 pm

Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » di mar 24 2009 5:21 pm

Hmm;

"
Toegang geweigerd

Dit antwoord is niet meer beschikbaar.
"

en dan ben ik nog netjes ingelogd ook. Ik wacht wel een poosje, misschien is het te druk.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mar 24 2009 5:27 pm

Zou zomaar kunnen, ik werd eerder vandaag er gewoon uitgekieperd....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

yoyo

Bericht door yoyo » di mar 24 2009 5:29 pm

Het duurde even voor ik ze binnen had. Het was blijkbaar erg druk...
Maar ik heb ze beide geïnstalleerd. Hopelijk is ViewNX nu weer wat stabieler. Die klapte er bij mij te vaak uit.

Cyrus
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Cyrus » di mar 24 2009 9:45 pm

Ik startte gisteren NIkon Transfer en toen werd voor dit programma maar ook voor ViewNX automatisch de update naar de nieuwste versies binnengehaald. Wel apart dat sommigen hier die update handmatig hebben moeten doen.
Groeten,
Edwin

flickr - website

Marco

Bericht door Marco » di mar 24 2009 10:02 pm

Geef mij maar een seintje, wanneer ie er weer staat, momenteel zie ik alleen de Mac versie bij Nikon Support...... :roll:

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » wo mar 25 2009 4:17 pm

Hij is weer in de lucht, de eerste 10Mb gaan als een speer, de rest duurt en duurt en duurt.
Tenminste voor de windoos versie.

Edit:

En dan gaat het weer als een speer en wil je installeren blijkt het bestand corrupt te zijn en vraagt hij om een nieuwe download......
En dat om de simpele reden dat het bestand niet volledig gedownload is maar wel zegt gereed te zijn, hmmm nog maar een keer proberen dan.
Laatst gewijzigd door V70ORD5 op wo mar 25 2009 4:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo mar 25 2009 4:24 pm

Weer geprobeerd. Krijg uiteindelijk weer de melding dat files corrupted zijn.....
click voor mijn foto's op flickr.

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » wo mar 25 2009 4:27 pm

Dames en Heren,

Ik kreeg net een mail uit Dublin: Nikon erkent het probleem en werkt eraan... (en zette een passende text op de website)

Groeten, Gijs

Oftewel: zolang er een mededeling van storing of vertraging op de website staat zal een download lastig of onmogelijk zijn.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » wo mar 25 2009 4:48 pm

Ben weer opnieuw begonnen met downloaden.
Gaat maar liefst met een snelheid van 7.5Kb/sec, schiet dus niet op.
Ik had al ff op de torrent sites zitten kijken, als daar een vriendelijke uploader zou zijn, zou het veel makkelijker en sneller gaan.
Dus hierbij een oproep aan een ieder die de volledige download al binnen heeft. Seeden die hap op een torrent site en even melden op welke site.
Maak je een heeeeeeeleboel mensen gelukkig mee :D
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo mar 25 2009 4:55 pm

Eeuw schreef: Toegang geweigerd
Ik heb twee accounts waarvan 1 account als weken niet te bereiken was met mijn inloggegevens. Na vraag bij support is het account gereset en kan ik er weer in. Dus ook dat soort probleempjes kunnen ook voorkomen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”