ViewNX probleem
- chrisje
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ViewNX probleem
Mijn viewNx werkte eerst goed.Maar nu kan start hij nog wel op en sluit vanzelf weer.
Ik werk met versie 1.2.2 en windows vista.
Wie kan mij helpen?
Ik werk met versie 1.2.2 en windows vista.
Wie kan mij helpen?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- chrisje
- Forumlid
Re: ViewNX probleem
Beste Leon,
ik heb inmiddels 1.3 versie gedownload en geupgraded zoals je zei.
Maar helaas het werkt nog niet.
Wie kan mij nu verhelpen?
Alle suggesties zijn welkom.
ik heb inmiddels 1.3 versie gedownload en geupgraded zoals je zei.
Maar helaas het werkt nog niet.
Wie kan mij nu verhelpen?
Alle suggesties zijn welkom.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kun je het probleem iets uitgebreider beschrijven?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- chrisje
- Forumlid
Cees,chip54 schreef:Kun je het probleem iets uitgebreider beschrijven?
zoals ik al zei in mijn eerste verhaaltje het heeft altijd gewerkt.Maar in de tussentijd heb ik wel een aantal programmas erbij gezet zoals o.a Adobe Lightroom en Adobe Photoshop Elements 7 .Deze programmas heb ik ook weer verwijderd.Maar View Nx blijft het niet doen hij opent en sluit weer af na enkele seconden.
Ik krijg dan een foutmelding van windows dat het programma niet werkt en het wordt afgesloten.
Op een Belgisch forum las ik over een MP3 speler die het probleem was bij deze user maar dat snap ik niet .
Vandaar hoop ik dat het nu wel een beetje duidelijker wordt.
Gr.Chrisje
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zou hem eerst volledig de-installeren en dan 1.3 opnieuw installeren, kost niet veel tijd en lost vaak problemen op (zo heb ik het net ook gedaan, want de update wilde niet laden, maar de volledig nieuwe versie wel).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Cees
- Forumlid
Wat ik zou doen, is ViewNX de-installeren, de plaats waar je de fotoprogramma's opgeslagen had, legen en daarna ViewNX opnieuw installeren. Dus goed opzoeken mbv de verkenner of andere programma's dat er niets overblijft van de oude 'troep'.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- chrisje
- Forumlid
Arend, ik heb inmiddels meerdere pogingen gedaan om viewNx te de-installeren . En de plek ook schoon te krijgen mbv de verkenner. Maar het heeft nog steeds niet geholpen.chip54 schreef:Wat ik zou doen, is ViewNX de-installeren, de plaats waar je de fotoprogramma's opgeslagen had, legen en daarna ViewNX opnieuw installeren. Dus goed opzoeken mbv de verkenner of andere programma's dat er niets overblijft van de oude 'troep'.
Hij blijft hetzelfde doen. kan het ook iets te maken hebben met andere programmas zoals Lightroom,photoshop etc.
Ik wil het programma graag weer gaan gebruiken.
Ik kwam er vandeweek achter dat bij mij de software van mijn GSM waarschijnlijk conflicten geeft met ViewNX.
Ik had mijn firewalldatabase gereset en merkte toen ik ViewNX opstartte dat er ook enkele bestanden van mijn GSM software rechten wilde krijgen. Erg vreemd...
Ik heb de nieuwe ViewNX nog niet geprobeerd.
Ik had mijn firewalldatabase gereset en merkte toen ik ViewNX opstartte dat er ook enkele bestanden van mijn GSM software rechten wilde krijgen. Erg vreemd...
Ik heb de nieuwe ViewNX nog niet geprobeerd.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Tja, het is Leiden in last met Windows. Het kan aan van alles liggen. Kun je niet met systeemherstel naar een eerdere configuratie gaan?
Zelf gebruik ik een configuratie met een dubbel OS en series van systeem back-ups om dit soort ellende het hoofd te bieden. Ik kan "in minuten" altijd terug naar eerdere setups waar een aantal programma's nog niet zijn geïnstalleerd, tot een versie "kaal" waarbij alleen de belangrijkste zaken van het computersysteem met de juiste drivers e.d. zijn geïnstalleerd.
Maar aan die oplossing heb je nu niks. Het is iets om aan te denken als je in de toekomst een nieuwe setup gaat maken.
Zelf gebruik ik een configuratie met een dubbel OS en series van systeem back-ups om dit soort ellende het hoofd te bieden. Ik kan "in minuten" altijd terug naar eerdere setups waar een aantal programma's nog niet zijn geïnstalleerd, tot een versie "kaal" waarbij alleen de belangrijkste zaken van het computersysteem met de juiste drivers e.d. zijn geïnstalleerd.
Maar aan die oplossing heb je nu niks. Het is iets om aan te denken als je in de toekomst een nieuwe setup gaat maken.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za mar 28 2009 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
Heb je na de-installatie al een register cleaner gedraaid?
Misschien helpt dat.
Ik gebruik o.a. Easy Cleaner
Een andere mogelijkheid is dat er sprake is van een geheugenconflict. Kijk eens wat er standaard in je geheugen geladen wordt en beoordeel of je dat allemaal wel nodig vindt. Beoordelen en wissen kan óók met EC.
Succes!
Misschien helpt dat.
Ik gebruik o.a. Easy Cleaner
Een andere mogelijkheid is dat er sprake is van een geheugenconflict. Kijk eens wat er standaard in je geheugen geladen wordt en beoordeel of je dat allemaal wel nodig vindt. Beoordelen en wissen kan óók met EC.
Succes!
-
- Forumlid
En Chris, is het probleem opgelost?
- chrisje
- Forumlid
Helaas Marten het is nog niet opgelost.Ik ga vanavond proberen om een systeemherstelpunt te zoeken en die terug te zetten.Zodat hopelijk Nikon ViewNx het weer doet,Marten schreef:En Chris, is het probleem opgelost?
want ik vindt het een gemakkelijk programma om je NEF bestanden te bekijken.
Wat bedoel je trouwens met het geheugenconflict??
Ik had Nikon ViewNx draaien om een dual core laptop met 3G aan geheugen.
Ook heb ik easy cleaner geprobeerd maar dat werkte ook niet.
Ik heb een tweak programma draaien zodat mij laptop wat sneller draait met opstarten etc.
Misschien is hij wel de boosdoener .
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen..
Dag,
De-installeren mbv Window Install Cleanup (hier te vinden:http://support.microsoft.com/kb/290301) heeft me al vaker geholpen bij eigenwijze software.
De-installeren mbv Window Install Cleanup (hier te vinden:http://support.microsoft.com/kb/290301) heeft me al vaker geholpen bij eigenwijze software.
Willem.
heb de upgrade uitgevoerd naar ViewNX 1.3 op Mac OS X op een aantal mappen met NEF bestanden heb ik een slot gehangen, in de nieuwe 1.3 versie krijg ik de beveiliging er niet af. Iemand de zelfde ervaring en een eventuele oplossing??