Welke buitenlocatie?

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Welke buitenlocatie?

Bericht door Ome Jan » wo mar 25 2009 11:54 am

Ik heb moeite met het vinden van een locatie om een groep(je) mensen te fotograferen als het regent of wil gaan regenen.
Ik heb de voorkeur om mensen in de buitenlucht op de foto te zetten (ook praktisch natuurlijk om de ruimte)
Verder heb ik geen studio, wel een SB600 flitser met softkapje.

Ik werk het liefst met daglicht, dus een soort overkapping die buiten staat lijkt mij ideaal.
Nu is er in mijn omgeving wel zoiets, namelijk een half-open gebouw van de plaatselijke muziekvereniging.
Dit heb ik echter nog niet in de praktijk gebracht.

Ik zat ook al aan een parkeergarage te denken...
Maar dit vervalt natuurlijk als je zelf naar de klant toe moet, in plaats dat jij plekken bedenkt waar je de klant wilt hebben.

Dus de vraag, stel dat je naar Amsterdam moet om een groep van 10 man op de foto te zetten, en het regent, waar zet je ze neer?

george013

Re: Welke buitenlocatie?

Bericht door george013 » wo mar 25 2009 12:20 pm

In welke buurt en met wat voor een soort omgeving?
George

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » wo mar 25 2009 1:35 pm

Even iets rechtzetten, ik zoek dus geen locatie in Amsterdam, maar een buitenlocatie in het algemeen, een bepaald gebouw of wat ook.
Het gaat mij erom waar jij je mensen neer zou zetten als het slecht weer is of gaat worden en jij moet ze op de foto zetten.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo mar 25 2009 2:01 pm

-----
Laatst gewijzigd door M.Oorthuis op di apr 07 2009 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo mar 25 2009 2:07 pm

Of ze komen naar m'n studio, of de klant bepaald de locatie.

Met één SB-600 een hele groep uitlichten !! Je hebt de les van Pieter afgelopen zaterdag gemist. Flitser niet op de camera, en graag meerdere.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 25 2009 2:44 pm

Komt allemaal een beetje besluiteloos over.
Wat is het probleem?
Zat mooie binnenlocatie, toch?
Huur desnoods een flitsset bij Foto & Flitstechniek in Oostzaan, ben je voor minder dan € 150,- het mannetje.

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » do mar 26 2009 10:36 am

Besluiteloos? Misschien wel ja.
Ik trek de conclusie dat jullie dus liever binnen zitten.
Dat wordt dan een studio huren met een flitsset.
Maar laat ik nou net geen X-contact op mijn D70 hebben....

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do mar 26 2009 10:50 am

Ik denk dan bijv. aan een muziek kiosk of iets dergelijks staan wel eens bij kerken of op pleinen/en in parken.

Sommige perrons van stations zou bijv. ook kunnen of in de metro daar is vaak ook voldoende kunstlicht.

wat dacht je van een kas. Niet midden in Amsterdam natuurlijk :D maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn tsja en als het echt niet anders kan zou je zelfs nog 10 man in een bushokje kunnen proppen.

Maar zoals al eerder aangegeven een studio huren met een flits set is natuurlijk de beste optie en dat triggeren kan ook vaak met de flitser van de D70 zelf.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » do mar 26 2009 11:00 am

in de flitsschoen kun je een radiofrequent trigger a la PocketWizard steken. Werkt uiteraard niet-TTL.

groet Hans.

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » do mar 26 2009 1:09 pm

Hola niet zo snel, wat is triggeren?

mikemix

Bericht door mikemix » do mar 26 2009 1:52 pm

Oef, kan een lang verhaal worden.

Wil je die klus ook doen?
Als je hulp nodig hebt 8)

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » do mar 26 2009 2:39 pm

De adapter AS-15 van Nikon (of andere van bv HAMA, http://www.hama.de/portal/articleId*3962/action*2563 ) in de flitsschoen op de camera levert een PC contact op, dus met een verlengkabel kun je studioflitser afsteken. Draadloos kun je met Radiofrequent apparatuur werken, zoals PocketWizard, of de goedkopere ebay triggers. Eventueel kun je ingebouwde flitser gebruiken om optisch (infra rood) de studioflitsers af te steken. Buitenshuis, zeker met daglicht erbij lijkt me dit onbetrouwbaar.

Groet Hans

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » do mar 26 2009 4:07 pm

Hey ik heb even gekeken bij Pocket Wizard, het is dus een zender die je externe flitser aanstuurt.
Het aansturen van 1 of meerdere flitsers via een kabel of signaal heet dus triggeren?

Infrarood ben ik niet zo gecharmeerd van, omdat ik soms via de Nikon infrarood afstandbediening werk, maar mis vaak het juiste moment omdat het signaaltje net niet goed doorkomt.

Als ik zo'n zender zou aanschaffen, plus statief voor de flitser, reflectiescherm en plu ben ik er ook toch?
Dan hoef ik geen flitsset te huren, alleen een studio....ervan uitgaand dat de Pocket Wizard werkt op de SB600.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » do mar 26 2009 5:30 pm

Bij de flitser moet nog een ontvanger, je hebt er dus twee nodig. Onder de flitser moet dan zoiets: http://www.hama.de/portal/articleId*3964/action*2563 .Het PC stekkertje steek in deze: http://www.pocketwizard.com/products/ca ... ries/mpcf/ , die je in de PW steekt. (gevalletje wordt waarsschijnlijk meegeleverd met de PW). De flitser SB600 instellen op Manual.

Een andere vraag is of dit financieel aantrekkelijk is. PW kost 200 tot 300 euro per stuk, afhankelijk van het model. Andere radiofrequent triggers zijn stuk goedkoper, echter betrouwbaarheid is niet altijd gegarandeerd.
Alternatief is bekabelen zoals Nikon dat aangeeft, met TTL kabels en verdeelstukken. Kijk hiervoor eens in de gebruiksaanwijzing. Is ook niet echt goedkoop.

Als je een studioflitsset huurt, huur dan meteen PW erbij.

Succes!

Groet Hans.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » do mar 26 2009 5:38 pm

Ome Jan schreef: Als ik zo'n zender zou aanschaffen, plus statief voor de flitser, reflectiescherm en plu ben ik er ook toch?
Dan hoef ik geen flitsset te huren, alleen een studio....ervan uitgaand dat de Pocket Wizard werkt op de SB600.
Ik denk dat je met één SB-600 nooit een groep van 10 personen kan uitlichten.
Dan zal je minstends 2 flitsers moeten hebben.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Fotolocatie tips”