nikon d-80-d90

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
straver

nikon d-80-d90

Bericht door straver » vr mar 27 2009 9:46 pm

tip ik heb na lang zoeken eindelijk het nieuwe boek bewuster en beter fotograveren met de nikon d-80 d90 dit is een nieuwe uitgave van van duuren media
geschreven door hans frederiks ik heb het vandaag opgehaald bij bruna het ziet er compleet en praktisch uit ik vind persoonlijk duidelijker dan zijn voorganger
van easy computing de d-80 die niet meer te leveren is nu kan ik echt aan de slag ik ben er erg blij mee mvrgr aad.straver

GdP

Re: nikon d-80-d90

Bericht door GdP » vr mar 27 2009 9:51 pm

Veel plezier met je nieuwe boek Aad!

Rien

Bericht door Rien » za mar 28 2009 9:54 am

tip ik heb na lang zoeken eindelijk het nieuwe boek bewuster en beter fotograveren met de nikon d-80 d90 dit is een nieuwe uitgave van van duuren media
geschreven door hans frederiks ik heb het vandaag opgehaald bij bruna het ziet er compleet en praktisch uit ik vind persoonlijk duidelijker dan zijn voorganger
van easy computing de d-80 die niet meer te leveren is nu kan ik echt aan de slag ik ben er erg blij mee mvrgr aad.straver
Heb je er misschien ook een ISBN-nummer van, die je hier kan vermelden?

Alvast dank,

D90-groet,
Rien

straver

Bericht door straver » za mar 28 2009 11:09 am

goedenmorgen het isbn nummer van het boek bewuster en beter fotograveren is isbn; 978-90-5940-397-0 ik heb mijn zaterdag klussen gedaan nu weer gauw
het boek lezen en vanmiddag wat plaatjes schieten van de jonge lammetjes bij ons in de bollenstreek groetejs aad.

Rien

Bericht door Rien » za mar 28 2009 2:37 pm

Dank je wel Aad; en succes met het 'schieten' van de lammetjes! :wink:
Groet, Rien

AlexV70

Bericht door AlexV70 » ma apr 20 2009 9:25 am

Ik heb hem ook gekocht bij bol.com voor € 29,90.
"bewuster en beter FOTOGRAFEREN met de NIKON D90 EN D80" (978-90-5940-397-0)

Afbeelding

Persoonlijk vind ik het mooi boek en beter dan het boek van Christian Haasz (en ook nog goedkoper).
Op sommige vlakken doet Haasz een herhaling van het instructieboekje wat bij de camera is geleverd.

Hans Frederiks geeft het boek een persoonlijker tintje en daardoor leest het denk ik wat makkelijker. Zeker voor een leek als mij zelf. :)
Mocht ik ooit de D90 aanschaffen heb ik het boek al. :wink:
De verschillen tussen beide toestellen worden duidelijk aangegeven en dat is nmm niet zo heel veel in het gebruik.

Nu moet ik het nog gaan toepassen, tussen lezen en het doen.................... Tja

CuttingStorm

Bericht door CuttingStorm » di mei 12 2009 9:29 am

Dit boek afgelopen donderdag aangeschaft en heeft me al zeer geholpen om afgelopen weekend beter in staat te zijn om in te spelen op verschillende situatie's.. Vooral de koppeling tussen 'theorie' en 'praktijk' (specifiek voor de D80-D90) is erg prettig! Heb ook het boek Fotograferen met een Nikon D90 van Dré de Man, maar dat is lang niet zo informatief! (Lijkt op een uitgebreide handleiding)

NorMan Lindenberg

Bericht door NorMan Lindenberg » ma jun 15 2009 3:26 pm

Ik lees zo jullie reacties en heb zelf de D90 en ben nog een beginner in fotografie.
Zoals ik dit nu lees is het zeker een aanrader om dit boek aan te schaffen.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jun 15 2009 4:54 pm

Ik heb dit boek naar aanleiding van dit draadje ook besteld en ik moet zeggen dat dit met afstand het beste boek is voor de beginner dat ik tot nu toe heb gelezen. Ik had altijd moeite met het begrijpen en toepassen van zaken als stops, lichtmeting etc. Maar nadat ik dit boek heb gelezen (en sommige stukken twee keer) klikte er iets en viel alles op zijn plaats. Het gevolg is dat ik nu in staat ben om op M mode te werken, ik kan lichtmeting fatsoenlijk toepassen en mijn foto's gaan (technisch dan) met sprongen vooruit. Na het lezen van het hoofdstuk over belichting gingen er bij mij meerdere lampjes branden. :wink: :lol:

Dit in tegenstelling tot de handleiding (die vaak het 'hoe' uitlegt maar niet het 'waarom'), is het waarom me nu ineens duidelijk geworden. Overigens kun je dit boek ook rustig kopen als je een andere Nikon DSLR hebt. Hij behandeld namelijk eerst de theorie en pas aan het eind van elk hoofdstuk laat hij heel kort zien hoe je dit kunt toepassen op de D90.

Het enige wat ik jammer vindt is dat flitsen er zo summier in wordt behandeld. Daarvoor verwijst hij naar het Nikon Creative Lighting System boek (of iets dergelijks). Ik snap overigens wel dat dit dat niet in hetzelfde boek is opgenomen (over flitsen kun je denk ik hele boeken volschrijven) maar ik had graag een vergelijkbaar boek over flitsen gezien...
Spul waarmee je foto's maakt...

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » ma jun 22 2009 8:32 pm

Mijn vriendin heeft voor vaderdag dit boek gekocht :mryellow:
Pakte e'm uit (eigenlijk deed onze jongste zoon dit voor mij)
Bewuster en beter fotograferen met de C*n*n EOS 450D & 400D :oohh:
"Dank jullie wel voor dit mooie cadeau zeg"
Maar goed, op zich een goed boek, de "basis" is voor elk merk te gebruiken, ze gaat e'm wel ruilen :lol: :lol:
Nou, van mij ook de groeten

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » wo jul 01 2009 2:46 pm

Na aanleiding van dit topic ook het boek gekocht bij Bol.com. Leest lekker weg zeg! Er staat een hele hoop in om een beginner goed op weg te helpen en je camera goed te leren begrijpen.

Ik probeer nu iedere avond een paar pagina's te lezen en het is prettig te lezen door de manier waarop het geschreven is.

Conclusie: Goed boek! En een must have voor iedere beginner met een D80 of D90....

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » za jul 04 2009 1:18 pm

pietje-nukem schreef:Mijn vriendin heeft voor vaderdag dit boek gekocht :mryellow:
Maar goed, op zich een goed boek, de "basis" is voor elk merk te gebruiken, ze gaat e'm wel ruilen :lol: :lol:
Zooo, ze hebben het boek geruild en ik ben nu de trotse eigenaar van het boek geschreven door Klaus Kindermann
Digitale Fotografie Nikon D90 van easy computing
"Maar" zeg ik.... "ik heb toch een D80" :huh:
Ga van de week zelf maar ff zoeken en ik denk dan dat ik het boek ruil voor "Raw Workflow"

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za jul 04 2009 8:50 pm

pietje-nukem schreef:
pietje-nukem schreef:Mijn vriendin heeft voor vaderdag dit boek gekocht :mryellow:
Zooo, ze hebben het boek geruild en ik ben nu de trotse eigenaar van het boek geschreven door Klaus Kindermann
Digitale Fotografie Nikon D90 van easy computing
"Maar" zeg ik.... "ik heb toch een D80" :huh:
Ga van de week zelf maar ff zoeken en ik denk dan dat ik het boek ruil voor "Raw Workflow"
:twisted: een inkoppertje.... :wink: :wink:

:wink: je kunt natuurlijk ook een D-90 kopen... :lol: :lol:

Groeten Eelco :wink:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » zo jul 05 2009 5:39 pm

D-90s schreef: :wink: je kunt natuurlijk ook een D-90 kopen... :lol: :lol:
Groeten Eelco :wink:
Zat ik al aan te denken, eerst die Tamron George 8)

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Henk » zo jul 05 2009 8:11 pm

Heb zelf ook het boek Fotograferen met een Nikon D90 van Dré de Man en vond dat boek ook licht tegenvallen :( , maar na het lezen van dit draadje ga ik ook maar eens langs de boekhandel of Bol.com :D Overigens wil ook ik graag iets meer weten over het gebruik van de flitser. Mocht iemand hiervoor een goede boekentip hebben (ik heb de SB900), dan hou ik me harte aanbevolen 8)
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”