Camera Armor is een compleet pakket (rubberen behuizing) waarmee je je spiegelreflexcamera kunt beschermen tegen schokken en stoten.
Is er iemand met ervaring en is het de moeite waard om dit aan te schaffen?
Alvast bedankt voor een reactie.
Ron Hendriks
Camera Armor
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Camera Armor
Beste Ron,
Ik heb de plaatjes wel eens gezien, wel blits...
Ik denk dat de bruikbaarheid/wenselijkheid erg afhangt van het doel/omstandigheden.
Als je een kamera voor echt ruige omstandigheden wilt: neem een Nikonos 4 of 5: een waterdichte baksteen van een kilo.
Voor het overige: een groede tas en enige voorzichtigheid moet het ook doen, bovendien: een klein deukje hier of daar staat wel stoer (grapje).
Groeten, Gijs
Ik heb de plaatjes wel eens gezien, wel blits...
Ik denk dat de bruikbaarheid/wenselijkheid erg afhangt van het doel/omstandigheden.
Als je een kamera voor echt ruige omstandigheden wilt: neem een Nikonos 4 of 5: een waterdichte baksteen van een kilo.
Voor het overige: een groede tas en enige voorzichtigheid moet het ook doen, bovendien: een klein deukje hier of daar staat wel stoer (grapje).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Voor de kwestbaardere camera's (D60/D90 etc) is het wel handig; ik gebruik het op m'n D80 omdat ik ermee uit vliegtuigen spring en bv als ik hem om m'n nek heb hangen met een videocamera ernaast botst het niet zo is ook heel handig.Op m'n D200/D2x heb ik het niet, is een stuk minder nodig. De D70s die ik eerder had lag beter in m'n hand dan de d80 die ik nu heb, het rubber helpt daar perfect bij. Nadeel is dat je niet zomaar met een grip kan werken.
Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om mij van advies te dienen.
Ik ga hem bestellen en zal hem uitproberen. Ik zal laten weten hoe het bevalt, of niet!
Ron Hendriks
Ik ga hem bestellen en zal hem uitproberen. Ik zal laten weten hoe het bevalt, of niet!
Ron Hendriks
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Een kennis van me zit vaak in de kroeg en valt nog wel eens van de kruk. Camera nog altijd heel met deze hoes. Het is wel een Canon maar dat maakt niet uit lijkt me.
Je denkt dat ik een grap maak maar het is ernst!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Eeuw schreef:Een kennis van me zit vaak in de kroeg en valt nog wel eens van de kruk. Camera nog altijd heel met deze hoes. Het is wel een Canon maar dat maakt niet uit lijkt me.

Heeft hij zelf ook een helm op?
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn