Alweer erop uit

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Barry

Alweer erop uit

Bericht door Barry » di mar 31 2009 9:02 pm

Mijn vrouw moest voor haar studie gaan leren, dus kon ik er mooi even tussenuit om wat vast te legen :mrgreen: Ik hoop dat jullie het leuk vinden :mrgreen:
Groetjes Barry

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4 Deze was bij de appie in de..... :mryellow:
Afbeelding

5
Afbeelding

6 En het werd donker......
Afbeelding

7
Afbeelding

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Alweer erop uit

Bericht door Frans Keijzers » di mar 31 2009 9:20 pm

Leuke serie vooral nr 1 en 7 zijn top.
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 31 2009 10:27 pm

Het is er niet helemaal de sectie voor, maar ik vind de uitsneden niet helemaal lekker gekozen. En er staan er een flink aantal behoorlijk scheef... :|

Wel goed te zien dat het voorjaar er nu echt aan begint te komen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

vrijbuiter

Bericht door vrijbuiter » di mar 31 2009 10:48 pm

Eens met Patrick.
Was nog ff doorgegaan met schieten na de laatste die je geplaatst heb, wellicht had dat nog mooie foto's op gelevert

Fred

Barry

Bericht door Barry » wo apr 01 2009 5:32 am

Patrick schreef:Het is er niet helemaal de sectie voor, maar ik vind de uitsneden niet helemaal lekker gekozen. En er staan er een flink aantal behoorlijk scheef... :|

Wel goed te zien dat het voorjaar er nu echt aan begint te komen!

Ik heb ze zo uit de camera gerold. Ik Heb geen bewerkingsprogramma wat ik makkelijk vind, dus plaats ik ze zonder te bewerken :mrgreen:

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo apr 01 2009 6:10 am

Op zich leuke serie waar het komende voorjaar te zien is.
Maar zou toch eens aan een nabewerkings programma gaan denken om zoals genoemde zaken te kunnen doen.
Heb je Lightroom al geadviseerd Barry, is een makkelijk programma waar je veel mee kan en is niet te duur.

Groeten, Gino :D

PS: heb nog een mooi boek voor je over werken met Lightroom :wink:
Laatst gewijzigd door Gino op wo apr 01 2009 11:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo apr 01 2009 10:47 am

barricade666 schreef:Ik heb ze zo uit de camera gerold. Ik Heb geen bewerkingsprogramma wat ik makkelijk vind, dus plaats ik ze zonder te bewerken :mrgreen:
Tja, het hoort er eigenlijk een beetje bij. Je kan met een paar simpele handelingen je foto's veel beter maken. "Iedereen" doet dat, en dat komt omdat het in de basis, en dat is vaak al voldoende, helemaal niet zo moeilijk is.

En het is ook wel een uitkomst, want de foto's die je hier toont zijn natuurlijk niet perfect, in ieder geval niet wat uitsnede betreft. En dat is nou juist iets dat je heel eenvoudig kan verbeteren achteraf (binnen grenzen natuurlijk).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » wo apr 01 2009 11:01 am

Het eerste wat me opviel is inderdaad dat sommige (1,2,6) foto's scheef staan. Het maakt zoveel uit voor je uiteindelijke 'product' als je ze recht zet. Als ik jou was zou ik zeker eens aan nabewerking gaan denken. Je foto's worden er gelijk beter van! :)
En misschien wat minder krap uitsnijden; dat heb ik vooral bij foto 3 en foto 6.

Succes,

Groetjes!

*edit*
Ik heb even wat qua rechtzetting gedaan, als je ze niet hier wil hebben staan haal ik ze weg!

Afbeelding

(helt misschien nog een ietsiepietsie naar links)
Afbeelding

Afbeelding

Doort het rechtzetten valt er natuurlijk wel wat weg aan de randen van de foto, dit kun je voorkomen door al bewust met een recht horizon bezig te zijn als je je foto maakt.

Barry

Bericht door Barry » wo apr 01 2009 5:41 pm

@ Gino, Ik ga lightroom halen en oefenen met het programma ( alvast dank voor het boek)

@Patrick, De volgende presentatie word beter. Hoop ik... :mrgreen:

@ MarileenK, De foto's zijn zo mooier. Ik ga met een programma oefenen :mrgreen:

Allen dank. Groetjes Barry :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”