Hallo,
Ik kan een SB-50DX krijgen of voor een zacht prijsje overnemen. Het wordt mij uit de specificaties en wat ik op internet erover kan vinden niet echt duidelijk of die flitser wel echt compatible is met mijn D40.
Het is geen spectaculaire flitser, dat heb ik wel begrepen, maar het is potentieel wel een betere flitser dan de pop-up flitser van de D40. Al was het alleen al om de kantelbare kop, en de mogelijkheid voor later (als ik groot ben) om hem als slave te gebruiken. Bovendien heeft 'ie een richtgetal van 22 bij ISO 100, en da's ook weer krachtiger dan de ingebouwde flitser.
De enige vraag die dus overblijft is of het allemaal wel "automatisch" te gebruiken valt met de D40, en zo niet, of het lastig is in het gebruik om de dingen wat handmatig in te stellen.
D40 & SB-50DX
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: D40 & SB-50DX
Jouke,
De SB-50DX is niet echt compatibel met de D40. Daarvoor heb je een nieuwere i-DDL flitser nodig, zoals bijvoorbeeld de SB-600 en de SB-800. Op de D40 kan een SB-50DX alleen maar in de M-stand (en eventueel REAR) gebruikt woden. Zie pag. 100 van de D40 gebruiksaaanwijzing.
De SB-50DX is niet echt compatibel met de D40. Daarvoor heb je een nieuwere i-DDL flitser nodig, zoals bijvoorbeeld de SB-600 en de SB-800. Op de D40 kan een SB-50DX alleen maar in de M-stand (en eventueel REAR) gebruikt woden. Zie pag. 100 van de D40 gebruiksaaanwijzing.
Jur