Gisteren zijn we door een tip van Mike Nikon, waarvoor dank Mike, met een klein gezelschap naar de open dag van het pre metro tunnel project in Antwerpen geweest.
Deze tunnel is 30 jaar geleden opgeleverd maar is al die tijd ongebruikt gebleven.
Nu heeft men de plannen opgevat om de tunnel alsnog in gebruik te gaan nemen maar er moet eerst weer één en ander gerenoveerd worden want 30 jaar laat zich niet ongemerkt voorbij gaan.
Door een klein misverstandje qua tijdafspraak 's ochtends zijn we in twee ploegjes gegaan, zodoende staan Hans & Mariëlle niet op mijn foto's

Later op de dag toen we allemaal weer samen waren hebben we nog een rondvaart langs de Antwerpse rede gemaakt en daar heeft ook Luc zich nog bij ons gevoegd.
Het weer was heerlijk met een lekker zonnetje, het eten fantastisch (beetje weinig misschien

Mijn mede companen zullen ook nog wel van zich laten horen.
Groeten, Gino

Ik trap af met een kleine impressie te beginnen met de tunnel (andere foto's moeten nog ontwikkeld worden).
Alles uit de hand of gebruik makend van muurtjes of leuningen en zonder flitser.
1:De tunnelingang waar men voor het publiek van stelling materiaal een tijdelijk trap gemaakt had.
Je werd met groepen van 100 tegelijk toegelaten, wij liepen achteraan bij onze groep.

2:

3:Getracht om een beetje foto's te maken zonder al te veel mensen in beeld wat niet mee viel.

4:

5:Hier en daar was er met licht gespeeld in de toekomstige stations

6:

7: