Verschillen tussen D50 en de D70s
Verschillen tussen D50 en de D70s
Ik las op de site een artikel uit het clubblad over de verschillen tussen D50 en D70s. Daarin staat:
"De D50 is gemaakt voor de moeder die haar kind wil fotograferen en meer mogelijkheden en kwaliteit wil dan die een compactcamera biedt. Ook anderen die toch eens willen beginnen met een reflexcamera, zonder dat men veel van fototechniek weet, hebben er een prima camera aan. "
Toch vind ik dit te weinig eer voor de D50. Tuurlijk, ik snap volkomen dat voor een prof-fotograaf de D50 een licht dingetje is, maar de D50 geeft toch ook zeer veel mogelijkheden tot manuele instellingen en zo. Het is toch meer dan een kiekjesmaker, toch?
Moest me, als zeer tevreden D50 bezitter, toch ff van het hart.
"De D50 is gemaakt voor de moeder die haar kind wil fotograferen en meer mogelijkheden en kwaliteit wil dan die een compactcamera biedt. Ook anderen die toch eens willen beginnen met een reflexcamera, zonder dat men veel van fototechniek weet, hebben er een prima camera aan. "
Toch vind ik dit te weinig eer voor de D50. Tuurlijk, ik snap volkomen dat voor een prof-fotograaf de D50 een licht dingetje is, maar de D50 geeft toch ook zeer veel mogelijkheden tot manuele instellingen en zo. Het is toch meer dan een kiekjesmaker, toch?
Moest me, als zeer tevreden D50 bezitter, toch ff van het hart.
Verschillen (kan zijn dat ik wat mis....):
D70s D50
zwaarder, groter ligt minder lekker in de hand (subjectief)
USB1.1 USB2.0
CF kaarten SD kaarten
raster in zoeker -
ir of draad afstandsbediening alleen IR
verschil in focus mogelijkheden
verschil in lichtmeting mogelijkheden
3 fps 2.5 fps
verschil in bracketingmogelijkheden
sluitertijd 30 - 1/8000 30 - 1/4000
DOP preview -
losse flitser aan te sturen -
D70s D50
zwaarder, groter ligt minder lekker in de hand (subjectief)
USB1.1 USB2.0
CF kaarten SD kaarten
raster in zoeker -
ir of draad afstandsbediening alleen IR
verschil in focus mogelijkheden
verschil in lichtmeting mogelijkheden
3 fps 2.5 fps
verschil in bracketingmogelijkheden
sluitertijd 30 - 1/8000 30 - 1/4000
DOP preview -
losse flitser aan te sturen -
Tja trek je er niet te veel van aan want een highend superpocket camera is dan weer voor de profs.
ga je over de lijn naar DSLR dan ben je weer een beginner of zo.
allemaal erg relatief dus.
Die conclusie die ze daar trokken is niet eens een eigen mening maar rechtstreeks uit het foldertje.
feit is sinds die D50 is het aantal gebruikers van dit forum enorm gestegen.
en daar zitten weinig huismoeders tussen .
En niet te min huismoeders zijn de beste managers ter wereld.
Ik overtref zelfs mijn eigen moeder nog langer niet.

ga je over de lijn naar DSLR dan ben je weer een beginner of zo.
allemaal erg relatief dus.
Die conclusie die ze daar trokken is niet eens een eigen mening maar rechtstreeks uit het foldertje.
feit is sinds die D50 is het aantal gebruikers van dit forum enorm gestegen.
en daar zitten weinig huismoeders tussen .
En niet te min huismoeders zijn de beste managers ter wereld.
Ik overtref zelfs mijn eigen moeder nog langer niet.

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Leuk hé, die hokjes geest. Ben part-time medewerkster bij Bl***** piep, partime huismoeder, en part-time fotograaf.
Maar ik werk dan ook met een D70.
Onzin de D50 heeft idd veel mogelijkheden dan alleen maar kiekjes schieten. En de qualiteit doet niet onder voor de D70(s). De D50 is iets kleiner maar als ie daardoor makkelijker in je handen ligt maak je misschien betere foto's dan iemand met een D200 die hem niet goed vast kan houden.
Maar ik werk dan ook met een D70.

Onzin de D50 heeft idd veel mogelijkheden dan alleen maar kiekjes schieten. En de qualiteit doet niet onder voor de D70(s). De D50 is iets kleiner maar als ie daardoor makkelijker in je handen ligt maak je misschien betere foto's dan iemand met een D200 die hem niet goed vast kan houden.