Ik kon trouwens vreemd genoeg even geen link vinden op de Nederlandse site van de fabrikant zelf...

rocksoff schreef:Als je die erop schroeft, word je uit de club gezet....
Jah maar er zijn grenzen en iemand moet daar op lettenD-90s schreef:rocksoff schreef:Als je die erop schroeft, word je uit de club gezet....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eh Rocksoff... je weet dat Patrick graag zijn eigen paden bewandeld![]()
![]()
Ik had het expres niet in de coffeecorner gezet, want een paar serieuzere antwoorden wil ik op zich best zien. Maar enige off-topic reacties zijn niet onverwacht...rbfoto.nl schreef:On topic graag...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de filters van Canon niet ken. Als zij de filters zelf maken, zal het ongetwijfeld beter zijn dan gemiddeld maar de prijs vind ik wel achterlijk hoog.
Vaak worden de filters door Hoya gemaakt en van een ander labeltje voorzien. Allemaal onderdeel van Tokina
Jij vindt de Nikon beter dan de B+W's?rbfoto.nl schreef:Durf ik ook niet te zeggen maar qua bouw en coatings heb ik nog geen hoya gezien welke overeen komt.
Je hebt het natuurlijk wel gezegd, en dat is je goed recht.Eeuw schreef:Het is natuurlijk ook nog mogelijk dat jij hem wel echt nodig hebt en gaat gebruiken, dan heb ik niks gezegd.
Het scheelt volgens mij al een heel stuk als je een echt goede koopt. TomT heeft de duurste Hoya, en die is zo enorm veel beter dan de Tiffen die ik heb gehad, dat wil je niet geloven. Dus liever geen polarisatiefilter voor mij dan een matige.Eeuw schreef:En ik ben juist van mening dat je op de groothoeken problemen gaat krijgen.
Mijn ervaring is dat je hele gekke licht-donkerverschuivingen krijgt op een echte groothoek met een pola. Van die donkere banen die je echt niet wil hebben.
Heb ik dit ook gezegd?