AF S 500 mm ED G vr II,
AF S 500 mm ED G vr II,
Is er iemand bekend met de 500 mm, prestatie-scherpte contrast etc.welke extender's kun je er mee gebruiken.ik kan dit mooie objectief voor een prijs van 5900 euro overnemen .het is een bedrag waar ik lang voor gespaard heb ,ik hoop dat iemand mij goed advies kan geven,bij voorbaat hartelijk dank.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: AF S 500 mm ED G vr II,
Kijk eens op de sites van Hans Braakhuis en van Bjorn Rosslett.
Staat vast wel het één en ander op.
Staat vast wel het één en ander op.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- a90
- Forumlid
Volgens mij heeft Tobias er eentje.
Het zal niet anders zijn dan dat het een geweldig ding is. Ook de extenders passen overigens.
Het zal niet anders zijn dan dat het een geweldig ding is. Ook de extenders passen overigens.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Bedankt voor de tip,ik zit nog niet zolang op deze site,dus het is nog een beetje van ,ondek je stekje.
Gr Ron
Gr Ron
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De Nikon 500mm is vast fantastisch. Maar het is zo'n bom duiten dat de meesten hier 'm niet kennen/hebben. Wellicht kan je eens rondvragen op sites waar veel wildfotografen komen.
Niet dat je hier niet welkom bent natuurlijk! Want dat ben je van harte...
Niet dat je hier niet welkom bent natuurlijk! Want dat ben je van harte...

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
mooi objectief hoor , zit er hier ook aan te komen dit jaar.
en inderdaad tobias heeft hem inderdaad ook .
laatst had ie nog een topic over eenden , gefotografeerd met de 1.7 en de 2.0 converter ertussen.
groet ruud
en inderdaad tobias heeft hem inderdaad ook .
laatst had ie nog een topic over eenden , gefotografeerd met de 1.7 en de 2.0 converter ertussen.
groet ruud
Dank je wel Ruud,ik zal het opzoeken,dat de 500 een goed objectief is twijvel ik niet direct aan ,maar inderdaad het is een klap euro's.
Ron
Ron
Op de testbank dat ding!!
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom dit objectief wordt verkocht. Er is een lange wachttijd geweest voordat er geleverd kon worden. Nog niet zolang is hij redelijk goed te leveren en op voorraad. Dus ik heb een beetje argwaan en zou hem nooit kopen zonder er mee langs Beverwijk te zijn geweest. Het bedrag is redelijk maar tegenwoordig koop je een nieuwe voor rond de 6800 euro.
Het is een topper met uitzonderlijke prestaties. Wat betreft TC is het eveneens een prima objectief. Met een 1.4 nauwelijks verlies aan scherpte en soms heb ik het idee dat de tc 1.7 gelijke prestaties levert. In sommige gevallen is zelfs een TC2 inzetbaar.
Ik heb nog even getwijfeld tussen de 600mm VR II maar het gewicht en het brandpunt gaven de doorslag om voor de 500 te kiezen. Een 500 kun je middels een TC het brandpunt verlengen maar een 600mm kun je niet inkorten in mm. Dan kom je soms te dicht op je onderwerp.
Op http://www.pbase.com/cameras/nikon/af_s_500_4g_ed_vr staan voorbeelden genoeg. Let vooral eens op de foto's van Ronnie Gaubert . Die man tovert er ook van alles uit met conveters t/m de TC2.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom dit objectief wordt verkocht. Er is een lange wachttijd geweest voordat er geleverd kon worden. Nog niet zolang is hij redelijk goed te leveren en op voorraad. Dus ik heb een beetje argwaan en zou hem nooit kopen zonder er mee langs Beverwijk te zijn geweest. Het bedrag is redelijk maar tegenwoordig koop je een nieuwe voor rond de 6800 euro.
Het is een topper met uitzonderlijke prestaties. Wat betreft TC is het eveneens een prima objectief. Met een 1.4 nauwelijks verlies aan scherpte en soms heb ik het idee dat de tc 1.7 gelijke prestaties levert. In sommige gevallen is zelfs een TC2 inzetbaar.
Ik heb nog even getwijfeld tussen de 600mm VR II maar het gewicht en het brandpunt gaven de doorslag om voor de 500 te kiezen. Een 500 kun je middels een TC het brandpunt verlengen maar een 600mm kun je niet inkorten in mm. Dan kom je soms te dicht op je onderwerp.
Op http://www.pbase.com/cameras/nikon/af_s_500_4g_ed_vr staan voorbeelden genoeg. Let vooral eens op de foto's van Ronnie Gaubert . Die man tovert er ook van alles uit met conveters t/m de TC2.
-
- Forumlid
momenteel wordt het moeilijk om er nog 1 te vinden in heel europa
heb er nog 1 kunnen bemachtigen
voordat de prijzen nog verder omhoog schieten over ong. 2 weken haal ik hem op.
veel gekker dan dit zal ik waarschijnlijk nooit meer gaan aanschaffen.
groet ruud

heb er nog 1 kunnen bemachtigen

veel gekker dan dit zal ik waarschijnlijk nooit meer gaan aanschaffen.
groet ruud
Ruud, gefeliciteerd, heb je de VR of de non-VR versie gekocht?
-
- Forumlid
met vr floris