Stroomverbruik D700 + LCD-scherm / tint
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Stroomverbruik D700 + LCD-scherm / tint
Met mijn nieuwe D700 valt het me wel op dat de stroom er doorheen jaagt met wat spelen met LiveView e.d.
Voordat je er erg in hebt is de accu al gauw half leeg. Gelukkig zijn de D80 accu's hetzelfde waarbij ik er één extra had, dus ik heb nu gelijk 3 accu's om te gebruiken.
Het valt me trouwens wel op dat de LCD niet 100% mooi strak dezelfde tint heeft. Fotografeer je een effen wit (grijs) vlak, valt de oneffen weergave het best op. Er zit dan een licht gelig wolkig effect in het LCD-scherm. Bij vergroten van het beeld blijven de vlekken op dezelfde plaats zitten, dus het zit echt in het LCD. Hebben jullie daar ook een soortgelijke ervaring mee?
Voordat je er erg in hebt is de accu al gauw half leeg. Gelukkig zijn de D80 accu's hetzelfde waarbij ik er één extra had, dus ik heb nu gelijk 3 accu's om te gebruiken.
Het valt me trouwens wel op dat de LCD niet 100% mooi strak dezelfde tint heeft. Fotografeer je een effen wit (grijs) vlak, valt de oneffen weergave het best op. Er zit dan een licht gelig wolkig effect in het LCD-scherm. Bij vergroten van het beeld blijven de vlekken op dezelfde plaats zitten, dus het zit echt in het LCD. Hebben jullie daar ook een soortgelijke ervaring mee?
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Stroomverbruik D700 + LCD-scherm / tint
Noop, overal strak.
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Idd, harstikke strak. Als na een facelift.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Léon Obers
- Forumlid
Mmm, ik denk dat ik eens in de winkel een demo exemplaar ga bekijken hoe strak die is.
- Léon Obers
- Forumlid
Let op, hilarisch en ik schrok er eigenlijk van.
Ik kom er achter dat het mijn ogen zijn die een niet 100% strak zicht geven. Camera 90 graden draaien, draait mijn wolkerige effect niet mee. Idem zelfde beeld op andere camera. Zit ik ineens te denken dat enkele weken terug in mijn oog een adertje is gesprongen. Was behoorlijk rood, trekt slechts langzaam weg. Misschien dat minimale restdelen van een "bloeduitstorting" in mijn oog nog enigszins dat effect zouden kunnen veroorzaken. (Gestold bloed is bruin, sterk verdund geelachtig).
Het effect was me niet eerder in de vluchtigheid opgevallen. Misschien ook een combinatie van een bepaalde korte kijkafstand en grootte van beeld als interferentie met pixels van de LCD. Het is dat ik kritisch ben op zicht en beeld, en dat ik dat om die reden wellicht heb opgemerkt. Een ander zal het mogelijk nooit opvallen, het gaat echt om minimale verschillen.
Ik kom er achter dat het mijn ogen zijn die een niet 100% strak zicht geven. Camera 90 graden draaien, draait mijn wolkerige effect niet mee. Idem zelfde beeld op andere camera. Zit ik ineens te denken dat enkele weken terug in mijn oog een adertje is gesprongen. Was behoorlijk rood, trekt slechts langzaam weg. Misschien dat minimale restdelen van een "bloeduitstorting" in mijn oog nog enigszins dat effect zouden kunnen veroorzaken. (Gestold bloed is bruin, sterk verdund geelachtig).
Het effect was me niet eerder in de vluchtigheid opgevallen. Misschien ook een combinatie van een bepaalde korte kijkafstand en grootte van beeld als interferentie met pixels van de LCD. Het is dat ik kritisch ben op zicht en beeld, en dat ik dat om die reden wellicht heb opgemerkt. Een ander zal het mogelijk nooit opvallen, het gaat echt om minimale verschillen.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op wo apr 15 2009 3:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Een zeldzaam edoch typisch geval van "oculaire chromatische aberratie"Léon Obers schreef:Let op, hilarisch en ik schrok er eigenlijk van.
Ik kom er achter dat het mijn ogen zijn die een niet 100% strak zicht geven. Camera 90 graden draaien, draait mijn wolkerige effect mee. Idem zelfde beeld op andere camera. Zit ik ineens te denken dat enkele weken terug in mijn oog een adertje is gesprongen. Was behoorlijk rood, trekt slechts langzaam weg. Misschien dat minimale restdelen van een "bloeduitstorting" in mijn oog nog enigszins dat effect zouden kunnen veroorzaken. (Gestold bloed is bruin, sterk verdund geelachtig).
Het effect was me niet eerder in de vluchtigheid opgevallen. Misschien ook een combinatie van een bepaalde korte kijkafstand en grootte van beeld als interferentie met pixels van de LCD. Het is dat ik kritisch ben op zicht en ebeeld, en dat ik dat om die reden wellicht heb opgemerkt. Een ander zal het mogelijk nooit opvallen, het gaat echt om minimale verschillen.

- Léon Obers
- Forumlid
Chromatische aberratie zou ik het niet noemen, want dan zou het om bijv. "kleurrandjes" om contouren kunnen gaan.Skippy schreef: Een zeldzaam edoch typisch geval van "oculaire chromatische aberratie"
Ik zou het eerder kunnen onderbrengen als "onregelmatig tinten" van de lens. Een niet effen strakke (kleur)filtering.

- Richard van der Hoek
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Op mijn D700 gebruik ik de PDK1. Mij viel juist op dat ik bijzonder lang met 1 accu kan werken zonder hem op te laden. Ben dus heel blij met mijn grip.
dit klopt dan toch niet? Of draai je dan ook je hoofd mee?Léon Obers schreef:....Camera 90 graden draaien, draait mijn wolkerige effect mee.
- Cees
- Forumlid
richardenjose schreef:Op mijn D700 gebruik ik de PDK1. Mij viel juist op dat ik bijzonder lang met 1 accu kan werken zonder hem op te laden. Ben dus heel blij met mijn grip.
Nu is een EN-EL4a wel iets anders dan een EN-EL3e.......
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Léon Obers
- Forumlid
OK, foutje, bedoel het net andersom, zal het in het originele bericht even veranderen zodat vervolg lezers niet op het verkeerde been worden gezet.MarcoJ schreef:dit klopt dan toch niet? Of draai je dan ook je hoofd mee?Léon Obers schreef:....Camera 90 graden draaien, draait mijn wolkerige effect mee.
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Het zicht al weer wat verbeterd 

http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;