George Fennes schreef:Ik weet niet hoe het zit met de ontspanvertraging van de P6000, kan je daar iets over vertellen Gerrit.
De P5000 vind ik in dit opzicht een ramp en laat hem daarom vaak thuis.
Groetjes George

Bij het optreden van vertraging bij het afdrukken heb ik dit niet als lastig ervaren. Wel moet je er op letten welke autofocus mogelijkheid je kiest. Want er moet eerst een punt gevonden worden waarop hij scherp gaat stellen.
In vergelijking met mijn D3 is hij zeker langzamer, maar daar zit ook een veel geavanceerder AF systeem in. Maar ook de D3 weigert wel eens als niet direct een punt gevonden wordt waarop hij scherp kan stellen. Op de D3 kan ik dat uitzetten, waardoor hij onder alle omstandigheden direct afgaat. Op de P6000 kan dat niet.
Vergelijk ik hem met dat HP-tje wat ik indertijd even heb bekeken, dan valt direct een heel groot verschil op. Uit de HP kwamen direct klaar foto’s en dat is met de P6000 zeker niet het geval in het RAW-formaat. Daar moet dus nog wel wat aan gebeuren.
De P6000 heeft dan wel een heel uitgebreide scene selectie, maar die werkt uiteraard niet voor RAW-bestanden. Bij voorkeur fotografeer ik alleen in RAW.
Het gaat nog wel niet helemaal goed maar deze RAW-bestanden kunnen ook in Capture NX2 versie 2.2 bewerkt worden. Inmiddels is deze versie van de Nikon site gehaald, maar ik verwacht dat men vrij snel de problemen zal hebben opgelost.