Vraagje ik heb laatst ge-upgrade naar v2.2.0 en nu worden mijn files weer als '.NEF' ge-saved ipv '.nef'.
Is dat bij anderen ook zo?
Ik zag zo 1 2 3 ook geen optie voor lowercase file extentions.
Versies < 2.2.0 lieten een '.nef' als '.nef' ooit, ik dacht voor de NX werd het ook een '.NEF'.
Mocht je denken, lekker belangrijk ... ik gebruik een Linux fileserver en die vind het twee verschillende files maar CaptureNX ziet het als dezelfde file.
Mogelijkheden genoeg om allerlei vervelende fouten te maken / krijgen.
Als ik alle NEF files weer moet renamen naar '.NEF' worden ze weer opnieuw ge-backup-t .....
Alvast bedankt,
Christiaan
Capture NX v2.2.0 saved weer als .NEF ipv .nef
- Christiaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Capture NX v2.2.0 saved weer als .NEF ipv .nef
NEF of nef maakt volgens mij niets uit. Had ook zoiets met jpg dat soms als JPG wordt bewaard. Geen verschil. Maar....ik kan er naast zitten.
gr. Ruud
D610/D90/, glas en de Macbook R.
D610/D90/, glas en de Macbook R.
MSWindows kent geen verschil tussen onderkast en kapitaalschrift.
Een hoofdletter en kleine letter is in MSWindows hetzelfde.
Bij de Mac weet ik het niet.
Linux maakt wel onderscheid tussen onderkast en kapitaal. Vandaar dat Linux een bestand met de extensie .NEF en .nef als verschillende bestanden ziet.
Een hoofdletter en kleine letter is in MSWindows hetzelfde.
Bij de Mac weet ik het niet.
Linux maakt wel onderscheid tussen onderkast en kapitaal. Vandaar dat Linux een bestand met de extensie .NEF en .nef als verschillende bestanden ziet.
En Linux/Unix wordt heel vaak voor webservers gebruikt. Dus dan is het wel degelijk belangrijk als je foto's op het web zet.jack schreef:Linux maakt wel onderscheid tussen onderkast en kapitaal. Vandaar dat Linux een bestand met de extensie .NEF en .nef als verschillende bestanden ziet.