Wat het nog vreemder maakt is dat als ik de foto bewerkt heb in camara raw en gelijk daarna de afbeelding open in CS4 en de afmeting aanpas dan wordt de eerder uitgevoerde bewerking wel meegenomen.....

Thks, maar volgens mij moet deze info worden opgeslagen in de xmp files... als je dan middels CS4 een foto opent dan zou hij deze info moeten lezen.... en dat doethij dus niet met een batch verwerking....mischien dat je bv eerst bridge moet afsluiten....ik zal dit eens gaan proberen....ik laat het wel even weten...Riemke schreef:Ik werk niet met Bridge, maar met Lightroom. Als je vanuit Lightroom naar PS gaat, kun je de keuze maken of je daarbij de Lightroom aanpassingen wilt meenemen.
Heb je die keuze niet bij Bridge?
Nee, in de xmp bestanden staan de meta-tags die zijn gemaakt door de cameraraw plugin, dit kan via Bridge zijn.Ps, XMP... staat daar niet alle meta-tags in opgenomen die o.a. door Bridge wordt gegenereerd ?
ALE schreef:Ik heb net vanuit Bridge 10 foto's geopend met camera RAW (via CTRL-R). De nodige aanpassingen verricht en die op het eind opgeslagen zonder PS4 te openen. Daarna PS4 geopend en een batch op de target folder uitgevoerd en dat werkte zoals het hoort. Ook stand toen Bridge gewoon open.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Suc6,
ALE
Ps, XMP... staat daar niet alle meta-tags in opgenomen die o.a. door Bridge wordt gegenereerd ?
smitsfotografie schreef:KIjk eens in de map waar de raw data staat, er zou bij de bewerkte raw bestanden een xmp
bestand moeten staan met de zelfde naam als het raw bestand, bijvoorbeeld :
Mijn foto.Nef en Mijn foto.xmp
Is dit niet het geval dan staat de voorkeuren van de cameraraw plugin niet goed.
Weet niet of dit ok zo is bij een Windows, maar onder Mac moet je dit doen.
Ga in Bridge onder menu Bridge>voorkeuren Camera raw......, in dit venster zet je
het popmenu bij Algemeen>afbeeldingsinstellingen opslaan in : Secundaire ".xmp"bestanden
Hier moet dus niet staan "camera raw-database"
Maar normaal zo dit echter geen probleem moeten zijn.
Nee, in de xmp bestanden staan de meta-tags die zijn gemaakt door de cameraraw plugin, dit kan via Bridge zijn.Ps, XMP... staat daar niet alle meta-tags in opgenomen die o.a. door Bridge wordt gegenereerd ?
maar ook via Photoshop.
smitsfotografie schreef:KIjk eens in de map waar de raw data staat, er zou bij de bewerkte raw bestanden een xmp
bestand moeten staan met de zelfde naam als het raw bestand, bijvoorbeeld :
Mijn foto.Nef en Mijn foto.xmp
Is dit niet het geval dan staat de voorkeuren van de cameraraw plugin niet goed.
Weet niet of dit ok zo is bij een Windows, maar onder Mac moet je dit doen.
Ga in Bridge onder menu Bridge>voorkeuren Camera raw......, in dit venster zet je
het popmenu bij Algemeen>afbeeldingsinstellingen opslaan in : Secundaire ".xmp"bestanden
Hier moet dus niet staan "camera raw-database"
Maar normaal zo dit echter geen probleem moeten zijn.
maar ook via Photoshop.