Ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een groothoek lens te kopen.
Nu mijn vraag, ik heb nu een D-90 en wil in de toekomst een D-300 kopen.
Wat is een goede groothoeklens waar ik ook wat aan heb als ik een D-300 heb???
Ik geef nu liever wat meer geld uit zodat ik gelijk een goede lens heb, het gebruik zal worden in en om huis.
Welke groothoek lens..
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Welke groothoek lens..
16x bekeken, 0 reacties.
Komt doordat dit een vraag is die al tientallen keren gevraagd en besproken is op dit http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=24 deel van het forum.
Ik zou daar maar eens gaan lezen, je vind er alle nuttige info.
Komt doordat dit een vraag is die al tientallen keren gevraagd en besproken is op dit http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=24 deel van het forum.
Ik zou daar maar eens gaan lezen, je vind er alle nuttige info.
- Karel Giesen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Of het nu het goede draadje is of niet vind ik niet zo belangrijk. De D300 is ook een camera met een DX sensor, net zoals de D90. De 'echte' groothoek(zoom)lenzen speciaal voor DX van Nikon zijn op dit moment de 12-24mm en de net nieuwe 10-24mm. Over de kwaliteiten van deze lenzen (in ieder geval de 12-24mm) is genoeg info te vinden. Daarnaast zijn er legio alternatieven van niet camera-gebonden merken. Het professionele (fullframe) alternatief is de 14-24mm. Persoonlijk zou ik voor de 14-24mm van Nikon gaan, tenminste als je portemonnaie dat kan dragen. Kwalitatief de beste lens überhaupt op dit moment en voorbereid voor fullframe (nadat je bent uitgefotografeerd met je D300). Een lens gaat langer mee dan een body, dus een goede afweging is wel belangrijk.
groet,
Karel
groet,
Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.
Ik heb nog een Tokina 12-24mm waar ik niks meer mee doe
voor DX
Even serieus, maar dat is best wel een lekker alternatief....
Luc.

Luc.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mee eens Luc, behalve dan dat ik er niets mee doeluc schreef:Ik heb nog een Tokina 12-24mm waar ik niks meer mee doevoor DX
Luc.

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Vergeet de Sigma 10-20mm niet , deze heeft 2 jr tot volle tevredenheid regelmatig op de D300 gezeten.
Weinig vertekening op 10mm , en deze is gemakkelijk te corrigeren met bijv. PTlens
Ik heb hem vervangen door een Sigma 12-24mm omdat ik ben overgestapt naar D700 ( 10-20mm is geen fullframe lens )
Weinig vertekening op 10mm , en deze is gemakkelijk te corrigeren met bijv. PTlens
Ik heb hem vervangen door een Sigma 12-24mm omdat ik ben overgestapt naar D700 ( 10-20mm is geen fullframe lens )