Ook ik heb deze sprong gemaakt, en tot op heden, tot grote tevredenheid. Maar er is een ding wat ik op die blijkbaar op alle manieren aan te passen D300 niet voor elkaar krijg.
Op de D70 kon ik in Program mode met de sub command dial snel andere combinaties van sluitertijd en diafragma kiezen. Dat lukt me op de D300 alleen met de main command dial. En ik kan niet vinden hoe dat aan te passen.
Verder kon ik in die stand gelijk met de main command dial onder- of overbelichten.
Tot op heden vond ik als enige oplossing de A stand gebruiken voor het eerste punt (wel lekker nostalgisch, mijn oude Pentax ME had alleen maar een A-stand) maar de main command dial doet dan niks en vereist dat ik voor onder- of overbelichten de desbetreffende knop indruk.
Iemand enig idee?
D70 -> D300
Re: D70 -> D300
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Als antwoord op je vraag, staat dit niet beschreven op pagina 308 van je handleiding ?
ALE
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hans,
Met persoonlijke instelling b4 (blz. 276) kun je de sub command dial instellen voor het bedienen van de belichtingscorrectie. Je kunt dan echter niet de functies van de main - en sub command dials omwisselen.
Met persoonlijke instelling b4 (blz. 276) kun je de sub command dial instellen voor het bedienen van de belichtingscorrectie. Je kunt dan echter niet de functies van de main - en sub command dials omwisselen.
Jur
Helaas, als ik f7, "Verwissel hoofd/secundair" op On zet, verandert dat niets.ALE schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Als antwoord op je vraag, staat dit niet beschreven op pagina 308 van je handleiding ?
ALE
Dank je! Dat is inderdaad de helft van mijn oplossing. Jammer dat die omwisseling niet lukt, volgens mij ging dat bij de D70 wel. Maar goed, dit helpt!Jur schreef:Hans,