Bananen

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Arno P

Bananen

Bericht door Arno P » wo apr 29 2009 3:27 pm

Na allemaal mooie voorwerpen te hebben gezien liep ik vandaag tegen een prachtige tros bananen aan.... :mryellow:
Kritiek is welkom!

Arno

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arno P op wo apr 29 2009 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Bananen

Bericht door M.Oorthuis » wo apr 29 2009 3:32 pm

Tsja, een standaard huis-, tuin- en keukenshot die iedereen wel kan maken. Compositie te centraal, scherpstelpunt op de stelen??, teveel contrasten en gewoon geen boeiend onderwerp.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Arno P

Bericht door Arno P » wo apr 29 2009 3:36 pm

M.Oorthuis schreef:Tsja, een standaard huis-, tuin- en keukenshot die iedereen wel kan maken. Compositie te centraal, scherpstelpunt op de stelen??, teveel contrasten en gewoon geen boeiend onderwerp.
Aardig beginkritiek voor een eerste foto... :mrgreen: ....in ieder geval nog herkenbaar als banaan :wink:

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo apr 29 2009 6:50 pm

Hoort m.i.z. in foto presentatie thuis,deze foto is daar meer geschikt voor?

Frederix

Bericht door Frederix » za mei 02 2009 12:09 am

Arno P schreef:
M.Oorthuis schreef:Tsja, een standaard huis-, tuin- en keukenshot die iedereen wel kan maken. Compositie te centraal, scherpstelpunt op de stelen??, teveel contrasten en gewoon geen boeiend onderwerp.
Aardig beginkritiek voor een eerste foto... :mrgreen: ....in ieder geval nog herkenbaar als banaan :wink:
Misschien wat croppen, bv als :
Afbeelding

Op zich vind ik de kleuren wel leuk, het beeld is in ieder geval onsmakelijk. Je moet gewoon meer bananen eten! Ik heb de foto geconverteerd naar sRGB, de kleuren worden dan mooier weergegeven op het Internet.

Als je het niets vind haal ik hem weer weg.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » za mei 02 2009 1:55 am

Frederix je hebt van een afgeschoten foto :wink: toch iets moois kunnen maken, mijn complimenten.
Arno In beginsel heeft jouw foto toch wel iets in zich, alleen hoe haal je het eruit.
Frederix heeft dit er mooi uitgehaald.
En Martijn, ik vind dat je echt wel wat genuanceerder commentaar zou mogen geven.
Iemand die voor het eerst zijn foto hier plaatst wordt gelijk afgeserveerd.
Niet iedereen is zo goed als jij en probeer kritiek te geven waar de TS wat mee kan en waar hij door wordt uitgenodigd om verder te gaan en nog meer foto's hier te plaatsen.
Frederix laat zien dat er wel degelijk iets in deze foto schuilt waar we wat aan hebben.
Had jij dat ook gezien?
Ik wil geen namen noemen, maar bij deze maak ik een uitzondering.
Ik heb bewondering voor de manier waarop ALE zijn commentaren levert, altijd opbouwend met een uitnodiging om het nog beter te doen.
Daar heb ik respect voor.
Maar dat is natuurlijk mijn mening en hoeft niet per se gedeeld te worden door overige forumleden.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Arno P

Bericht door Arno P » za mei 02 2009 10:13 am

George Fennes schreef:Frederix je hebt van een afgeschoten foto :wink: toch iets moois kunnen maken, mijn complimenten.
Arno In beginsel heeft jouw foto toch wel iets in zich, alleen hoe haal je het eruit.
Frederix heeft dit er mooi uitgehaald.
En Martijn, ik vind dat je echt wel wat genuanceerder commentaar zou mogen geven.
Iemand die voor het eerst zijn foto hier plaatst wordt gelijk afgeserveerd.
Niet iedereen is zo goed als jij en probeer kritiek te geven waar de TS wat mee kan en waar hij door wordt uitgenodigd om verder te gaan en nog meer foto's hier te plaatsen.
Frederix laat zien dat er wel degelijk iets in deze foto schuilt waar we wat aan hebben.
Had jij dat ook gezien?
Ik wil geen namen noemen, maar bij deze maak ik een uitzondering.
Ik heb bewondering voor de manier waarop ALE zijn commentaren levert, altijd opbouwend met een uitnodiging om het nog beter te doen.
Daar heb ik respect voor.
Maar dat is natuurlijk mijn mening en hoeft niet per se gedeeld te worden door overige forumleden.

Groetjes George :D
George, Martijn, no hard feelings...ik hou wel van directheid...schop onder de kont ...perfect...maar het helpt ook als er aanvullend wat tips volgen...da's dan ook weer waar :wink:

Frederix...mooi laten staan...de manier om te kunnen vergelijken en leren...
Ik had overigens ook een aantal beter gevulde shots gemaakt en het is nu voor mij een kwestie van ervaring opbouwen en vooral iedere keer compositie/kleur/scherpte te kunnen omvatten...
sRGB omgezet? Ik dacht dat ik het plaatje net via lightroom in sRGB naar buiten had gestuurd...
Nog veel te leren .....heerlijk.... :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”