Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede tele-lens voor een NIKON D50. Ik wil deze gebruiken voor luchtvaartfotografie. Ik was niet van plan om 1000, - Euro aan een lens te spenderen. Zoek een lens tussen de 500 en 600 Euro. Nu heb ik zelf al het een en ander op gezocht. Heeft iemand ervaring met deze 2 lenzen:
-Tokina AT-X D 80-400/4.5-5.6;
-Sigma AF 135-400/4.5-5.6 DG APO.
Blijven de foto's scherp bij het uit de hand fotograferen en zijn deze lenzen hiervoor geschikt.
Telezoomlens voor NIKON D50
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Waarom geen 70-200mm f2.8 van bijvoorbeeld Sigma. Prijs is onder de 1000 euries en volgens mij wordt dit bereik toch best veel gebruikt bij luchtvaartfotografie. Ligt er natuurlijk wel aan op welke locatie kunt gaan staan en hoe dichtbij je dan bij de banen bent.
Ik ga deze lens zelf waarschijnlijk zaterdag halen voor mijn D50.
Ik ga deze lens zelf waarschijnlijk zaterdag halen voor mijn D50.
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat
-
- Forumlid
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Telezoomlens voor NIKON D50
Dit ligt niet aan de lens, maar aan jou zelf. Hoe een sluitertijd aan die betrekking heeft op de mm. dus bij 200 mm. hou dan een sluitertijd aan van ca. 1/200 of sneller voor scherpere foto's bij 300 mm dus 1/300 of sneller. Een lens kan wel beperkingen hebben om deze snelle sluitertijden te halen, omdat meestal dan het diafragma niet verder gaat dan 3,5 of zelfs 5,6 dan moet je de ISO opkrikken. Als je dus een lichtsterke lens koopt kan je het diafragma verder open zetten (f/2,8) om die sluitertijden wel te halen zonder de ISO op te krikken.viper79 schreef:..Blijven de foto's scherp bij het uit de hand fotograferen en zijn deze lenzen hiervoor geschikt.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
heel scherp iddroel schreef:Let wel dat je bij het aanpassen van de sluitertijd aan de brandpuntsafstand, ook rekening houdt met de cropfactor. Bij een 200 mm. lens op een digitale body moet je in die redenatie dus op z'n langzaamst een sluitertijd van 1/300 seconde gebruiken.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;