Alden Biesen, België

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
terts

Alden Biesen, België

Bericht door terts » za mei 02 2009 10:30 am

Op een meerdaags vertaalseminar in Alden Biesen, België, de camera (D700 met 50/1.4D) meegenomen. Een van de dagen extra vroeg opgestaan voor landschap/natuur, ook verder het nodige geschoten aan reportage.
Graag commentaar, ik ben vooral nog op zoek naar de juiste z/w-omzetting. Dit heb ik in CNX2 gedaan, met PS CS4 kon ik nog niet bereiken wat ik wilde.
De ochtendfoto's (in camera 0,7LW onderbelicht, het werd overigens met iedere stap lichter) vond en vind ik qua belichting, contrast en sfeer het moeilijkst.

1. ISO 2000, 1/100, f/4.5 (rechtgezet, verder niet bijgesneden)
Afbeelding

2. ISO 2000, 1/100, f/5 (niet bijgesneden)
Afbeelding

3. ISO 1250, 1/125, f/5.6 (niet bijgesneden)
Afbeelding

4. ISO 200, 1/320, f/9 (niet bijgesneden)
Afbeelding

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Alden Biesen, België

Bericht door jtimmer » za mei 02 2009 10:35 am

De eerste 2 foto's vind ik heel mooi, goede compositie en een mooie zweer. Bij 3 had je volgens mij wel een wat lager standpunt kunnen nemen, de horizon is nu wel heel " raar" afgesneden, 4 kan mij niet echt bekoren en zou je volgens mij in de serie beter weg kunnen laten .

Groeten,

Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Alden Biesen, België

Bericht door Cees » za mei 02 2009 5:57 pm

jtimmer schreef:De eerste 2 foto's vind ik heel mooi, goede compositie en een mooie zweer. Bij 3 had je volgens mij wel een wat lager standpunt kunnen nemen, de horizon is nu wel heel " raar" afgesneden, 4 kan mij niet echt bekoren en zou je volgens mij in de serie beter weg kunnen laten .

Groeten,

Jeroen
Jeroen, wat bedoel jij met "een mooie zweer"?

Vind overigens foto 1 er uitspringen, ook door dat overstekende eekhoorntje.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”