Afgelopen maandag (27-04-09) heb ik een shoot gehad met deze twee meiden.
Het originele idee was om met Charlotte zo een keer foto's te gaan maken om ervaring op te doen, omdat ik vond dat ze er erg fotogeniek uitzag en wellicht een aanvulling kon zijn op mijn huidige portfolio. Enkele weken later, mailde ze me met de vraag of we de insteek van de shoot niet konden veranderen.
Hun ouders waren 25 jaar getrouwd, en ze wilden graag foto's cadeau doen. Foto's zouden groot in de kamer komen te hangen.
Dit was voor mij een uitdaging omdat ik voor mezelf de lat dan redelijk hoog leg en het onderste uit de kan wil halen om het perfecte resultaat te bereiken.
Ik heb besloten om deze foto's in de studio te doen, aangezien de niet altijd even prettige weersomstandigheden hier in Nederland en vanwege de kwaliteit.
Mijn idee was om: frisse - eerlijke - spontane - vriendelijke platen te maken.
Aan jullie de eer om hier een mening over te geven of dit daadwerkelijk gelukt is.
Naar mijn idee is het aardig gelukt. Heb hier en daar twijfels of dit de juiste nabewerking is geweest (met name het bewerken van de huid)
Beide modellen hebben overigens een mooie gladde huid, waardoor je eigenlijk al heel snel teveel aan 't bewerken bent.
Wat ik persoonlijk erg moeilijk vond/vind is het communiceren met de modellen tijdens de shoot.
En dan bedoel ik niet als ik ff met ze aan 't babbelen ben, maar tijdens de fotoshoot.
Je hebt gewoon zoveel dingen waar je op moet letten als fotograaf:
- Houding
- Emotie
- Styling
- Belichting
- Communiceren met je modellen
Even ter info
Duur fotoshoot: 4,5 uur
Duur fotobewerking: 23 uur
Foto # 1 en # 5 worden afgedrukt op 38 x 35
De foto's!
# 1

# 2

# 3

# 4

# 5

# 6

# 7

# 8

Kritiek / advies, allemaal welkom.Heb deze foto hier extra geplaatst voordat ik ze afdruk, kijken of ik niets over het hoofd heb gezien, wat beter kan (en toegevoegde waarde heeft voor de afdruk)